• Majsis2008

    Göteborgsbrudar 2008 del 2

    Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

    Nästa träff: 8/12

    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Astriden

    Åh, grund Jag älskar den klockan.
    En klassiker

    Nått nytt.. hm, nix.
    De skal ju handlägga ärendet nu sen skall det om jag förstått det rätt "ligga ute för allmän beskådning" i 1 månad för att sen om ingen överklagat godkännas.
    Allt detta skall väl ta dryga 2 månader

  • Grund

    Ja, visst är den fin, synd att den med stenar ligger på ca 30...
    Men men, det finns ju utan stenar också.

    Typiskt att det ska ta så lång tid. Man är ju så nyfiken och vill veta med en gång

  • 31 maj 2008

    En klocka tycker jag också är bra, men det ska jag ge i julklapp... Och så blir det rätt dyrt om det är en klocka han ska ha kvar länge länge...

  • mrsD

    Godmorgon!

    här diskuteras d morgongåvor hej vilt=)

    Idag e jag "ledig" från skolan och ska fixa allt innan vi åker på fredag.. packa, diska, städa hyfsat, leta upp alla grejer som försvunnit i det svarta hålet vårt extrarum förvandlats till.. försöka leta upp hundens recept på medicin så vi kan hämta ut det i mellandagarna.. hua!

    Idag är det prick 7 månader kvar t bröllopet.. shit va d går fort!
    (men känns lite futtigt, när d e så kort tid kvar för dig Astriden!)

  • Amor Eterno

    GOd morogn tjejer!!

    Malinlars vi har träffat Agneta som vi pratade med och visade oss stället hon e-maial förslag på meny sedan vi skall ju ha 4 rätters middag! Men vi hade tänkt äta någon gång på våren där.. Vi kan ju hålla oss uppdaterade till varandra

    Apropå klockor så skule jag vilja ha en Longiness klocka med lite blin på ååååå jag älskar den klockkan ligger på 10 papp men men drömma vidare!!

    Älskar oxå vara på jobbet själv håller med dig Astriden jobbar bäst 30 minuter innan lunch då de flesta går tidigare för att äta luncg ute jag har ju mat med mig varje dag!!!

  • BarbaBruden

    Hej tjejer!

    Det lutar åt att alla i denna tråden kommer att köpa SB/klocka, bok eller manchettknappar! Bra att vi har lika god smak allihopa!

    Men som MrsD skrev; eg. är jag lite emot det där.Hittar hellre på något tillsammans eller köper nåt gemensamt. Det blir ju som jul, vi byter pengar. Men men charmen och tanken men morgongåvan är oslagbar! DEt blir nog ett pengabyte i alla fall...

  • Majsis2008

    Fick min bok idag som mrsd tipsade om, beställde den igår så det går snabb om man e ute innan kl 15...

    Åh vad jag vill det ska bli årsskifte så man kan gå och köpa frimärken och posta inbjudningarna, då känns det som startskottet går för den stora planeringen.

    är alla klara med sina julklappar förresten? jag har m2b kvar, har ingen aningn om vad jag ska ge han....suck

  • 31 maj 2008

    Jag älskar presenter, både att ge och få Till min namnsdag fick jag en låda med skumtomtar (750 g) och 3 kg apelsiner av min m2b. Han vet att jag äääälskar både skumtomtar och apelsiner. Med det vill jag säga att presenter och även morgongåvan, inte behöver kosta mycket. Att visa hur mycket den andra betyder, kan man ju inte göra för ofta. Sedan kan jag ha svårt för presenter på tex alla hjärtans dag, om man aldrig ger eller får något de andra dagarna. Har svårt för konstruerad romantik, den behöver komma även de grå vardagarna, och de är ju många fler.

  • mrsD

    jag har köpt en ficklampa till m2b (mag-lite) som han använder när han jobbar som vakt, men den han har är så stor så han ville ha en mindre.
    så la jag i ansökningspapper till ordningsvaktförordnande (han har haft d, men d gäller i 3 år sen måste man förnya o d har han inte gjort, men jag vet att han vill!)
    så jag hoppas att han blir glad för det..
    tycker d e jättesvårt me presenter t honom! kläder har han ju, parfym oxå (som du sa Majsis) o smycken använder han inte..

    Jaja, ska diskutera morgongåva me honom nu idag, ska bli intressant.. *hihi*

    äntligen tagit tag i den MEGAdisk vi hade ståendes i köket, d känns skönt..
    tvättat 3 maskiner igår så nu e d bara o packa..

  • mrsD

    var på posten nu o hämtade ut 5 st pipor (domarpipor) bestälda från usa. De finns inte att få tag på i sverige i andra färger än svart typ o de kostar lite grann..
    men jag beställde 5 st i olika färger (röd, svart o gul t sambon o rosa o blå t mig *ler*) o betalade ca 35 kr per pipa.. hehe

    Men va folk d va! va på frölunda torg o hua, tur man inte julklappshandlar idag!!!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2