• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Linum

    Grattis, Abbe!

    Ikväll ska vi ut och äta på Franska Hörnet. Någon som varit där?

  • Ab fab

    min väninna var på franska hörnet förra veckan. tyckte det var jättebra- framför allt galetten (eller om det vara crepe)

    nibla-drömde du snälla saker om mig eller var jag melonmördarkvinnan igen

  • Nibla

    Tänkte bara ventilera mig lite angående festen vi hade på nyårsafton. Ett kompispar till oss ringde en timma innan festen och sa att de inte fått tag på hundvakt så de var tvungna att ta med sin hund, en naken-chihuahua. Fair enough, hunden kan inte sitta ensam i flera timmar, så vad skulle vi säga?

    Till förrätten parkerade de hunden i soffan så han inte skulle störa. Det tog inte lång tid innan han stod vid min stol på bakbenen och gnällde. Försökte fösa undan honom lite lätt eftersom jag inte är så förtjust i hundar som tigger vid matbordet.
    Sen till varmrätten hade hussen tagit upp hunden i sitt knä vid matbordet, använt en av mina fina linneservetter till täcke till hunden och satt och matade honom med oxfilé! Jag tycker INTE det är ok. Oxfilé som vi köpt för dyra pengar i saluhallen och omsorgsfullt stått och lagat för att den skulle bli perfekt för våra gäster, MÄNNISKO-gäster.......

    Överreagerar jag?

  • Nibla

    Tycker för övrigt inte att det är ok att ha hundar vid matbordet i knät på en middag......

  • FruTez

    Ab: *sjunger*

    "jaa må hon leeeva, jaa må hon leeeva.
    jaa må hon leeeva uti huuundrade ååår!
    Jaaavisst ska hon leeeva, jaaavisst ska hon leeeva.
    Jaavisst ska hon leeevaaa uti huuundradeeee årrrr!!!!"

  • Linum

    Nibla: Håller fullständigt med... problemet är nog att man inte riktigt kan se en sådan liten (skit)hund som hund. Den är nog tyvärr mer en bebis för dem, och bebisar sitter ju vid bordet. Och nej, du överreagerar inte. Synd att du inte sade något när den väl satt där, fast det kanske hade förstört stämningen. Man vill ju inte förstöra stämningen.

    Tråkigt med folk som inte kan uppfostra. Katter är bäst. De uppfostrar sig själv

  • FruTez

    Nibla: Nej! Det där är INTE okey betende!!!! Fy vilken dålig stil!

  • Linum

    Jag ska sjunga på ett dop i februari och börjar redan bli lite nervös. Det är ju bra... not.

    Några bra förslag på vad jag kan sjunga?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...