• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Alvaereva

    snitte:
    tack så mycket

    nu ska jag gå och krypa ner i sängen. imorgon kommer min mamma och min systerdotter från göteborg över dagen för att hälsa på och kolla på magen innan den försvinner! dom har MASSOR av presenter med sej till bebisen wiihoo!

  • Annim

    Aaaaah vad unerbart det är med barn!
    Här sitter jag Kl är 04:51 och jag är VAKEN!!!
    Lilleman väckte mig 04:20 ville ha välling och ny blöja.
    Sedan somnade han om efter ett tag!
    Men inte jag!!!!!

    Ina; Grattis än en gång! Ni var kanonsöta båda två!

    Oj! Är det bara jag som inte lider, av att inte ha sex mer än
    1-3 ggr per månad!
    Tycker det räcker! Har så mycket annat kul som ska hinnas med här i livet tycker jag!
    Men det är kanske det som är problemet! Jag älskar att träffa vänner, göra kul saker ihop med familjen, unna mig något kul på egen hand och att bara vara han och jag lite då och då-när tillfälle ges.
    Men har inte frågat min m2b hur han känner faktiskt?
    Måste nog fråga vad han tycker? Om han lider i tystnad här hemma och jag inte märker något för att jag har så fullt upp med annat!

    Vilken novell det vart om detta då! Idag ska jag till frissan iaf och klippa topparna. Sparar ju till förhoppningsvis riktigt långt hår.Ska ta med en bild om hur jag tänkt att jag vill se ut i håret den stora dagen.
    Imorgon ska jag försöka komma iväg på en rekryteringsmässa som är på Af i stan. Jag vill ju ha ett fast jobb med ett fast schema. Bara ha ett schema att gå efter en längre tid så man vet när man ska jobba vore ett lyft!

    Lycka till med hus och allt ni som är inne på det!
    Vi har ju gjort det mesta i lite omkastad ordning.
    Flyttade först ihop i lägenhet.Sedan förlovning.Flyttade till hus sedan barn nr1 och nr2 och nr 3 och nu bröllopet sist.

  • Pumpkin

    God måndag tjejer! *försöker låta positiv* Idag var det en helt vanlig morgon med SL - signalfel OCH växelfel, vilket gör att inget tåg kommer någon vart Skrikandes Visste ni att 20 tåg PER DAG ställs in i pendeltågstrafiken i Stockholm? Helt jävla fucking amazing säger jag bara...

    Alvaereva: Ja, när jag åt p-piller så hade jag ju verklingen ingen lust, men då var det mer OK på något sätt. Nu lider jag (eller skäms kanske?) för att jag inte lider, för jag borde lida, om du hängde med på det där? Snitte: Oj vad många kommentarer jag hade fått av dig! Skojsigt SkrattandeAnnim: Nej, du är som sagt inte ensam, vi kan bilda en udda klubb här i tråden du och jag
    Förstår att det känns riktigt irriterande när barnet som väckte dig kan somna om, men inte du själv. Jag blir galen när sånt händer, men det är väl sånt man får vänja sig vid när man har barn misstänker jag Fundersam

  • Alvaereva

    pumpkin:
    jag vet precis hur du menar! det har varit stunder då jag tycker det räcker med en puss och sen är det bra. men man skäms ju lite för man vill ju vara värsta sexgudinnan. men det är bara för min del att inse att så inte är fallet.
    grejen nu är att jag vet att jag inte FÅR och då vill jag, men när jag sen får så tycker jag inte att det direkt gör något om det går ett tag utan. när det väl händer sen så är det väl mysigt och bra och allting, men jaaa... det är ju mysigt och bra att göra många saker!

