• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer! Det är SNÖ här! Snitte: Det går i vågar, ibland är man nöjd och ibland inte. Nu när det är så struligt med jobb och så så är det klart att man inte är på topp liksom.
    Hoppas att ni tog er fram OK, det är ju som sagt snö här borta, så jag kan tänka mig att det är ganska halt med sommardäck.

    Hedebris: Vi har också gemensam ekonomi, har haft det sen vi flyttade ihop. Det räddade ju mig när jag pluggade kan jag säga...

  • Annim

    Brud080524;Vad mysigt att få gå och titta på ringen så ofta dul vill! Men de kan ju ha lovat för mycket nrä de sagt att du får komma hur ofta du vill.

    Pumpkin; Vad tråkigt med din syster. Men som de andra sagt det enda du kan göra är att tala om för henne att du finns där och gärna lyssnar om hon vill prata.

    Pärlplattan; Tycker du gör helt rätt i som pratar om hur du mår.
    Jag ska säga er det att jag har oxå mina up;s and downs. O det som hjälper mig upp när jag känner mig nere det är att prata och prata och prata. älta,älta,älta skäms inte över dina tankar funderingar utan bara prata om det. Plötsligt känns det som att det som var så jobbigt ett tag känns lixom OK och för att understryka en llycha som jag faktiskt tycker stämmer det är;
    Det som är jobbigt gör dig starkare! (Det känns inte så när man är mitt uppe i det , men när man börjar få distans så tycker jag man oftast blivit starkare eller lärt sig något under tiden)

    Tänk vad humöret kan pendla på en och samma dag!
    (Tror iofs att tant Röd är på G=mens, för de som inte hänger med )

    Det började så bra med en hyfsat lugn och stilla morgon. Ut i trädgården och åka pulka och kälke med barnen. Skitkul!
    Sedan skulle jag och mintingen ta en promenad ner till affären. Då ligger han och skriker hela tiden i vagnen. jag tänker först att det är för att han är trött. Nääää, han slutar inte skrika och jag känner att läget är hopplöst, jag försöker och försöker komma på vad det är som är fel. Fattar ingenting och blir mer och mer frustrerad, irriterad.
    Ringer efter gubben som får komma och hämta oss. Vi hade hunnit komma halvvägs till affären. När han kommer spyr jag galla över ungen och känner mig så irriterad. När vi kommer hem upptäcker gubben att ungen är alldeles röd om händerna. Han hade vantar men de hade väll blivit blöta. Så stackarn var väll ledsen för att han frusit om fingrarna. Vilket jag tydligen inte fattade!
    Då blev jag istället superledsen och kände mig som världens uslaste mamma! *gråter*

  • Englali

    Hej tjejer! Vi hade snö... pyttelite i morse när jag vaknade. Men den är borta nu, skönt tycker jag!
    Blev väckt rätt bryskt i morse av sirener från brandbilar o ambulans. Kollade ut genom fönstret och ser att de slänger räddningsbåtarna i sjön (vi bor precis vid hamnkanten) och det är en massa bilar, båtar och grejer. Vet inte än vad som hade hänt men jag får en sådan obehagskänsla av sådant. Uach, man blir så nedstämd!

    Hemma från jobbet. Blev inte klippt idag. Jag hinner helt enkelt inte. Stressad som tusan! Ska ha hela släkten här på middag i morgon. Slår ihop mitt födelsedagsfirande med fars dag så det blir från både min och Andreas sida plus endel kompisar. Så... jag ska laga mat i em.

    Snitte: Ja det är nice, när vi väl tar oss tid till det. Man är inte direkt sugen på att stanna kvar när arbetsdagen är slut för att forstätta med samma grej man gjort hela dagen. Men visst, vad pengar jag sparar där. Jag gör ju iaf slingor var 5-7 vecka och klippning varannan gång där. Det blir endel på ett år!
    Jo min kompis mår dåligt över det där, fast hon däljer det väl om vi säger så Tyvärr!!

    Hedebris: Vi har också gemensam ekonomi. Kan bara instämma i vad Pumpkin skrev... det räddade mig när jag pluggade. Jag gick på en privatskola med hög avgift och fick inget csn ingenting. Då var det Andreas och mina föräldrar som gjorde att allt gick runt.

    Pumpkin o pärlplattan: Håller med snitte, tråkigt med eran självbild. Ni som verkar vara två toppengo o gulliga tjejer *kramar om* Men jag vet hur det kan vara, allt är inte på topp jämt och vissa mornar vill jag bara gå tillbaka o dra täcket över huvudet när jag sett mig i spegeln... tyvärr! Men försök med det som Snitte skrev, att säga så i spegeln och le mot er själva. Att le säner signaler till hjärnan som får kroppen att utsöndra ämnen som ger en positivare och gladadre känsla. (jag har gått sånna här sjävlkännedoms kurser, personlig utv. osv...)

  • Englali

    Hoho!?! Var är alla? Iofs... är väl kanske bara jag som har tid o vara här en lördagskväll, lite lagom menlös sådär

  • Pumpkin

    Har precis skickat iväg ytterligare en ansökan till ett jobb som jag verkligen, verkligen VILL ha!

  • Englali

    Pumpkin: Inte så jag menade... aja, du förstår

    Jasså, vad är det för jobb? Kändes det bra då när du skrivit den!?!

  • Pumpkin

    Haha, jag förstod att det inte var så du menade, jag var ju ironisk

    Det är ett jobb som kontorsansvarig till ett nyöppnat butikskontor här i Södetälje. Eller ja, de har inte öppnat än men ska. Skulle vara så fruktansvärt roligt.
    Kände mig faktiskt helnöjd med ansökan

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.