• Pumpkin

    Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med FlörtDåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anettan73

    Ja vi bokade detredan i Augusti tror jag att det var.

    Jag o ost hör innte i hop. Jo gammal sula som sambon säger. Sådan tråkig smaklös hård ost.... MMMMmmm

    Synd att vi inte tänkte på det med att skicka den till er. Fast lite försent om ni ville ha den till den natten..

  • Anja 19 juli 2008

    Hohoho men duuu pumpkin

    jag har faktiskt haft den konversationen med många av gästerna oxå mina närmsta väninnor alltså *asg* (alltså vi har sån jargong och vi skämtade om det, fniss)

    så jag hoppas att jag har satt riktig press på dem. En av dem sa "ja ni kan iallafall vänta er minst 1000 kr av mig och S, hennes pojkvän). Känns JÄTTEBRA att sätta press på sina närmsta tycker jag. Det är ju för en god sak *asg*

    smaklöst värre men det är vår humor helt enkelt.

    sa till dem att de inte ska våga komma med små ynkliga summor

  • Pumpkin

    Jaja, men med mina närmsta vänner skulle jag kunna säga så också

  • Anettan73

    Ska faktiskt ta o hoppa i bingen nu. Får ju inte sova ordentligt på nätterna... Nä det är inte sambons fel utan dotterns. Vet snart inte vart jag ska ta vägen så trött jag är...

  • Pumpkin
    Anettan: Känner igen det där, är också så himmelens trött!
    Sov gott
  • Anettan73

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-01-15 22:02:08 följande:


    Hohoho men duuu pumpkinjag har faktiskt haft den konversationen med många av gästerna oxå mina närmsta väninnor alltså *asg* (alltså vi har sån jargong och vi skämtade om det, fniss)så jag hoppas att jag har satt riktig press på dem. En av dem sa "ja ni kan iallafall vänta er minst 1000 kr av mig och S, hennes pojkvän). Känns JÄTTEBRA att sätta press på sina närmsta tycker jag. Det är ju för en god sak *asg* smaklöst värre men det är vår humor helt enkelt.sa till dem att de inte ska våga komma med små ynkliga summor
    Ha ha ha ha ha ha ha ah ah ah aha
  • Anja 19 juli 2008

    Däremot så undrar jag vad min pappa och farmor och dom kommer att bidra med Alltså det är hemskt men de har inte riktigt hängt med i utvecklingen. Förr var det alltid farmor och farfar man fick MEST av (när man var liten) men nu 25 år senare så får vi fortf exakt samma summa när vi fyller år eller vid jul. Så jag fruktar det värsta Nääädå, jag är så tacksam för minsta lilla bidrag.

    Bara jag slipper tennramar, smaklösa ljusstakar, fruktskålar, linnedukar, tallrikar etc. Jag hade inte vetat var jag skulle ta vägen!!!

  • Bellanote

    anja nepp har inte varit där. det är hemma hos henne i hennes hus. ett jätte hus har hon precis jämte kyrkan i backaryd.. så det är en hemmabutik

    den 16 feb bra det då kan ni komma och hjälpa oss flytta ha haha

  • Anja 19 juli 2008

    Anettan

    känner igen det där. Huvvaligen...

    Ammade ju båda barnen (de små) när ivan fötts. Alice blev ju ännu mammigare då och vaknade ungefär varje kvart hela nätterna och VRÅLADE tills hon blev ammad (hon var ju bara ett år) och då var man ju jä..ligt snabb m att springa in t henne för att hon inte skulle väcka lilla bebisen lixom, vilket hon gjorde om hon INTE fick bröstet för hon är en MYCKET envis liten dam.

    Så under ett halvår eller så, så sova jag INGENTING. Jag gick omkring som i en dimma, var helt förstörd. Jag var knappt mig själv.

    Det är hemskt!

    Sen när jag väl orkade ta tag i att vänja av henne och verkligen vara konsekvent så gick det skitsnabbt och sen sov hon hela nätterna! Direkt!

    Jag tänkte bara, VARFÖR har jag inte haft orken att göra detta tidigare!!! (lätt att vara efterklok)

  • Pumpkin

    Haha, jag känner igen det där med att inte hänga med i utvecklingen. I alla år har pappa gett mig 500kr till födelsedagen och 500kr till jul. Nu på senare år har mamma börjat skämt om att jag kanske ska upplysa honom om vad inflation är för något Nu har han dock ändrat sig och börjat ge mig 1000kr istället Fast nu till jul fick jag ingenting, han har inte ens ringt!?

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.