• Pumpkin

    Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med FlörtDåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anettan73

    Morrn på er...

    Vatt vaken sedan 0630... Thea vaknade bara 2 ggr inatt. första gången precis när jag somnat den andra gången kl 5.. Så natten har vatt underbar jämnfört med tidigare nätter...

    Rätt glad att jag gick o lade mig tidigt igår...

  • Mitziemoe
    Pumpkin

    Jag tror att jag ska gå till en riktig butik..men jag vet inte riktigt har fått för mig att det är billigare på nätet men det är ju svårare att se hur det ser ut... Vill ju inte bli besviken när man får hem det....
  • Mitziemoe
    Anettan73

    Skönt att du fick sova nogurlunda ordentligt inatt!
  • Pumpkin
    Mitzie: Ja, det är nog billigare på nätet generellt sett, men som sagt, då ser man ju inte hur sakerna ser ut. Sen tillkommer ju frakt och grejer, så i slutändan blir det väl inte SÅ mycket billigare. Fördelen med nätet är ju dock att man kan få tag i grejer som inte finns i stan.
    Säg till om du vill ha tips på nätbutiker och riktiga butiker
  • Mitziemoe
    Pumpkin

    Jag vill gärna ha tips på butiker... det enda butiken jag kommer på är Panduro och där kostar ju allt hur mkt som helst...*hehe*
  • Anja 19 juli 2008

    Godmorgon på er

    Här är det TRÖTTHET som gäller...

    La mig ju vid 12-tiden inatt som ni vet, haha och kl.02.20 vaknar lillkillen och vill ha välling. Jag har precis lyckats somna om när han kommer tassandes och vill sova hos mig. Han har legat hos mig i några minuter när han sätter sig upp och så bara kaskadspyr han över HELA min säng.

    Det vara bara att riva ur lakan, torka av värsta matbitarna, slänga in i tvättmaskingen, duscha honom, skura bäddmadrassen med rengöringsmedel och handdukar och ta sina sängkläder och gå ner och lägga sig i soffan.

    Ivan, han var ju skitpigg och tjatade om att han ville se på bolibompa. jag sa att det ÄR inget på barnkanalen kl.03.30 på natten.

    Så, tja, sen 2.20 har jag varit vaken. Så två timmars sömn blev det för mig, som var så jä..la trött.

    Lyckades slumra här på soffan med lillkillen på armen vid åtta-niotiden, men jag är så trött att jag känner mig läskigt bakfull och yr i skallen.

    Han kräktes inte fler gånger och han var pigg som en lärka direkt, så jag undrar vad sjutton det berodde på???

    Annettan

    såååå skönt för dig att få sova äntligen Hoppas jag får göra det inatt

  • Anja 19 juli 2008

    Jag har det förresten VÄRST...

    Min lillasyster är 31, min bror 28 och min minsta sladdissyster är 16.



    Ville bara ni skulle veta att JAG faktiskt har det absolut värst för jag har ett YNGRE syskon vars ålder börar på trettio lixom..

  • Annim

    Hej tjejer!
    Oj vad ni plitar på! Vilket iofs är kul!

    Inser när jag läst tillbaka lite i tråden att jag får nog ändra datum för osa på våra inbjudningskort.
    Jag har satt osa senast 1 Augusti, vi gifter oss den 16:e
    Men jag har ändå tänkt göra om dem lite så.
    Hur långt innan har ni satt era osa?
    1 månad innan eller 2 mån eller mer!

    Det kan ju vara skönt att ha lite tid på sig att färdigställa vigsel programmen några veckor före själva bröllopet!

    Sedan undrar jag hur går det för oss tjejer som strävar mot att väga något kg mindre innan bröllopet?
    Jag har ju haft en downperiod här nu, så jag har gått upp till straxt över 80kg igen.(Tröstätit)
    Men nu börjar jag känna mig lite bättre och något sånär på G igen och redo för att börja träna och tänka på vad jag kastar i mig!

    Idag har jag varit ute och gått 1h och 20 min med en kompis.
    *Klappar mig själv på axeln *

    Vart ligger ni i planeringarna just nu?
    Kul om ni uppdaterar mig lite!

    Ha det gott!

  • Anja 19 juli 2008

    Mitziemoe

    jag hade absolut gått till butik om jag var du...

    Iallafall för att köpa själva pappren. Ska du tex ha organza eller sidenband osv så kan du ju köpa dem på nätet. Mycket billigare

    Jag tror mina band kostade nåt sånt som 3 kr metern på nätet medan en liten paket med en meter band på panduro kostade BETYDLIGT mer, typ runt 30 kr.

    Men papper vill man ju kolla på nära, för struktur och sånt

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.