• Nataluskan

    Mars April-tråden forts

    Tråden var stängd så jag startade en ny....
    Här är den gamla:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2645034-50.html

    Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Stjärnblomma 4 april stranden Ängelholm
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

  • Svar på tråden Mars April-tråden forts
  • Nataluskan

    Tack tack!

    Min historia om dagen får komma senare jag orkar helt eneklt inte nu
    Massa kvar att fixa innan avfärd och vi är båda lite bedövade av allt..
    Men det värsta som typ kan hände hände...(det värsta i min stressae brudbubbla) tårtan var katastrof och porslinsbrudparet som var specialbeställt från UK (tjtade som tusan på mannen att vi skulle ha den) det gick i tusen bitar och kom in limmad på tårtan som om jag inte skulle upptäcka det....ååååå jag var helt galen...jajahistorien fortsätter ....

    Tack för alla grattis och jag kan avslöja att rosorna doftade himmleskt. Men de fick jag tyvärr lämna kvar...men det är vädokumenterad...skal försöka lägga upp bilder på denmpå hemsidan...

    nehe mot paradiset!

  • kikalt

    Nataluskan: grattis, det låter helt underbart!
    -------------
    Vi börjar närma oss nu. Kjolen till brudklänningen är helt färdigsydd, vi har kommit på hur vi ska sy lite tyg som skyler axlarna så att det inte känns så naket med korsetten och vi har sett ut två halsband att välja mellan och ett par snygga örhängen. Vi bakade två chokladtårtor idag och svärmor har bakat två kolatårtor. Idag kvarstår att baka tre cheesecakes (såna som man gör i ugnen) och 33 chevreminipajer.

    Imorgon får vi nycklarna till lokalen och ska duka, fixa det sista med dekorationerna, frakta leksaker och andra nödvändigheter osv. Det närmar sig med stormsteg, kan inte fatta att det snart är lördag och vår tur!

  • Miss (snart mrs) A

    Lycka till alla som gifter sig i helgen!

    Kikalt, det låter som att allt är under kontroll, det måste kännas jättenrvöst och pirrigt nu!

    Massor av kramar!

  • Mams
    kikalt skrev 2008-04-10 19:25:18 följande:
    Nataluskan: grattis, det låter helt underbart! -------------Vi börjar närma oss nu. Kjolen till brudklänningen är helt färdigsydd, vi har kommit på hur vi ska sy lite tyg som skyler axlarna så att det inte känns så naket med korsetten och vi har sett ut två halsband att välja mellan och ett par snygga örhängen. Vi bakade två chokladtårtor idag och svärmor har bakat två kolatårtor. Idag kvarstår att baka tre cheesecakes (såna som man gör i ugnen) och 33 chevreminipajer. Imorgon får vi nycklarna till lokalen och ska duka, fixa det sista med dekorationerna, frakta leksaker och andra nödvändigheter osv. Det närmar sig med stormsteg, kan inte fatta att det snart är lördag och vår tur!
    Grattis & hoppas att ni hade en uuuunderbar dag!!!

    Nästa helg är det vår tur att entra kyrkgången...
    Börjar snöra ihop sig i maggropen... *pirrpirr*
  • kikalt

    Å, vilken underbar dag och helg vi har haft!

    Får berätta mer sen. Ni som har det framför er har massor att se fram emot verkligen!

  • kikalt

    Nu har jag lagt upp tre bilder i mitt galleri om ni vill kika.

  • brud080419

    Kikalt: Åh, vad fina ni var! Vilken häftig färg på buketten du hade!

    Här är det fullt upp. Blev hippad i lördags, hade en jättehärlig dag. Därefter har dagarna varit fyllda med allt som ska fixas innan lördag! Har suttit hela kvällen ikväll med gästpresentationer, som nu börjar närma sig klara. *pust* vilket jobb.

    Mams: hur går det för er?

  • kikalt

    Tack!

    Nu längtar jag efter fler bilder. Idag kom första kuvertet från ett sällskap långväga gäster. Alla sällskap fick med sig varsitt frankerat kuvert med vår adress samt en cd-skiva för att kunna skicka bilderna till oss. Märkte sen att det hade behövts en dvd-skiva, dom som skickade hade bytt ut till en sån...

    brud080419: det är en slump att blommorna har den färgen, tur att man inte var nån bridezilla! Jag hade beställt 3 10-pack aprikosa rosor och så säger dom när jag kommer och hämtar buketten att knallorange var det närmaste aprikos dom kunde komma, så det beställde dom åt mig. Hahaha, tur att jag ÄLSKAR orange! Jag tyckte det blev superhäftigt!

    Kul med möhippa! Jag tyckte sista veckan var liksom härligt stressig på nåt sätt. Full fart och så en otroligt god stämning inför festen. Mitt stora bekymmer var servettvikningen som jag fick klar ett par dagar innan festen, om jag haft det kvar sista dagarna hade jag nog blivit galen!

Svar på tråden Mars April-tråden forts