• zukigirl

    "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!

    Det har pratats lite löst i både gamling-tråden och panik-tråden om att ordna en träff och eftersom dessa två trådar har blivit så sammanvävda så tänkte jag att vi kan diskutera en gemensam träff i denna tråden. Vi får försöka ge lite förslag på var och när vi ska träffas och göra stan jäkligt osäker. Jag tror i vilket fall som helst att vi ska lugna oss till efter jul. Jag föreslår Januari som är en skittråkig månad som man kan behöva liva upp lite. Och när jag ändå håller på så föreslår jag att en bra träffpunkt vore Stockholm eftersom det finns dom som måste ta finlandsbåten för att komma till Svedala.
    Så, nu har jag tyckt till! Nu får ni säga er mening. Det var väl snällt va!!??
    Kom med förslag nu då!


    zukigirl - som längtar efter att få göra stan osäker med er
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-14 21:33
    Jaha, nu är det då bestämt! Den 19:e Januari så träffas vi på Golden hits i Stockholm! Det ska bli såååå jäkla roligt alltså!!!
  • Svar på tråden "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!
  • zukigirl
    Kaffemoster skrev 2007-11-08 14:55:31 följande:
    Skulle också säga att CNN hade reportage från skjutandet i Finland .. annars är ju jänkarna inte speciellt intresserade av vad som händer och sker ute i världen .. Mest fokuserade av vad kändisarna i Hollywood strular till med ... Så tröttsamt ... Jag bryr mig inte om Brittney's senaste bravader .. Är nyheterna lika illa hemma i Svedala?
    Ja... Det är hur hemskt som helst! Jag tar verkligen illa vid mig. Har lätt för det när jag kan relatera till mina egna barn. Har ju flera stycken som är i den åldern som dom som blev dödade. Usch...
  • zukigirl
    Jodie skrev 2007-11-07 22:40:53 följande:
    USCH vad fräckt av din chef, Yllo! Du får väl säga till henne som det är, jag skulle bli så rasande. *och börja storlipa, för jag gråter ALLTID då jag är upprörd*
    Så där var jag med förr. Det enda som hjälper är att försöka hålla sina känslor i schack. Visst det låter dumt men det går faktiskt öva upp det där. Jag brukar först ta ett djupt andetag och sedan försöka liksom "tömma" hjärnan så att jag bara tar emot information men inte lägger några värderingar i den. Förstår du hur jag menar? Man tänker klart och helt opersonligt. Som om det gällde någon annan och inte dig själv. Ett knep för att få dom där värdefulla sekunderna man behöver för att samla sig är att ställa en motfråga. Typ: Hur menar du då? Eller: Kan du förklara lite mer detaljerat vad du menar? Då måste personen fördjupa sig i sitt svar och du får lite extra tid. Och så ska jag avslöja en liten hemlis . Jag brukar tänka nåt fult om personen i fråga. Ex: Om jag hade lika ful frisyr som du så skulle jag ta livet av mig. Eller: Din dumma kossa, du är så tappad bakom en vagn så hade du varit bara ett uns dummare så hade du varit en amöba! Det gör faktiskt att trycket lättar lite inombords. Akta dig bara så du inte får en skrattattack istället!
  • Kaffemoster

    Zuki .. så tänker jag också .. ;o) ... Kanske inte att dom är en amöba .. men att dom är helknäppa och vet inte vad dom pratar om ... Oftast är man inte ensam om sitt tyckande ...
    Att hålla sina känslor i styr och visa upp ett sten ansikte är väldigt effektivt ... Fast storgåta ljudligt kanske också skulle funka .. ;o)
    Nästa gång jag hamnar i en sådan här situation, ska jag föeställa mig att dom är en amöba ...

  • zukigirl
    Jodie skrev 2007-11-08 19:58:04 följande:
    Härliga råd zuki! Jo, jag vet att man borde lägga känslorna åt sidan, men det är lättare sagt än gjort. Är det jobbsaker går det hur lätt som helst, men om nån går till angrepp mot en själv så det ens blir lite personligt blir jag så arg så tårarna sprutar. Jobbigt.
    Jepp... Tro mig jag vet! Jag har haft samma problem. Grejen är att försöka göra det opersonligt. Så man inte tar åt sig på samma vis. Sen vad man gör när man är ensam är en helt annan sak. Men som sagt det går att träna upp det där. Men det är väldigt effektivt att ställa motfrågor i vilket fall som helst. Att få personen att förklara vad dom menar. Ibland så vet dom faktiskt inte det och det märker man och då är det bara att hugga tillbaka! Så ett tips från coachen är: Ställ motfrågor och motfrågor och motfrågor! Det är en bra början....
  • Yllo

    Mitt problem är väl att jag blir så ställd att jag inte kommer mig för att säga något. Jag fryser helt enkelt Det är först efteråt som jag kommer på vad jag skulle ha sagt o.s.v. Nu har jag dock bokat in ett samtal med chefen på måndag att jag kan diskutera detta med henne och komma till klarhet om allting.

