• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Didaa

    Ja det är sant.. men tjejer jag önskar er en underbar kväll men jag ska gå nu o lägga mig.. är lite trött o har ont i magen .. =(..

  • MissLovely

    Sov så gott Aida, hoppas magen går över. Hörs imon förhoppningsvis.

  • Melis

    ja jag får väl också lägga mig ska upp tidigt och simma....sov gott båda...kramizzar

  • MissLovely

    Jättefina klänningar på den sidan, hittade även en ganska söt brudklänning.

  • 20080719

    Guuud va ni skriver snabbt och mycket, så roligt att läsa!

    Vi ska ha bröllopet i Ohrid Makedonien 19 juli 2008. Vi ska ha själva festen då, för vi är redan gifta borgerligt. Men man är brud en gång och det vill jag också vara med vencanica och allt!

    Från min sida är det 320 gäster och från hans sida ca 150. Alla kommer inte komma men så ser gästlistan ut i alla fall.

    Traditionerna är några av de ni redan nämnt långt tillbaka. De ska "köpa" bruden i dörren av min syster och några små kusiner. Sedan ska min dever ha skorna och jag ska prova dom 3 gånger och dom ska "inte passa" och då lägger han pengar i dom för att dom ska passa perfekt.
    Vi ger darove, alltså stora presenter med kläder eller vad man själv vill, till de närmaste.
    När festen är slut och jag kommer hem till min man så ska jag ha en pojke i knät för att första barnet ska bli pojke. Jag är lite emot hela hetsen att första barnet ska vara pojke, men ajde staces!

    Det mesta är planerat, jag har beställt klänning, köpt skor, inbjudningarna är färdiga, jag har valt frisyr och bukett. Egentligen väntar vi bara på dagen ska komma haha!

    Nu vet ni min planering!

  • Melis

    o vad roligt att höra om allt...

    Så ni är redan gifta, när gifte ni er om man får fråga? Vi funderar på att gifta oss borgligt här innan vi åker ner för att slippa pappersarbetet när vi kommer hit

  • Didaa

    Jag gillar vår tradition... 20080719 har du köpt din klänning? :)...

  • MissLovely

    20080719-

    Kan du inte visa oss klänningen och resten Så roligt att se.
    Då får man säga Grattis redan o lycka till på bröllopet. Vad många gäster, fast det är vanligare i Balkan än här

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??