• Pumpkin

    Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

    Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:

    080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

    080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

    Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

    Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med FlörtDåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

  • Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Pumpkin
    Bellanote: Ja, så känner ju jag också. Men det som gnager i mig hela tiden är ju det här med pengar...
  • Englali

    Pumpkin: 500 kr/tim var inte spec farligt ändå. Vi tar en del mer faktiskt... har varit med om brudar som gått på mellan 3500-4000 kr... och lite till.

    Men jag förstår om du jämför med att få det hemma, 400 till... då kan det kanske vara värt lyxen och slippa åkandet!?! Tänk ändå att själva frisörbresöket är en ganska stor del av dagen (tidsmässigt sätt) så det kanske man kan tänka sig att lägga lite extra krut på som man gör med vissa andra grejer? Det blri ju liksom "din egentid" den dagen... tänk så... då väger inte 400 kr sååå mkt kanske

  • Englali

    Jag har inte ens bestämt vem som ska göra min uppsättning, det där är supersvårt. Vill inte trampa någon på tårna, men inte heller välja någon av dem jag umgås mest med heller, utan den som verkligen är bäst på den sortens frisyrer jag vill ha!

    Pengar... också en känslig fråga. Hur mkt ska man betala på sitt eget jobb!?!

  • Pumpkin
    Englali: Nej nej, det är inte alls mycket med 500kr/timmen, men 2600kr för hår och smink på salong känns som sagt dyrt när jag kan få det för 3000kr hemma. Lyx lyx liksom. Men ångest har jag ändå Måste förresten kolla med tärnan om hon vill få håret och/eller sminket fixat av hon jag bokar innan jag bokar, så att de planerar in tid för det också i så fall...

    Förstår att det kan bli lite knivigt med kollegor och kompisar och sådär
  • Flamora

    Pumpkin: Så störigt när man inte får klara besked. Det är ju inte så att man vill tjata om det heller. Man vill ju vara nöjd med det bidrag man får. Svårt. Men de måste förstå att ni vill veta om det handlar om 500:- eller 50 000:-.

  • Pumpkin

    Precis! Det spelar ingen roll hur mycket det är, bara vi får veta liksom.

    Jaja, nu har jag bestämt mig för att boka den första frisören/sminkösen, hon som kommer hem till mig. Blir nog bra. Ska boka tid för tärnan också, så att hon planerar in det.

  • Bellanote

    pärlplattan jag har bokat ett litet hotell i huskvarna och de tar bara 1995 för natten . och då med frukost så klart. men då har man ett upptappat bad/jacuzzi på natten när man kommer och levande ljus tända och champane och enklare tilltugg. så det blir det för oss..

  • Anettan73
    20080614 skrev 2008-01-15 13:12:54 följande:
    Är det någon som har koll på när amelias bröllopsnummer brukar komma ungefär?
    31 Januari kommer den ut i butik. läste det i nya amelia idag...
  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    jag hade absolut bokat hon som kommer hem. Det är definitivt värt 400 kr extra. Jag menar, för sjutton. Om du tex struntar i att köpa ett par bröllopstidningar, några godispåsar eller vad du nu brukar unna dig för att lyxa, så har du dom extrapengarna!

    Jag försöker att inte tänka på kronor och ören i budgeten. Är mest när det handlar om tusenlappar som jag börjar kinka, haha...



    Blev tyvärr inte så att jag hängde här i eftermiddags. Hade en kompis här...

    Vi gick en MEGALÅNG promenad i riktigt raskt tempo. Det var grymt jobbigt på hemvägen, i värsta motvinden. Jag var ISKALL när vi kom in. Kände inte lår och rumpa, det var helt fruset. Men vi gick i nästan två timmar, fort, så det var nog definitivt många steg. Önskar jag hade haft en stegräknar där, för det hade varit intressant att se hur många steg det var

  • Anja 19 juli 2008

    Flamora

    självklart kan tärnan ha kort klänning om ni inte har mörk kostym som klädkod, för då ska ju alla kvinnor ha lång klänning, men jag tycker personligen t.om att det är mkt snyggare när tärnorna har kort klänning...

    jag måste säga att jag i modellen gillar den guldiga klänningen mer, men jag gillar färgen och längden på den andra klänningen bättre.

    Tyvärr föll den bort för min del pga den stora rosetten. Men om man tar bort den så hade jag tyckt att den var jättefin

    Självklart måste väl din syrra få ha en del att säga till om men slutordet är ju ändå ditt då det är ditt bröllop. Jag menar hon kan ju inte ha på sig något som din tärna, ifall du inte tycker det är fint eller passande!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.