• Virvel

    080809 del 3

    Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

    Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

    Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

    Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

  • Svar på tråden 080809 del 3
  • SarahochDavid

    Hej!

    Jag är ju en av de lyckliga som ska gifta mig den 9/8. Planeringarna går på ganska bra, har en halv klänning (!) skor, nästan bestämt catering och lokalen är klar... Men nu till ett stort problem - var ska man fixa hår och make up? Jag vill ha ett bra ställe i Göteborg där man känner sig omhändertagen samtidigt som det är någorlunda prisvärt... Någon som har några tips de kan dela med sig av?

  • Nufsan

    Vad ska ni ha för blommer i eran brudbukett?

    Jag har fastnat för världens underbaraste... och så finns inte pioner i augusti, blev så ledsen. Nu står jag på ruta ett igen.

  • Virvel

    Jag ville ha roserna som är på bild i mitt galleri. Dom finns bara att få tag på på ett enda ställe i hela världen och det är utanför Stockholm. Dom kan inte garantera att dom har någon sådan ros förrens tidigast en månad innan bröllopet. Känns inte som att jag vill chansa.
    Svårt att hitta så neutral färg på en ros. Den är varken rosa eller lila. Alldeles perfekt.


    Nufsan skrev 2008-02-18 13:31:00 följande:
    Vad ska ni ha för blommer i eran brudbukett?Jag har fastnat för världens underbaraste... och så finns inte pioner i augusti, blev så ledsen. Nu står jag på ruta ett igen.
  • Nufsan

    Den var verkligen jättefin! Men som du skriver så kan man ju inte chansa!

    Jag har världens beslutsångest Vill ha en enkel, men alldeles underbar bukett! Den jag vill ha finns också i mitt bildgalleri!


    Virvel skrev 2008-02-18 13:38:34 följande:
    Jag ville ha roserna som är på bild i mitt galleri. Dom finns bara att få tag på på ett enda ställe i hela världen och det är utanför Stockholm. Dom kan inte garantera att dom har någon sådan ros förrens tidigast en månad innan bröllopet. Känns inte som att jag vill chansa.Svårt att hitta så neutral färg på en ros. Den är varken rosa eller lila. Alldeles perfekt.
  • matteve

    *suck*

    Jag skulle beställa klänningen, men den fanns bara i ivory. Å jag vill verkligen ha en helvit klänning har jag bestämt mig för...

    Får börja leta klänning igen då...

  • AoM

    Nufsan
    Ditt galleri syns inte :(
    Jag hade också bestämt mig för pioner, men det finns alltså inte i augusti??

  • Nufsan

    Nu tror jag att du kan se den!

    Jag sökte på pioner och fick fram att de blommar juni-juli och att de har en kort blomningsperiod :-/

    Ska iaf höra mig för hos floristen, men det var en sida med bara pioner så jag tror de har koll!

  • AoM

    Nufsan

    Jag har funderat på ranunkel också, ganska lik pionen. Har jag bara lite tur kanske den blommar senare!
    Se bilder på
    images.google.se/images&q=ranunkel&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

  • Nufsan

    Är det fler än jag som får glädjetårar i ögonen när man planerar och donar!

    Jag är så toklycklig att det är sjukt åt det!

    Nu har jag hittat mina in och utgångsmarscher så ikväll ska det bara bli att övertala sambon som gärna skulle vilja ha Queen som ingångsmarsch, haha, skulle inte tro det bara!

Svar på tråden 080809 del 3