• Virvel

    080809 del 3

    Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

    Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

    Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

    Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

  • Svar på tråden 080809 del 3
  • bridesilly

    Jag kommer ha en enkel bukett med vita rosor och gröna band eftersom den inte ska vara alltför stor accesoar när klänning är glitter på

  • 2008-08-09

    Jag ska ha långa vita kallor!

    Ska gå in med min pappa, om prästen tillåter DET vill säga...annars ska jag gå själv, om prästen tillåter DET...och jag går in till Mendelsons, om kantorn godkänner DET...*Suck*..
    Förstår att jag låter bitter, men usch vad många ska ha mycket att tycka till om när det gäller ens bröllop...
    tycker det är så "oviktiga" saker att det knappast kan spela så stor roll för dem..
    Jag vill liksom inte gifta mig borgerligt bara p g a detta..

  • 2008-08-09
    bridesilly skrev 2008-02-18 17:09:35 följande:
    Yeeese varför får man inte ha mendehlsson nu då?
    Någonting om att den kom från ett skådespel eller liknande, vet inte om det från Shakespears En midsommarnattsdröm kanske? Vet faktiskt inte, och just detta orkar jag inte ens bry mig i faktiskt, kantorn byter jag så gärna ut om hon ska trilskas!
  • bridesilly

    2008-08-09 skrev 2008-02-18 17:20:12 följande:


    Någonting om att den kom från ett skådespel eller liknande, vet inte om det från Shakespears En midsommarnattsdröm kanske? Vet faktiskt inte, och just detta orkar jag inte ens bry mig i faktiskt, kantorn byter jag så gärna ut om hon ska trilskas!
    hahaha det är rätt Precis som du skrev i en annan tråd. om dom ändå kunde ha samma förhållnings sätt och regler alla präster. Suck
  • AoM

    Vi vet fortfarande inte om vi kommer att få den präst vi vill ha!
    Googlade just på kyrkan vi ska gifta oss i och upptäckte till min stora förskräckelse att det är STORA problem i församlingen. Pga nuvarande prästen har tre i kyrkorådet sagt upp sig och kantorn samt vaktmästaren har sjukskrivits.
    Läskigt.
    Fast å andra sidan vill vi verkligen inte ha den prästen, fick dåliga vibbar efter de korta telefonsamtal vi har haft.

  • kalevala

    samma här , så jag hoppas på en sommarvikarie , hade vi när sonen döptes . kanon.....

  • cindell

    Ni är flitiga tjejer

    Min m2b kommer se min klänning innan då vi fotar oss innan cermonin men inte en sekund tidigare
    Buketten vet jag faktiskt inte riktigt hur den ska se ut förrutom att jag vill ha med liljekonvaljer.

    Men idag hände det. Min klänning satt som ett smäck Alexia 1150 hette den tydligen och beställs imorgon Jag är sååååååå glad!!!!

  • AoM

    Cindell

    Gud så roligt att du hittade en!!! Tog det lång tid?
    Jättefin klännign förresten!!!

Svar på tråden 080809 del 3