• Virvel

    080809 del 3

    Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

    Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

    Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

    Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

  • Svar på tråden 080809 del 3
  • cindell

    Fy va dyrt det är med håruppsättning + smink. Börjar faktiskt oroa mig lite över vår budget nu. Vet att mor & far kommer pitcha in lite pengar. Men........ det är mycket pengar som ska ut......

  • lollan82

    1500 kr betalar jag för bruduppsättning+make up+ färgning plockning av ögonbryn 1 vecka innan samt ansiktsbehandling 1 v innan.. ganska billigt tycker jag.. skit duktiga tjejer

    pga vi drivereget företag får vi väl se om det blir nån bröllopsresa..

    ni som har barn ska de med?
    våran lillprins ska med

  • Virvel

    Våra ska inte med och det ska bli så skönt att bara få ägna en hel vecka åt varandra. Det behövs när man har två små med ett och ett halvt års mellanrum.


    lollan82 skrev 2008-02-19 16:21:58 följande:
    1500 kr betalar jag för bruduppsättning+make up+ färgning plockning av ögonbryn 1 vecka innan samt ansiktsbehandling 1 v innan.. ganska billigt tycker jag.. skit duktiga tjejerpga vi drivereget företag får vi väl se om det blir nån bröllopsresa.. ni som har barn ska de med?våran lillprins ska med
  • TyresöBrud

    Vi kommer att åka till Paris dagen efter och sen p kryssning till Karibien i slutet på november. Känns helt underbart, en sååååå fin båt. Åker med Star Clipper

    Idag var jag och talade med floristen om buketten, kommer att bli så vacker. Limegröna orkideer, rosa spräckliga kallor, prima ballerina rosor och lite grönt. Känns perfekt!

    Vet inte hur jag ska göra med slöja. Har varit helt säker på att jag ska ha det, har tom köpt en men nu börjar jag bli osäker. Kanske blir det lite blommor istället.
    Ja ja, vi får se.

    Allt börjar ta form nu iaf, nästa stora beslut blir menyn. Hur går det för er andra med det? Har ni menyn klar redan iså fall vad ska ni bjuda på.

  • AoM

    Menyn är klar, vi ska bara dit och smaka på den innan vi bestämmer oss.

    Kommer inte ihåg vad alla fina rätter kallades så det blir en förenklad version här :)
    Skaldjur och lax till förrätt
    Ngt kött, var det kanske hjort, till varmrätt, med potatisbakelse, lite grönt och en rödvinssås
    Till efterrätt har vi bestämt helt själva, det blir vaniljglass och hjortronsylt (jag är GALEN i det)

    Tårtan kommer att bestå av choklad, choklad och kanske ngn smaksatt mousse.

    Idag har jag inhandlat ALLT till våra inbjudningskort, väntar två levereanser med posten också. Trist att sitta på jobbet ikväll, vill ju vara hemma och pyssla!!!

  • Virvel

    Vi ska ha buffé och den ser ut så här:
    Teriyakimarinerad fläskytterfilé
    Chilimarinerade chickendrumsticks
    Krämig pastasallad med kräftor och räkor smaksatt med citronbasilika
    Potatissallad med soltorkad tomat, rödlök och lime
    Friterad tortillas med löjrom och CF
    Liten skagenkanapé toppad med stenbitsrom
    Smör och bröd
    Babymozzarella, minitomater och basilika på salladsbädd
    Sweet chili dressing
    Marinerade oliver
    Tomat och oliv tzatziki
    Kronärtshjärtan marinerade i vitlök
    Ädelostpaj


    TyresöBrud skrev 2008-02-19 16:52:49 följande:
    Vi kommer att åka till Paris dagen efter och sen p kryssning till Karibien i slutet på november. Känns helt underbart, en sååååå fin båt. Åker med Star ClipperIdag var jag och talade med floristen om buketten, kommer att bli så vacker. Limegröna orkideer, rosa spräckliga kallor, prima ballerina rosor och lite grönt. Känns perfekt!Vet inte hur jag ska göra med slöja. Har varit helt säker på att jag ska ha det, har tom köpt en men nu börjar jag bli osäker. Kanske blir det lite blommor istället.Ja ja, vi får se.Allt börjar ta form nu iaf, nästa stora beslut blir menyn. Hur går det för er andra med det? Har ni menyn klar redan iså fall vad ska ni bjuda på.
  • Virvel

    Glömde skriva att vi ska ha vaniljpanacotta med jordgubbar och kolaflarn till dessert.

  • TyresöBrud

    Låter supersmaskigt!
    Hur mycket dricka ska man beräkna. Vi kommer inte att bjuda hela natten lång eftersom vi inte kn ta med egen dryck, men bjuder givetvis på brudskål och vin till maten samt till tårtan

  • matteve

    Åh, låter helt underbart!! Det kurrrar i magen just nu..


    Virvel skrev 2008-02-19 17:57:10 följande:
    Vi ska ha buffé och den ser ut så här:Teriyakimarinerad fläskytterfiléChilimarinerade chickendrumsticksKrämig pastasallad med kräftor och räkor smaksatt med citronbasilikaPotatissallad med soltorkad tomat, rödlök och limeFriterad tortillas med löjrom och CFLiten skagenkanapé toppad med stenbitsromSmör och brödBabymozzarella, minitomater och basilika på salladsbäddSweet chili dressingMarinerade oliverTomat och oliv tzatzikiKronärtshjärtan marinerade i vitlökÄdelostpaj
Svar på tråden 080809 del 3