• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin
    Anja: Haha, när hon satt här och ropade efter dig så sökte jag efter ditt nummer på hitta.se och mailade det till henne

    Kul att hon kom i alla fall!

    Snitte: Hehe, skitbra idé ju
  • Anja 19 juli 2008

    snitte, har du några kort man kan få se eller du har kanske inte börjat med dem ännu?

  • Anja 19 juli 2008

    Alltså jag börjar tröttna på att BT stänger ner varenda jä..la kväll. För jag antar att det var samma för alla er andra eftersom här inte skrivits NÅNTING på alla dessa timmar!

    Iallafall så har jag suttit och gjort vår bröllopsbudget och den ser ut så här. Skulle ni kunna hjälpa mig med vad jag har glömt?

    ~Bröllopsbudget~

    Festlokal 9.000
    Klänning Min mamma betalar
    Daniels kläder 3.000
    Daniels ring 2.500
    Maten 40.000
    Drycker 10.000
    Utsmyckning 1.500
    Ringen 5.000
    Smycken 1.500
    Hår/makeup 2.000
    Naglar 500
    Brudbukett 1.500
    Dekorationer 1.000
    Band 12.000
    Städning 1.000
    Bröllopstårta 5.000
    Vickning Fixa själva om vi får

    Summa: 97.000 (+5000 oförutsedda kostn)

    Fotograf ska vi ej ha, transport är gratis och trycksaker har jag tagit bort ur budgeten, likaså barnens kläder för allt det tänker jag köpa lite då och då för våra vanliga "lönepengar" så är det något ni kan tillägga som jag har glömt eller något som ni tycker låter på tok för mycket?

    Jag är jätteosäker på dryckeskostnaden till exempel! Hur mkt tror ni det skulle kunna bli när man åker till tyskland och handlar till 80 personer!!!??? Daniel trodde inte att det skulle bli mer än 10.000 men jag har ingen aning!

    Är där nåt jätteväsentligt som jag har glömt?

  • Anja 19 juli 2008

    Äh va f..n

    jag har skrivit utsmyckning 1500 och sen dekorationer 1000, haha... jag drar av tusen spänn (ska bara ha glascylindrar med vatten och gerberablommor och flytande ljus i Tror ni förresten att det är tryggt?

    Flytande ljus ligger väl stilla vattnet, man vill ju ej att blommorna ska ta eld *asg*, man kanske ska ha glascylindrar med flytande ljus i och sen lägga gerbera runt om? Fast jag vill ju ha dem i vattnet.

    Det var förresten den idén som jag ej kom på Anne, att ljusen skulle flyta i vattnet oxå, haha.

    eller så har man en mindre cylinder (jag hade tänkt mig riktigt stora) och så har man gerbera som flyter där i och så ljus runt om cylindern, vad tror ni?

  • Anja 19 juli 2008

    Nu ska jag sluta babbla och gå och packa sonens gympakasse, suck...

    Ska ju upp skittidigt imorgon och cykla med barn till dagis och skola, men sen, sen ska jag sitta här. Är ledig, hihi

  • Pumpkin

    Morning morning!

    Ja jag gav då upp igår när BT strulade, men inte fick jag någon sömn för det. Har fasiken knappt sovit på 3 nätter, jag blir GALEN snart! Skulle egentligen haft middagsbjudning ikväll, men jag måste nog ställa in det så att jag är fri att somna var och när jag vill när jag kommer hem. Så jäkla jobbigt...

    Anja: Tvivlar på att det kommer att behövas drycker för 10000kr om ni åker till Tyskland, max MAX 7000kr skulle jag nog säga om man tittar på vad andra här på BT gjort av med. Fast ni kanske har väldigt törstiga gäster

    Tycker att dina dekorationer låter jättevackra och tror att det går bra att ha blommorna och ljusen i samma cylinder, om cylindern är hyfsat stor i diameter.

    Nu ska jag hoppa in i moderatorforumet och klaga lite på Johan angående störningarna på kvällarna!

  • Anettan73

    Pumpkin- Tror med på vitt iom foto. Tror även att det kommer bli super. Blev nästan avis Låter som om det blir jätte fina kort.

    Stängde med ner datorn igår när man fick de sura medd om Alvarligt data fel

    Idag är äntligen sonen hos dagmamma!!! GÖTT!!!!

    Det är samma sak som semester.

    Fick lite ångest ang budget. Vi har inte satt upp någon direkt. Vet bara att svärmor o svärfar ska bet en del. Sambon har koll på det hoppas jag

    Fick nys om en super bra och super billig fotograf i Lund här om dagen. Ska kolla upp med honom idag och så även tårtan
    Blir väl på Ultimatecake, Om hon har tid o ork för oss.

  • Anettan73

    Anja- 10.000 för sprit i Tyskland kommer bli jääääätte mycket sprit!! Fast det beror ju på hur många gäster och hur törstiga dom e som pumkin nämnde.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.