  • Pumpkin

    Precis, precis och precis! Väldigt bra sammanfattning på hur jag funkar


    Alvaereva skrev 2007-10-22 11:02:32 följande:
    pumpkin:jag vet precis hur du menar! det har varit stunder då jag tycker det räcker med en puss och sen är det bra. men man skäms ju lite för man vill ju vara värsta sexgudinnan. men det är bara för min del att inse att så inte är fallet. grejen nu är att jag vet att jag inte FÅR och då vill jag, men när jag sen får så tycker jag inte att det direkt gör något om det går ett tag utan. när det väl händer sen så är det väl mysigt och bra och allting, men jaaa... det är ju mysigt och bra att göra många saker!
  • Alvaereva

    pumpkin:
    tror de flesta tjejer fungerar så. iallafall i min bekantskapskrets. den där sexgudinnekostymen la jag av mej nån gång i sjuttonårsåldern då jag inte orkade vara nått jag inte var innerst inne längre. då blev jag mej själv. och det är rätt skönt det också.

  • Pumpkin
    Alvaereva: När jag var 17 VAR jag en sexgudinna innerst inne Nu värdesätter jag pussar, kramar, kyssar, hångel och allmänt mys mer och DET blir det också för lite av här hemma (vilket i sin tur antagligen leder till sextorkan misstänker jag). Oh well, nån gång i framtiden kanske
  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin

    så tror jag att det är... jag älskar sex, har gärna sex i tid och otid, men ser mig nog inte som någon sexgudinna

    Däremot krävs det vissa saker för att jag ska VILJA och för att jag ska vara SUGEN lixom...

    För att jag ska vara sugen på honom krävs det att han får mig att må bra (självklart omvänt oxå), att han är på gott humör, en tjurig man är såååå avtändande, att han bryr sig om mig, frågar hur min dag har varit, att han rör mig, typ smeker mig när han går förbi mig, tar på mig, SER mig, gör lika mycket som jag i hemmet (jag blir helt anti honom och anti sex om jag känner att jag står och röjer i köket, hänger tvätten och röjer medan han sitter vid datorn, då går sexlusten fetbort) så det händer titt som tätt jag inte jag heller har lust...

    Allt som man gör för varandra (och mot varandra) hänger lixom ihop...

    Så det där du nämner med pussar, kramar, gulliga ord och allmän omtanke och respekt mot varandra hänger ju ihop med hur stor lust man har till den andra personen.

    just nu har jag NOLL lust till min sambo. Han är i mina ögon inte värd ett skit just nu. Är så besviken på honom. Arg och ledsen är jag och tycker han är allmänt vidrig (bråk igår) så jag är riktigt lättad att jag jobbar kväll både idag och imorgon så jag slipper se honom, för jag vill faktiskt inte ens se honom just nu.

    Så sex just nu, eh, nä, det finns lixom inte ens på tapeten!

  • Anja 19 juli 2008

    haha var kanske lite otydlig men jag menade att jag håller med om det pumpkin sa att om man inte pussas, kramas, myser och hånglar lite så lär ju inte sexlusten heller ploppa upp, den behöver ju stimuleras.

    Så är det för mig iallfall, ju mer sex vi har, desto oftare vill jag. Däremot om det går riktigt länge utan sex så är det som att sexlusten ligger på sparlåga. Så funkar ju inte killar men så verkar tjejer funka om jag ser till mig ohc mina väninnor.

    Sen är det ju som du säger oxå Ina, att när man inte KAN, shit då vill man ju inget hellre, hehe...

    Jag har varit ganska överkåt när jag varit gravid, iallafall med pojkarna, lite mindre när jag väntade Alice och jag är väldigt glad att jag kunde ha sex fram till förlossningen

    Men tänk, sen, första gången ni äntligen ska till (när det nu blir ) du kommer känna dig som en oskuld, fniss... FAst det gör man varje gång man har fött barn tycker jag... Jag har varit skitnervös då för man vet ju inte alls hur det kommer kännas. Fast jag har ju aldrig gjort kejsarsnitt, då påverkas ju inte "vaginan" (vilket ORD) och du lär ju inte känna dig annorlunda där nere. Men när man fött vaginalt så är det ju helskumt att ha sex, är ju som att få ett "nytt" könsorgan varje gång, tar ett tag att lära känna det igen lixom

  • nufruandersson

    vill bara berätta något annat än bröllop har bokat körlektioner och teori ska jag börja på med jippi hoppas går snabbt så slipper pendla som pumpkin sa pendeltåg ställs ofta in

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.