  • Tuss78

    Jag e ledsen men det finns inte en chans att jag orkar läsa ikapp typ fyra trådar...

    Sorry girls....

    Men har uppfattat att det handlar om jobb i alla fall.

    Så....det finns andra som jobbar oxå?

  • zukigirl

    meh... va fan tussen! Du hoppar bara in i trådarna o skriver en mening o sen försvinner du!!! *muttrar* Kan du va snäll o hålla dig på din plats va!!

    Hur är det med dig Jodie? Fortf förkyld?

  • zukigirl
    Jodie skrev 2007-11-11 21:27:25 följande:
    Jo, jag är förkyld fortfarande. Funderar på om jag ska värma en kopp vinglögg åt mig.
    Tycker jag är en bra idé! Glögg funkar på de flesta baciller!
  • Tuss78

    Gör jag väl inte Zuki....Jag försöker ju hänga med lite i alla fall...

    Jag jobbar faktiskt när jag är på jobbet. Och för den delen så är både BT och Facebook blockade på jobbet så det är lixom lite svårt att hänga med då....

    Typisk tussdag:

    05.30-06.30
    uppstigning, tvagning idisslande samti bästa fall första kaffeslurken.

    06.30-07.15 Bekväm och behaglig resa med SL i bästa fall. Börjar jobba/läsa/rätta/gå igenom planering etc.

    07.15-07.17 kort promenad till skolan/arbetsplatsen

    07.20-17.00(tidigast!) snarare 17.30-18.00 Arbetsdag bestående av att banka vett i kidsen så att de fattar hur det funkar här i världen och förklara varför det INTE är ok att skriva lr/typ/ba/lixom/LOL etc..... när man ska skriva en uppsats om proletärförfattare. 5 minuters rast mellan varje lektion från klockan 8.00-ca 13.30, just det, 30 minuters lunch däremellan. Möten möten möten. Elev i sjuan jätteledsen, någon har snott mobiln. Elev i år 9 arg, tycker att en lärare är orättvis. Elev i år 8 villl ha hjälp att kopiera. Datorerna hänger sig, inget funkar. Kopiatorn har slut på färg. Ett trasigt fönster i mitt klassrum. Elev i år 8 gnäller på att det är för kallt och att hon INTE kan göra sin redovisning idag just för att det är för kallt. Telefonsamtal hem till en mamma vars barn har skolkat. Avrundar dagen med att packa ihop och tar med hem.

    18.00-18.45 Rättar på t-banan.

    18.45 och framåt. Ringer maken och säger att det blir sushi som HAN får hämta. Kommer hem, chillar lite, ringer några samtal, äter, slökollar på TV och inser att jag hade bara 15 minuters lunch idag...konstigt att det varit stressat....

    Rättar lite till, planerar inför morgondagen och BUMS i säng innan klockan har slagit 22.00

    Så nu vet ni vad jag gör eftersom jag inte riktigt hänger med här i alla trådar lika bra som jag gjorde förr!

    Fast idag är jag faktiskt hemma, tro det eller ej, Tuss är hemma från jobbet. Det har inte hänt på evigheter kan jag säga!

  • Liinda_e

    oj vad kul det var att läsa
    lindas dag( som det ser ut just nu iaf):
    vaknar 0630.vill vara påklädd innan bygggubbarna som renoverar köket och kommer kl 7
    går med ralf (hunden) tilol mormor brygger kaffe och väcker henne...sitter och pratar lite innan jag går hem.
    ca 10 . sitter vid datorn slö surfar....
    13 försöker kommma på ngt vettigt att göra av min tid
    15 slö surfar fortfarande
    1630 går hem till mormor och lagar mat(har ju inget kök)
    johnny kommer dit och vi äter middag
    18.går hem och myser i soffan tillsammans .läser en bok ser en film.badar går en promenad med hunden.
    22. går och lägger mej med johnny och ser fram emot en ny stimulerande dag därpå...
    *suck*

    hoppas jag får jobb idag ....
    lr att det börjar rulla in massage uppdrag snart...

Svar på tråden "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!