• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLovely
    Emmilie skrev 2007-10-29 13:12:48 följande:
    hej! sorry om jag tränger mig på?! känns bra att läsa det ni skriver då jag ska gifta mig med en albansk kille och känner mig lite vilsen i alla traditioner. ni kanske inte alls har samma som dem men jag känner iallafall igen lite av det ni skriver om.... lycka till
    Du är välkommen i vår tråd. Och bara fråga så ska vi försöka svara på frågorna om vi vet hur det går till.

    När gifter ni er och var? Vad vet du om traditionerna?
  • Mee2

    hello girls!
    Hur går det för er med all planering?

    Emmilie

    jag är alban, så det är bara att komma med frågor, så ska jag försöka svara så gott jag kan, är lite halv kass på traditioner. Men med hjälp från de andra tjejerna, så blir det nog bra;)

  • MissLovely
    Mee2 skrev 2007-10-29 13:44:55 följande:
    hello girls!Hur går det för er med all planering?Emmilie jag är alban, så det är bara att komma med frågor, så ska jag försöka svara så gott jag kan, är lite halv kass på traditioner. Men med hjälp från de andra tjejerna, så blir det nog bra;)
    Oj oj vad länge sen du tittade in i vår tråd hehe. Glömt bort oss balkanbrudar eller? Hehhe

    Jodå det går väl. Vi funderar o funderar o fundeeeerar massor.
  • Mee2

    jag har inte glömt bort er tjejer;)
    Har fullt upp med att hinna ta körkort innan nyår (ha ha ha), bröllopsplaneringen, och sen att hälsa på my baby=)

    Men tro mig jag håller koll på er, (måste se så att ni sköter er)

  • MissLovely
    Mee2 skrev 2007-10-29 13:56:22 följande:
    jag har inte glömt bort er tjejer;)Har fullt upp med att hinna ta körkort innan nyår (ha ha ha), bröllopsplaneringen, och sen att hälsa på my baby=)Men tro mig jag håller koll på er, (måste se så att ni sköter er)
    Hahahaha. Ojdå. Har vi sköt oss då?

    Bor du o din kille långt ifrån varandra?

    Hur går der med körkortet då?
  • Mee2
    MissLovely skrev 2007-10-29 14:08:37 följande:
    Hahahaha. Ojdå. Har vi sköt oss då?Bor du o din kille långt ifrån varandra?Hur går der med körkortet då?
    hmmm, jodå, ni har sköt er hyfsat=P jag godkänner er=P

    aa vi bor en bra bit ifrån varandra, 20 mil. fast det går, det finns värre.
    Det är bara sen ivåras/sommras vi har varit ifrån varandra, för vi bodde i samma stad när jag studerade. Men efter examen så flyttade jag hem igen.

    Körkortet, hm det är ett helt egen värld det, så jobbigt. Jag tycker om att få saker och ting färdigt, under en kort tid. Tycker inte om när det ta långt tid, för att se resultat. Men om jag ska vara ärlig, så går det helt okej, började med det i september, har inte så jättemycket kvar nu.hahhahaha (i mina drömmar iaf)

    Bor du och din kille inärheten då?, när ska ni förlova er då?=P eller va ni förlovade:S
  • MissLovely

    Hahahahaha. Ne men det kommer gå bra med körkortet ska du se

    Vi bor i samma stad och är inte förlovade än men vi planerar bröllop endå. Vi kommer förlova oss nu under vintern hoppas jag. Men vi gifter oss först 2009 så det är lång tid kvar.

    Är det jobbigt att vara ifrån varandra, eller kanske lite skönt att få planera och ta körkort??

    Men när var det ni skulle gifta er?

  • Mee2

    Okej, Du har det bra du;), Nä men det är bra att vara ute i god tid. Det tar tid att planera ett bröllop, speciellt om man är en perfektionist=P

    Det är lite jobbigt, men det är de som är så skönt att ha en kille från samma bakgrund, som har likadana traditioner, för då förstå man situationen bättre.

    Men som du också nämnre, så har man så fullt upp med bröllopet och körkortet, så man hinner inte tänka så mycket på det. Bara någon månade kvar, sen är jag gift, och är vi fast med varandra hela livet=P

    vid nyår blir det=)

    Nu ska jag ut och shoppa med mamma, vi lär höras ikväll. take care caio!

  • MissLovely

    Jo då, det är ganska bra. Nee men ibalnd kan jag överdriva och börja planera allt för mycket.

    Hehehe jo det är sant, då ska man leva tillsammans resten av livet och det är inte några är utan mååånga. Men jag håller verkligen med dig att det är skönt att förstå traditioner och hur allt går till, men även att föräldrarna förstår varandra. Men det är verkligen en slump att min m2b är bosnier han med, han ser verkligen inte ut att vara det hehe.

    Ha kul. Nu måste jag jobba lite hahaha. Caoos

  • Melis

    oj...här är man i skolan en dag och missar en massa i denna tråden...alla är välkomna gamla som nya.....

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??