• Svar på tråden 29 september 2007, forts.
  • FruMattsson

    Här ska vi ut på tjejkväll idag, ska bli toppen roligt. Slippa sitta hemma för en gångs skull.
    Så nu ska jag försöka fixa i ordning mig lite och fixa lite annat här hemma.

    Jag har fortfarande inte gjort klart festprogrammet så det börjar bli lite kris. Ska dessutom ha dottern hemma hela nästa vecka då det går magsjukan i närheten, hade dock inte kommit till dagis ännu men vill INTE chansa Så jag ska fråga grannen om dom får kopiera på jobbet, i så fall kanske hon kan hjälpa mig. Får se... det är rätt bråttom. Annars får jag skaffa barnvakt och göra det själv.

    Klänningen hänger här hemma nu, skorna är klara. Alla smycken är klara också. Ikväll ska en tjejkompis få sminka mig, se hur det blir till bröllopet. Inköp av plastmuggar till bålen idag med... och lite sånt.

    Nej dags att göra nytta

  • September mys

    ska också börja skriva ut festprogrammen , imorgon ska vi ha lite planeringsmöte med våra föräldrar

    1 vecka kvar nu!!!!

  • Jämtlandstaus

    har vaxat armhålorna idag =) (på salong) gjorde ansiktsbehandling också. det var verkligen helt ok med vaxningen, har dragit bort plåster som gjort mer ont.

    ska göra klart programmet ikväll tänkte, för jag ska kopiera det på jobbet i morgon.

  • Brud29september

    Hej! Hakar på här. Om en vecka är man fru... helt otroligt va? Jag har mycket pyssel kvar. Hoppas att jag hinner. Jag har tagit lite hjälp med min lilla kille (9 mån), så att man ska hinna nånting. Det är svårt annars, med en liten som vill hjälpa till. Jag har kvar...

    -Rispåsarna
    -Vigselprogram
    -Tänkte skriva en liten presentation om varje gäst och ha på en stor placeringstavla.
    -Tänkte istället för festprogram till barnen, göra små rithäften som de kan färglägga. Så de står ut under talen.

    Det är säkert mer. Men jag kommer inte på det nu. Just det! Kanske bland det viktigaste. Vi har ingen bröllopsvals. Vi har nog bestämt oss för Drömmen om Elin (jag heter Elin). Men jag har inte fått tag i den och vi har inte tränat nånting på vals. HJÄLP! Hoppas vi klarar det.

  • Jämtlandstaus

    Jag har inte gått in skorna ännu! undrar om det är lite för sent för det nu.

    vi har valt en låt som vi bara kan hasa runt till. ingen dans här inte

    vi har valt "a perfect day"

  • Jämtlandstaus

    sådär, då är vi klara med festprogrammet, ska bara kopiera det imorgon.
    hoppas det inte krånglar då.

  • MrsMe

    MINDRE än en vecka kvar!!!!

    Vi fick hjälp med barnen idag så vi har verkligen avverkat "to do" punkter Så skönt för stressmagen!!
    Nu listar vi
    * att göra i veckan
    * att göra dagen innan
    * att göra vigseldagen

    Ska snart ut och springa - behöver skaka loss kroppen lite.

  • Jämtlandstaus

    fixade festprogrammet idag, gud vad skönt, det är fixat och klart. ska bara stämpla på lite grejer på det, så är dom färdiga.

    har fortfarande inte bestämt hur placeringskortet ska se ut, eller rättare sagt hur det ska fästas. hur gör ni andra?

  • MrsMe

    Jämtland: Vi har ett kvadratiskt papper som vi vikt på mitten till ett "tält" och på sidan mot gästen har vi fäst en pappersbit med deras namn på.
    Papper och dekoration går i samma tema som alla andra trycksaker.

  • FruMattsson

    Här har jag nu suttit och räknat ut kostnaden för allt, ca 24 000 kr ligger vårt bröllop på. Faktiskt mindre än jag trott.

    Har en del kvar, vi ska INTE dansa.
    Dansar aldrig nykter, och då det blev FÖR mycket dricka i lördags på möhippa/tjejkväll så har jag bestämt mig för att inte dricka så mycket på lördag. Vill inte må som jag gjorde igår *s*.

    Skorna har jag ändrat, så jag har min mammas stövletter eller skoletter... hmm vet inte vad det är, men dom passar i alla fall. Plus att dom är redan ingådda och jag slipper skavsår *ler*.

    Hoppas att min granne har kopierat papperna idag, eller imorn. Så får jag sätta mig och göra klart programmen någon kväll. Det är lite kvar att göra.
    Ska försöka göra någon lista av det som ska handlas på fredag.

    Mina föräldrar kommer på torsdag kväll, då ska jag och mamma åka upp till festlokalen och kolla lite. Sen på fredagen ska vi försöka få ordning på allt *ler*.

    Onsdag kväll ska jag göra mina naglar. Ska bli trevligt.

    Nej nu är det dags att ta tag i dagen.

Svar på tråden 29 september 2007, forts.