• Miss Blue

    *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

    Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

  • Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • johansdotter

    Måste bara höra...hur många har inte skickat ut sina inbjudningar än...och när tänkte du i så fall göra det?
    Vilket osa datum?

    Om man sätter osa i slutet av maj, då vi kommer vara borta mycket i juni....är det för tidigt?

  • Miss Blue

    Är det någon som har lite inspirationsbilder på dukningar ni kan dela med er av?
    Jag har fastnat lite...
    Har ju naturligtvis en vision om hur jag skulle vilja ha det men det brukar sällan bli så i verkligheten tyvärr..

    Vi har hittills köpt; vita linnedukar, vita & ljusblå blockljus, genomskinliga ljusfat från ikea, små vita vaser (ikea), ljuskoppar genomskinliga + blå, dekorsand ljusblå, dekorstenar (lite större) silver, rottingbollar i silver. Funderar på murgröna eller nåt liknande samt att vi ska ha rosor i de små vaserna i ljusrosa (liknande som i min brudbukett, ev knyta sidenband runt blockljusen i ljusblått eller silver, ska försöka få vårt monogram på ljusen oxå....mer idéer?!?!?

  • nicolina2008

    Hittade en länk här en gång med massa fina bilder på allt möjlig bla dukning. JAg har den länken hemma så jag kan kolla det senare ikväll.

    Nu finns bild!

    Vi har osa den 15 juni!

  • Miss Blue

    Okej inväntar länken så kan jag kolla sen

    Jättefina inbjudningar!
    Skönt när det är klart och ivägskickat eller hur!?


    nicolina2008 skrev 2008-04-07 12:35:10 följande:
    Hittade en länk här en gång med massa fina bilder på allt möjlig bla dukning. JAg har den länken hemma så jag kan kolla det senare ikväll.Nu finns bild!Vi har osa den 15 juni!
  • nicolina2008

    Ja det är jätteskönt! Nu är det bara att ivänta svar från de inbjudna!

  • saragran

    Ny här i gruppen, men hm, vad har vi hunnit med...
    1. Kyrka bokad ;)
    2. Fest och övernattning bokad
    3. Inbjudningar utskickade
    4. Skor köpta
    5. Klänning hittad, ska beställa nästa vecka
    6. Frisör bokad
    7. Ringar beställda
    8. Blommor valda, gör buketten själv
    9. Göra smink & manikyr själv
    10. m2b har halva utstyrseln klar
    11. slipsar till marsalkarna
    12. underkläder klara
    13. fotograf klar
    hmm...

    kvar att göra
    1. andra halvan av blivande makens utstyrsel
    2. klänning till tärna+näbb
    3. presenter till marsalkar
    4. välja psalmer
    5. ge m2b en spark i baken så han kommer iväg till brittiska ambassaden och fixa certificate of no impediment så vi så småningom kan fixa hindersprövningen.
    6. forsätta spåna på bröllopsresan...
    7. boka in något dagen innan för mig och tärnan
    8. börja spåna på mitt tal och hans tal så småningom...

    Haha...har säkert glömt massor!!

    Vad ska ni göra dagen/kvällen innan förresten? Kanske kan sno något tips :) (som inte kostar skjortan!)

    Sara

  • nicolina2008

    Jag fundera på att åka ut dit vi ska vara dagen innan med min tärna och bo på hotell. Att man äter middag och myser och förbereder sig inför dagen!

  • Miss Blue

    Vi ska duka dagen innan, vet inte exakt från vilket klockslag som vi får lokalen, har hyrt fre-sön.
    Skulle helst vilja få dukningen klar på dagen så man kan göra något mer avslappnat på kvällen

  • Bröllop 2008

    Hejsan! Nu har vi äntligen börjat med våra inbjudningar, nu ska de bli klara

    Om en vecka, på måndag ska vi skicka iväg dem! Ser fram emot att lägga dem på lådan! Haha nästan alla vet att vi ska gifta oss men det blir så på riktigt när man skickat ut inbjudningarna eller vad tyckte ni?

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)