• Virvel

    080809 del 3

    Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

    Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

    Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

    Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

  • Svar på tråden 080809 del 3
  • nilia

    Nu har jag oxå hittat hit=)

    Ni har varit flitiga ikväll!
    När det gäller klänningen så har min älskling redan sett mig i min. Men då var jag typ osminkad och hade bara håret i en ful hästsvans. Så sen på den stora dagen då blir det ändå en liten överraskning. Jag hade jättegräna gjort så som många av er att han inte hade sett mig förens i kyrkan men det skulle bli för stort för mig.. skulle bara storgråta då;)

    Är det många av er som ska gå in tillsammans med era pappor i kyrkan? När och hur går er man in då?

    När det gäller brudvalsen så ska vi försöka göra den riktigt vacker och grasiös=) Ska dansa till louis armstrongs what a wonderful world.

  • matteve

    Jag ska gå in med pappa! Min man kommer att stå där framme med sin bestman innan. Jag har inte kollat upp det, men är det inte typ så att föräldrarna sätter sig sist, och går in bakom mannen?! Äh, vet inte! Ska kolla upp hur det är med den amerikanska traditionen, eftersom vi ska göra det därefter (min blivande är amerikan).

    Är rädd för att börja gråta när jag ser honom... han kommer att vara så stilig, mitt hjärta

  • kalevala

    nej inte jag.......har ingen.......

    brudvalsen : vi ska nog oxå ha nothing else matters.
    är lite rockigare av oss.
    vi pratatade om irländsk jig , men det blir för svårt att lära sig , kunde va kul bandet som spelar låter lite irländskt.

  • AoM

    Virvel

    Jag provade Ivory, min storlek finns inne på lagret men nu börjar jag fundera på om jag ska ha vit istället... Svårt!!

  • lollan82

    hej pinglor.
    jag ploppar upp lite då å då här haha

    oj vad mkt det har varit.. har fått l'ägga alla planer på is .. jag var först magsjuk i 1 v.. sedan blev min son det med plus han fick lunginflammation dock bara 1 1/2 år gammal.. så blev han undernärd nästan medvetslös så vi blev inlagda på sjukhus.. han var jätte dålig.

    å nu har jag magsjuka igen

    livet är underbart haha

    nu ska jag ta tag i planerna igen
    vad ska ni ha för tema?
    vi funderar på rosalila eller grönt..
    ja jo absolut vitt då med haha

    har bara bokat kyrka å lokal.. pratat med de som ska sköta catering.. mailat ang tårtan.. haha jag känner mig stressad

    ang vals behöver vi med träna.. vet inte alls vad vi ska ha för låt

  • lollan82

    lite nyfiken på viöken budget ni har för erat bröllop...

  • nilia

    När du har kollat upp hur den traditionen är kan du väl skriva det här=) Min blivande är lite orolig för hur det kommer att blir för honom!


    matteve skrev 2008-02-17 23:07:24 följande:
    Jag ska gå in med pappa! Min man kommer att stå där framme med sin bestman innan. Jag har inte kollat upp det, men är det inte typ så att föräldrarna sätter sig sist, och går in bakom mannen?! Äh, vet inte! Ska kolla upp hur det är med den amerikanska traditionen, eftersom vi ska göra det därefter (min blivande är amerikan).Är rädd för att börja gråta när jag ser honom... han kommer att vara så stilig, mitt hjärta
  • Virvel

    Här har vi också magsjuka. Pojken på två och etthalvt kräktes i onsdags och i fredags, igår blev lillan på ett år och sambon sjuka så nu går jag bara och väntar. Avskyr verkligen magsjuka.

    Vi hade från början en budget på lite över 100 000 kr men tyckte att det hade dragit iväg för långt så vi bytte ställe så att vi kunde anlita vatering och köpa drickat själva så nu är vi nere på 75 000 kr. Vi får bidrag från svärföräldrarna på 30 000 kr plus att dom betalade min klänning för 4000 kr, sambons kostym ca 5000 kr och bröllopsresan för 12 000 kr.
    Massor är redan betalt och fixat så det är inte så mycket kvar för oss att lägga ut.
    Med i budgeten har vi inte kostnaden för drickat under festen eftersom det är pengar som vi ändå kommer att få tillbaka eftersom gästerna betalar en liten slant för varje glas.


    lollan82 skrev 2008-02-18 07:20:51 följande:
    lite nyfiken på viöken budget ni har för erat bröllop...
Svar på tråden 080809 del 3