• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLovely
    Melis skrev 2007-12-11 16:51:40 följande:
    o vad roligt att höra om allt...Så ni är redan gifta, när gifte ni er om man får fråga? Vi funderar på att gifta oss borgligt här innan vi åker ner för att slippa pappersarbetet när vi kommer hit
    Tror att det är bättre så Melis. Spelar ju ingen roll om ni redan är gifta.
  • Melis

    ja vi funderar starkt på det men då vet jag inte om vi säger det till nån...vore roligt att ha en hemlis bara mellan oss..

  • MissLovely

    Ja precis Sen så kommer ni slippa papper efteråt. Men ni kommer minnas bröllopet mer.

  • Melis

    hehehe..ja lite roligt att ha två bröllop också...ett för bara oss och sen ett för resten

  • Tajci78

    Men så mycket pappersarbete är det inte vi bara skickade in vigselbeviset som vi fick med oss nerifrån

  • Melis

    ja jag vet inte...allt verkar komplicerat när jag ringde och frågade..

  • Tajci78

    Jasså va konstigt vi tog bara en kopia på vigselbeviset nerifrån som var på olika språk och skickade till skatteverket och efter några dagar fick jag en lapp med mitt nya efternamn och sedan kom körkortet och allt annat

  • 20080719

    Vet ni hur man ändrar namnet, istället för datum vill jag att det ska stå Vesna.

    Jag ska försöka sätta upp lite bilder så ni får se va jag planerat! Det är så roligt!

    Vi gifte oss i Augusti förra året. Det blev lättare för honom att kom hit som gift än sambo.

    Pappersarbetet kommen man inte ifårn, men jag hade inte heller så mkt, bara om att ändra efternamn. Det med Migrationsverket skötte dom själva

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??