• AoM

    Camebridgekuren - tråd 10

    Gamla tråden är stängd, här är den nya!

    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.html

    Joina oss på viktresan!

  • Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10
  • Anja 19 juli 2008

    Hallå, fortfarande ingen möhippa så jag har inte vågat börja...

    Men på måndag kommer jag köra igång oavsett. Blir inte möhippan i helgen så får jag helt enkelt bryta ketosen för den, men då måste ni VERKLIGEN peppa mig att orka fortsätta sen!!

    Så bra det går för er här inne. Jag blir jätteinspirerad och inte så lite avundsjuk

  • EllaM

    Här går det skit.... Har gått upp 1 kilo igen. Det där som jag gick ner när jag gick på ren kur för någon vecka sedan. Fastön jag börjat träna och inte äter superonyttigt. Fast idag blev det en kebab till lunch.... Och nu börjar jag ge upp hoppet om att gå ner mer. De sista kilona är verkligen så svåra och jag har så hemskt lite tålamod!

  • Duchess

    Varför inte köra igång idag, Anja? Kom igen!

    Lite nyfiken - ni som kör kombinerad kur, äter ni GI-mat eller lite av varje som komplement till Cambridge?

  • EllaM
    Duchess skrev 2008-06-12 13:19:24 följande:
    Lite nyfiken - ni som kör kombinerad kur, äter ni GI-mat eller lite av varje som komplement till Cambridge?
    Försöker äta nyttigt, typ tallriksmodellen. Fast det det blir lite av varje. Och lite till. Och lite till...
  • Duchess

    Nyttigt är bra! Men är du inte orolig över att gå ur ketos när du äter "vanlig" nyttig mat?

    Jag är rätt ny på det här med Cambridge, så jag frågar och frågar...


    EllaM skrev 2008-06-12 13:39:32 följande:
    Försöker äta nyttigt, typ tallriksmodellen. Fast det det blir lite av varje. Och lite till. Och lite till...
  • LOOM

    Tack MyStyle! Ja visst, det är underbart när man växer ur sina kläder Kommer bli lite dyrt bara känner jag men det får det vara värt... Har t.o.m. köpt en ny brudklänning för den gamla inte gick att sy in så mycket som kommer behövas

    Jag säger som Duchess; Varför inte starta idag Anja? Ju fortfarande du kommer igång desto lättare kommer det gå plus att du slipper stressen veckorna innan bröllopet! Vi är här och stöttar och pushar på!

  • LOOM

    Jag har i princip kört ren kur nu i 4 veckor. Jag bröt dock i helgen med att äta middag torsdag, fredag och lördag men det kändes inte som att jag bröt ketosen... Jag åt lite räkor, grillad kyckling/lax och grönsallad. Det syntes lite på vågen men det försvann efter en dags Cambrigde igen.

    Jag kommer själv att bryta kuren då min möhippa kommer. Mina vänner vet om att jag går på Cambridge och har lovat att anpassa ev mat efter detta...

  • Duchess

    Grattis LOOM! Du är verkligen uthållig!

    Jag tror inte heller att räkor,kyckling och sallad bryter ketosen. Jag har hållit på rätt mycket med GI så jag tror att jag har bra koll på kolhydraterna. Det enda man får se upp med är faktiskt tomater. De innehåller en del kolhydrater. Inte stora mängder, men om man är rädd om ketosen kan man undvika dem eller äta bara små bitar.

    Och att behöva köpa en ny brudklänning för att den gamla är för liten... det måste väl ses som ett kärt besvär

  • EllaM

    När man äter kombinerad är man inte i ketos, eftersom man då ska äta eller fler mål riktig mat om dagen. Ketos är du i när du kör ren kur och ev ren kur + lite protein. Så det är ingen fara. Det svåraste på kombinerad kur är att, i alla fall jag, hela tiden flyttar fram gränserna för vad som är ok att stoppa i munnen....

    Och fråga på!!! Det är så man lär sig och så man får alla värdefulla tips!'


    Duchess skrev 2008-06-12 13:59:48 följande:
    Nyttigt är bra! Men är du inte orolig över att gå ur ketos när du äter "vanlig" nyttig mat?Jag är rätt ny på det här med Cambridge, så jag frågar och frågar...
  • Duchess

    Ah, du kör kombinerad kur. Då förstår jag :)

    Själv kör jag sedan igår också kombinerad, men middagarna är GI-vänliga. Jag tänker äta extremt lågkolhydratinnehåll till middag så att ketosen kan leva vidare.

    Jag återkommer nog med fler frågor. GI kan jag mycket om, men Cambridge är nytt för mig.


    EllaM skrev 2008-06-12 17:03:39 följande:
    När man äter kombinerad är man inte i ketos, eftersom man då ska äta eller fler mål riktig mat om dagen. Ketos är du i när du kör ren kur och ev ren kur + lite protein. Så det är ingen fara. Det svåraste på kombinerad kur är att, i alla fall jag, hela tiden flyttar fram gränserna för vad som är ok att stoppa i munnen....Och fråga på!!! Det är så man lär sig och så man får alla värdefulla tips!'
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10