• Missie­A
    Äldre 16 Jan 01:47
    146526 visningar
    421 svar
    421
    146526

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!

    Hej brudar vår tråd är avstängd så jag påbörjar en ny

    Låt oss fortsätta prata om allt som har med bröllop att göra. Traditioner, vigsel, festen och massor med annat.

    Alla är välkomna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 01:48
    Här är den gamla tråden..

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2556679.html

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!
  • Juliaz­zb25
    Äldre 11 Mar 17:09

    Jag är från ursprungligen från Kroatien men har bott i Zenica några år...

    Vart bor du då?

  • Missie­A
    Äldre 11 Mar 17:12

    Vad kul,, zenica är så fin stad har en moster där. Jag bor i jönköping.

    är du redan gift? hur var ert bröllop??

  • Juliaz­zb25
    Äldre 11 Mar 17:30

    Ja jag är redan gift.

    Jag och min make gifte oss den 25/8-2007 här i uppsala där vi hade stor bröllop för ca 150 gäster.

    Min make är helt svensk.

    Bröllopet var helt underbar. Nu till sommar kommer vi ha en stor fest där nere i Pula på hotell Horizont.
    Vi har bjudit dit alla våra släktningar och vänner. Min make fyller 30 år och vi firar att vi har varit tillsammans 8 år plus vår första år som gifta.

    jag längtar bara...

    Det finns lite bilder från bröllopet i min galleri så du kan kolla.

    Ska du komma till Norrköping och kolla på halid eller ska du till Göteborg?

  • Missie­A
    Äldre 11 Mar 17:41

    Vad vackra ni var, grattis din klänning var jättefin. Vad kul att ni ska fira hans födelsedag och ert första år tillsammans hehe. Hade ni några balkan traditioner på bröllopet?

    Jag åker till gbg och växjö för det är inte så långt ifrån oss, men norrköping är lite väl långt hehe.

  • Juliaz­zb25
    Äldre 11 Mar 17:48

    Tack tack!

    Klänningen är jag mer än nöjd. Såg den i pronovias katalog när jag kollade efter brudklänning och beställde utan att varken se den i verkligeheten eller prova.

    kan säga att det blev 7 långa månader innan jag fick klänningen.
    Men när den kom så var det ännu finare i verkligheten än på bilderna.

    Vi hade några traditioner från Kroatien men dock ej så många...

    Vi hade Flavorer alltså de små blommorna som varje gäst får.

    Sen dansade vi kolo hela natten lång heheh:) Det var jätte kul...Prvi poljubac spelades för fullt och lane moje med zeljko joksimovic..

    När jag hade min möhippa så fråga tjejer mig om jag kunde sjunga en låt till min käraste och då var den låten som kom först upp i min hjärna så jag sjöng..Kan säga att jag sjunger förjävligt och det roliga med detta var att tjejerna spelade den sånger där jag sjunger på middagen...

    jag ville bara sjunka in i marken men men det var kul trotts min förfärliga röst

    Vart ska ni ha bröllopet?

    Är din blivande svensk eller?

  • Missie­A
    Äldre 11 Mar 18:03

    Låter verkligen som ett underbart bröllop och kul med så fina bröllop som inte är så typiska bröllop utan mer speciella

    Men vågade du beställa klänningen utan att ha sett den?? Tufft hehe det skulle jag aldrig våga.

    Min blivande kommer med från Bosnien men vi båda var väldigt små när vi kom till Sverige så vårt bröllop kommer inte vara ett typiskt bosniskt utan mer en mix av allt vi tycker är fint och bra från både bosnien och vserige

    Vi gifter oss här så det blir ett stort bröllop men så kul för det blir vårt bröllop som inte kommer likna någon annans

    Jag vill med ha en speciell klänning och kommer leta som en galning tills jag hittar DEN, och tycker verkligen att din är en sån klänning. Det verkar som att pronovia har lite sånna drömklänningar så kanske borde kolla lite mer på deras klänningar meeen fegisen jag måste ju se den innan hehe.

    Köpte ni något från Kroatien då??

  • Melis
    Äldre 11 Mar 18:12

    Hejsan tjejer...själv ska jag på Halids konsert i Växjö, bokade hotell igår och vi ska köpa biljetter till konserten nu i helgen...

    Annars hur är det med alla??

    Ser att Julia har hänt på här...underbart!! Välkommen gumman...

  • Missie­A
    Äldre 11 Mar 18:15

    Hej melis

    Jo kollar runt lite på BT känner att jag har fastnat här nu hehe, hur är det med dig?

    Kul får med ta o köpa biljetter så att det är säkert att man kommer in.

  • Melis
    Äldre 11 Mar 18:17

    Hej hej....jo det är bra... var och fikade med en kompis, har sån huvudvärk nu så jag ska ta en pill och vila lite. För sen måste jag skriva på ett arbete, eftersom jag ska åka till min älskade på torsdag så måste jag bli klar imorgon.

    Vad gör du då?

  • Missie­A
    Äldre 11 Mar 18:20

    Ja vila lite o plugga sen hehe så får du ha det trevligt hos din älskling utan plugg att tänka på.

    Sitter o letar efter utbildningar,, snart är det dags att söka. Tips på nått kul yrke?? hehe.. nää får ta o laga mat snart..

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!