• grabbarna

    ny övikstråd

    Om inte jag är helt fel ute så stängs tråden nu så därför blir det en ny

    gamla tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2636846-12.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 13:12
    GIFT
    080531 jelikr , i Björna kyrka
    080607 The Bumblebee, i kapell vid havet
    080607 Stfa, Själevads kyrka

    080614 080614, Grundsunda kyrka
    080628 Järvedsullis Själevads hembygsgård
    080705 Miapias Själevad festen stensöden
    080802 Grabbarna Vibyggerå Ga Kyrka, fest på Docksta bygdegård
    080802 73an Arnäs festen Landsjö
    080808 FruT 080808 Nätra kyrka, festplats örnnästet

  • Svar på tråden ny övikstråd
  • grabbarna

    jag träffade lite folk som jag kände och alla tyckte likadant + att jag hörde flera på läktaren runt oss som itne trodde sina ögon så det var inte bara vi som kände så....

    säg till om tårta, tårta med provsmak är ett måste


    Lolailola skrev 2008-04-14 09:21:26 följande:
    Tråkigt att ni inte gillade mässan, men jag måste tyvärr hålla med om showerna. Jag såg i o för sig bara sista, men eftersom jag ska gifta mig nästa år så vill jag oxå inspireras vilket jag inte alls gjorde. På tok för lite brud/brudgumms kläder!Jag ska försöka framföra era tankar till arrangören och hoppas hon kan ta åt sig och göra en bättre mässa nästa år.
  • Lolailola

    Vad jag hörde så hade sockerbagaren fått magsjuka, men då tycker jag att man skicka nån annan!
    Har ingen aning om hon hade frågat någon annan bagare, eller om dom inte ville vara med.
    Tycker ex att Festprissen skulle varit med men hon kanske inte ville. Det skulle verkligen behövt mer brudkläder!

    (jag har tyvärr inte hört någon som tyckte det var bra shower)

    Några fler bra tips?

  • grabbarna

    hur fungerar det som blir man tillfrågad eller anmäler man sitt intresse?

    *kan ju vara en ide att ha fler än ett bageri med
    *som sagt mer brudkläder men även för tärnor och näbbar
    *dukningar att titta på vet jag att flera än mig saknade sånt ger ju inspiration
    * kanske även tjejer i brudklänningar som finns ute bland montrarna så att man kan få se mer på nära håll också

  • FruT 080808
    Lolailola skrev 2008-04-14 09:54:24 följande:
    Vad jag hörde så hade sockerbagaren fått magsjuka, men då tycker jag att man skicka nån annan!Har ingen aning om hon hade frågat någon annan bagare, eller om dom inte ville vara med.Tycker ex att Festprissen skulle varit med men hon kanske inte ville. Det skulle verkligen behövt mer brudkläder!(jag har tyvärr inte hört någon som tyckte det var bra shower)Några fler bra tips?
    * Dukningsförslag
    * Som sagt mer bröllopskläder
    Och sen håller jag även med om provsmakning av tårta
  • FruT 080808

    Men Laila jag måste ju säga att ditt var ju allra bäst!

  • miapias

    jag missade inte så mkt då...Skönt..

    Jag är oxå ute efter tårtor och dukningstips...

  • järvedsullis

    nej vi har jobbat för fullt... planerat min bukett, det blir vit hortesina, vita rosor, cerisa och vita pioner, lite grön slinger, björnbär och ev någon knopp. Blommorna kommer igen i dukningen också men i singelvarianter. Så blev det tänkt just nu, sedan får vi väl se.

    Maten har vi också planerat, buffebordet ska bestå av; tjälknöl, potatissallad med sparris och senapsdressing, kyckling med ruccolakräm, pastasallad, jordgubbssalsa, oliver, melon, inkokt lax med romsås, kokt potatis, västerbottenssmör och hårt bröd. Till nattmat blir det korv med bröd.

    Vi har varit och fixat kläder till min blivande, han kommer att bli så stilig...
    som ni ser så ligger vi i.
    Nu har vi suttit och försökt beräkna hur mycket sprit vi måste ha, det är ganska klurigt tycker jag. Hur tänker ni andra. Vi har gått efter systembolagets rekommendationer nu....

  • miapias

    har du hittat deras rekomendationer på nätet...vore bra o få kika lite på dom

Svar på tråden ny övikstråd