• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Hedebris

    Apelsin-botten. Jättegod. den valde vi. Saftig, söt-syrlig. väldigt frisk smak.

    Amarettofyllning-valde vi bort. pga allergiker. men god var den

    Banan & pekan- Fick vi ej smaka
    Apelsin

    Citron & vallmofröbotten- God, men ej en favorit.

    Bailey's Irish Cream- fick vi ej smaka

    Dubbel espressobotten- jag tyckte inte om den, den smakade inte något. för lite kaffesmak. Björn tyckte dock om den.

    Blodapelsinfyllning- Jättegod!

    Earl Grey te- Fick ej smaka

    Citronfyllning- Jättegod. Frisk smak. Passade till mycket

    Hasselnötfyllning- Valde bort pga allergiker, dock god

    Cream cheese- fick ej smaka

    Kastanj- fick ej smaka

    Dubbel espressofyllning-Fick ej smaka. Dock vill vi ev ha den istället för citron, ska provsmaka den senare

    Kokosmoln- gillar inte kokos

    Hallonfyllning- jag gillade inte. Björn tyckte väldigt mkt om den

    Lavendel&honung: Jättegod. Dock svår att kombinera!

    Limebotten- Jättegod!

    Jordgubbfyllning- njae

    Morot- fick ej smaka

    Ljus chokladfyllning- God. en vi funderade på.

    Pistasch- sådär

    Saffran- en favorit! Både som fyllning och botten. Supergod. men saffran för mig förblr jul. tråkigt men sant. men den var jättegod.

    Svart chokladbotten- SUPERGOD! hon sa att 95% väljer denna!

    Mangofyllning- jag tyckte om den, inte björn

    Vaniljbotten- Trist

    Mörk chokladfyllning. SUPERGOD!

    Passionsfrukt: Fick ej smaka. Hon sa att den var jättegod, jag sa att du var skeptisk. så fu får nog prova den :P

    Vaniljstångbotten: tråkig

  • Hedebris

    nu måste jag nanna. ska drömma om min dyra tårta nu... :P

    har du någon mer fråga så kan jag svara.

    svårt och skriva utförligt om alla.

  • Snitte- 5/7-2008

    ooo vi skulle inte bli en av de 95% jag vet att ALLA älskar choklad,,, men.... jag gör inte det... jag mår nästan illa om jag äter choklad... (jag vet jag är liteknäpp ) de jag har kollat med tar 35:-/tårtbit.. men jag har ännu inte fått veta om de kan dekorera som JAG vill tårtan är ju typ HELA bröllopet!!! ( om man bortser från att vi gifter oss för att vi älskar varandra och vill leva ihop resten av våra liv.. )

    Idag har jag ju flängt som en idiot runt i värmland... besökte degerfors och bröllopspalatset... trodde jagskulle hitta underkläder til bröllopet... men inte då

    Däremot pratade jag med en duktig guldsmed som hade lite ideér om en vigselring... han skulle "slänga ihop" en i silver så jag kan se hur det blir ochom jag vill beställa av honom sen superglad!!! har ju vart lite depp eftersom jag inte hittat någon som passar...

  • Anja 19 juli 2008

    VAaa sa du att JAG var skeptisk *asg*... Hoppas du ej nämnde mig med namn för då vågar jag inte gå dit *asg* Då kanske hon spottar i vår tårta när hon gör den...

    hehe, nä men jag hade för mig att någon sagt att antingen hallonfyllningen eller passionsfyllningen var mindre god...

    Vi får se vilka vi får smaka och vad vi tycker... så kuuuul!!!

    Då vet jag lite iallafall

    Tack snälla för ditt utförliga svar!!!

  • Anja 19 juli 2008

    Ah pumpkin DEEEEET avsnittet!!!

    Oj vet ni vad vi precis kom på... ATt det är imorgon INNAN nyckelutlämningen som vi ska ha möte på banken och fixa hela inbetalningen (alltså betala resterande 90% på radhuset).

    Jag hade helt glömt bort det. Fick för mig att det var på måndag *asg*

    Vilken jä..la tur jag kom på det, för jag hade ej fått hämta ut nycklarna t radhuset utan kvitto på detta.

    Ja, ibland blir man mer än lovligt förvirrad, så är det bara!!!

  • Anja 19 juli 2008

    fattar ni det... vi får nycklarna imorgon... :-d

    så jag måste typ gå o lägga mig nu. stor dag imorgon alltså!!!

  • Annim

    Hedebris; Wow! Vilken orgasm ni måste ha haft efter att ha smakat alla dessa goda smaker!
    Blir ju grymt sugen på tårta!
    Tjejen som ska fixa vår mat-buffe`, ska troligtvis fixa tårtan oxå! Min m2b har önksemål om chokladfyllning, (typ i mjölkchokladsmak, han gillar inte mörk choklad) och jag gillar ljus/vit choklad. Vit choklad är ju ganska sött så man behöver kanske någon smak att bryta av med! Hmmmmm....
    Detta tål att tänkas på!

    Anja; Spännande!!! Äntligen dags för er att få tillgång till ert nya palats!

    Själv längtar jag till morgondagen! Vi ska in till stan. Prova ut mannens kläder. Vår tärna ska möta upp där och kanske kolla på tärnklänning igen då vi ännu inte bestämt oss (hon och jag!)
    Funderar på om jag kan kanske prova min underbart vackra klänning och be någon fota mig i den?!?
    Den behöver dock sys in innan den stora dagen. Men enligt butiksägaren och tjejerna som jobbar där ska det inte vara några problem.

    Sedan ska jag be N följa med och titta på ringen jag är sugen på!
    Jag får väll ta till ditt knep då Anja!!!
    Då var det ingen överdrivet dyr ring i mitt tycke!
    Det var tal om att den skulle gå loss på ca 5700kr. Det är väll inte dyrt.
    Gubben min han tycker dock att det räcker med en ring för ca 3000!
    Men körde själv med det argumentet, att ringen får man ju behålla!
    Maten som oxå kommer kosta en del, finns ju inte kvar efter bröllopet!
    Jag tror och hoppas jag grodde en tanke på det i honom! *hehehehe*

  • Hedebris

    hehe..det är lugnt anja. hon är jättesnäll!

    hon tyckte det skulle bli skoj att träffa er.

    Så skönt att få en tårta utan grädde, synt och smaklös sockerkakstårtbotten!

  • Pumpkin

    Godmorgon kvinns!

    Anja: Vilken spännande dag ni har idag! Önskar att min dag var lika spännande
    Är för övrigt fortfarande deprimerad efter gårdagens Grey's Annim: 5700kr för en vigselring är superbra pris, önskar att jag kunde ta mig ner i den prisklassen Ska du ha en guldring med diamanter - OK eller BRA diamanter (vilket man ju vill ha) - så kan du hälsa gubben att 3000 kan han fortsätta drömma om Snitte: Hu, jag hoppas att inte tårtan ÄR bröllopet, för då blir inte vårt bröllop sååå bra eftersom vi inte tänkt satsa sååå mycket pengar på den
    Kul att du hittat en bra smed som ska hjälpa dig!

  • Hedebris

    pumpkin. tårtan ÄR viktig. då typ 30-40% inte tycker grädde är gott.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.