• mammac­atta
    Äldre 2 Oct 10:39
    92260 visningar
    780 svar
    780
    92260

    Äntligen fredag del 11 (!)

    Jaha, då är vi här igen då.
    Ni vet drillen: Välkomna jada jada jada...


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 10:42
    22344+1244 blir 23588 totalt

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)
  • mammac­atta
    Äldre 8 Oct 17:56
    #71

    Så här är det: tappen är några cm lång och beter sig som en ballong. När huvudet kommer deråt mjukas den upp (stemhård innan) och vidgar sig. Ju mera neråt huvudet trycker desto större blir ju hålet = tappen utplånas och blir bara ett hål (10cm fullt öppen)
    Tänk pussmun -> öppen skrikande mun.
    *skrattar åt fjantiga liknelsen*


    Gable skrev 2007-10-08 11:14:44 följande:
    Hon har bosatt sig för evigt i mammas mage. Jag tänker inte släppa ut henne. Har varit på förlossningen igår eftersom jag hade värkar natten till söndag och sen *poff* borta. Kände inte ens av henne längre. De gjorde alla tänkbara undersökningar även gynundersökning. JAG GÖR ALDRIG MER OM DET. Det gjorde HELVETISKT ont!!! Läkaren, som var världens gulligaste, sa att man kan vara lite öm som gravid... LITE ÖM, vrålade jag LITE ÖÖÖM???? Jag är inne på kejsarsnitt igen Ska till BM idag. Jag är tydligen öppen 1 cm och tappen är mjuk. Den har alltså inte dragit tillbaka sig helt eller hur?? Jag förstår inte riktigt det där...
  • äntlig­en på väg
    Äldre 8 Oct 18:30
    #72

    Nix. Den katten var upphittad 6 mil norr om Gbg, jag bor tre mil söderut. Men tack iaf! Nu börjar det faktiskt kännas hopplöst .


    mammacatta skrev 2007-10-08 17:39:26 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-82/m25671848.htmlKan det vara din?äntligen på väg skrev 2007-10-07 21:34:01 följande:
  • Äldre 8 Oct 18:46
    #73

    Misse kanske tog en låååång promenad?

    Hmm, har ni satt upp lappar ute o så? Frågat runt bland grannarna (för visst hade ni grannar?), annonserat, ringt lokaltidningen?

  • äntlig­en på väg
    Äldre 8 Oct 19:02
    #74

    Vi har satt upp lappar på de två infotavlor som finns hyggligt nära. Och frågat de närmsta grannarna. Jag är tyvärr tveksam till att någon tagit hand om honom för han är väldigt svår mot folk han inte känner.

  • äntlig­en på väg
    Äldre 8 Oct 19:02
    #75

    Roligt att du är tillbaka förresten Anne . Jag är rätt självupptagen just nu

  • äntlig­en på väg
    Äldre 8 Oct 19:04
    #76

    Gable: Va spännande, nu är det verkligen nära!! Håller tummarna för att det inte kommer göra det minsta ont! En liten hostning bara, sen är hon ute

  • Filifj­onkan3
    Äldre 8 Oct 20:04
    #77

    Ville vara anonym här ifall någon kompis läser... (man vet aldrig med folk ).
    Men jag ska gå in på Fl och skriva hej i din gästbok om jag hittar Vet inte om vi pratade så mycket men jag känner igen ditt nick... Du kanske har varit med i antingen en "tjöttråd" där eller i "Må-bra-tråd"? Får leta upp dig som sagt.


    mammacatta skrev 2007-10-08 17:56:18 följande:
    Så här är det: tappen är några cm lång och beter sig som en ballong. När huvudet kommer deråt mjukas den upp (stemhård innan) och vidgar sig. Ju mera neråt huvudet trycker desto större blir ju hålet = tappen utplånas och blir bara ett hål (10cm fullt öppen) Tänk pussmun -> öppen skrikande mun.*skrattar åt fjantiga liknelsen*
  • Fru Hilde
    Äldre 8 Oct 20:33
    #78

    Hejsan flickor

    Gable trevligt att se dig här igen. Jag njuter av sällskapet, för snart kommer du nog inte hinna med oss längre Du hade föresten helt rätt angående presentationen Den var plenty bra! Jag kände på mig att jag nog skulle kunna råka ut för väldigt dåligt humör också om vissa skulle leda mötet så jag tog helt enkelt och basade över det från början. Det var nog bästa strategin trots allt. Vi fick massor gjort och har klarat av att ta beslut.... och det är sannerligen inte något vissa av dessa människor gör alltid. Oftast jämkas det i det oändliga och inget händer.

    ÄPG jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig!

    Trevligt att träffas fillifjonkan.

  • Filifj­onkan3
    Äldre 8 Oct 20:35
    #79

    Tack Fru Hilde! Kul att kika in här.
    Så vad är det det talas om mest må tro?

  • Fru Hilde
    Äldre 8 Oct 20:39
    #80

    Tja här har nog pratats en hel del bebis, katt och förkylning... det sistnämnda har jag bidragit med. Influensa är pest!

Svar på tråden Äntligen fredag del 11 (!)