• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Majsis2008

    Tack stenbruden, jo dom är ok förutom det parter som blev mest misshandlade, dom ligger på sjukan ännu.....

    NU HAR JAG HITTAT MIN KLÄNNING!!! Dock bara på nätet och vet int eom den finns i min storlek....

    www.morilee.com/DressDetail.aspx&D=6174&P=1

    VILL HA DEN!!!

  • Långserud

    Hej alla blivande brudar! Ny i tråden men konstaterade att åh va skoj med pysselkväll men snyft jag kan ingen av kvällarna... finns möjlighet till ännu en pysselkväll?

  • Amor Eterno

    Hej Tjejer!!

    JAg är med vilken dag som helst så jag signerar mig inte än, utan bestämm ni vilken dag :)

    Majsis: Jättetjusig klänning verkligen vacker, hoppas hoppas de har rätt storlek bara :)

    Tack för gratulationerna jo allt gick bara bra :)

    Välkommmen långserud, visst blir det fler kvällar :)

    När skall du gifta dig? Har nibörjat planera än?? :)

  • Långserud

    Halloj! Vi gifter oss 7 juni 2008 i min hemby (!) i Värmland. Å har ångest över att jag inte kan hitta klänning å känner mig helt rådvill var och hur jag ska fixa inbjudningskort etc etc...suck...jag har fixat sådana där oviktiga saker som att boka hästen som ska köra oss från kyrkan...

    Så en pysselkväll där man kan få ta del av ideer vore helt på sin plats!

  • Grundsund

    Hej Tjejer!

    Majsis: klänningen är superfin!

    Långserud: Välkommen! Är själv bara "någon vecka gammal" i tråden men tjejerna är grymma! Har ni bestämt om ni vill ha något speciellt färgtema? Blommor? Om du bestämt det är det iaf lite lättare att begränsa sig till de färgerna i inbjudningskorten. (Om man vill det såklart )

  • Långserud

    Ja mina tärnor och jag satt å spånade å de är båda liksom jag, glada i olivgrönt å på Swahns (obs åk ej dit nu, mest rea å ganska utplockat! Iof rea ej fel, det är precis vart jag skulle vilja hitta min klänning men tyckte det var rea på klänningar som hade sin storhetstid på 80 talet... ) hittade vi en balklänning i olivgrönt som liksom skimmrade. Å grönt skulle passa in i dukningen samt i kyrkan som kommer ha ängsblommor mest. (peppar peppar om det finns ngr!)

    Så tanken just nu är ngn grönfärg på alla inbj.kort, program etc. Lite svag för den där typen som är lite magic inspirerad dvs man drar i ett snöre å upp kommer själva inbjudan! Å att inbjudan är på ngt tunnt lite genomskinligt papper å fodralet eller vad man nu ska kalla det är i den gröna färgen.. men sen ska det ju vara ngt roligt märke/emblem eller likn. på å där är jag helt lost... Å vart köper man papper etc??

    Ni som ska ha tärnor, hur gör ni med deras klänningar? Vem betalar?

    Nu ska jag iväg till farbror doktorn å se om han kan hitta min röst! kraxat som en kråka i över en vecka snyft!

    Men mkt upppiggad av denna roligt tråd! JAg bistår också gärna med lokal för pyssel, dock kan jag som sagt inte ovan datum...jag kan tyvärr ingen helg (före nyår) å inte tisdagar. Torsdagar är bästa dan för mig... Sorry om det låter domderande mn ett inlägg ifall de blir ngn mer kväll!

    Ciao!

  • Grundsund

    Långserud: När det gäller papper så finns Arkivet, Format, Matton, MAP etc. Framsidan på kortet kan du ju alltid stämpla med någon fin stämpel. Kolla på Arkivet och Format. De har förslag att få inspiration från. Själv kom jag på hur vår framsida skulle se ut när jag gick på kortkurs på Arkivet. har bara en liten deltalj som jag inte kan bestämma...

    Jag har kollat runt lite på tärnklänningar och jag har inte hittat det jag vill ha. Hittade däremot mönster och tyg så nu ska jag försöka sy deras klänningar själv. Mina tärnor har sagt att de sak betala själva men om jag klarar av att sy klänningarna ska jag ge dem till dem.

    Lycka till hos farbror doktorn!

    Majsis: Har du lyckats hitta någon återförsäljare?

  • Majsis2008

    Hej!
    Jag fick tipset av hon som har affären i ytterby, helen nånting heter den. Hon hade inte inne märket nu men till våren kanske sa hon, vet inte om hon kan ta in det heller....annars är det remanns som har det. Men jag vill inte gå dit igen, för dom verkade typ negativa för man ville ha en kort klänning, så jag hoppas på svar från hon helen om hon tar in d snart eller ej....hon får ju en ny kund på så sätt...visst kan bli lite dyrare men men...

    jag vet int ehur man ska göra med min sk tärna, gifter mig ju borgeligt och anser att hon får sköta d själv, men om hon matchar mig med nåt rött så är det bara possetivt, hatar och styra och ställa med hur folk ska klä sig...så hon får fria händer...och får betala och sköta d själv, jag betalar hennes sminkning och hårfixning...

  • Grundsund

    Majsis: Ha, nu ser jag ju att det är samma märke som jag har på min slöja. Köpte den förra helgen på Remanns. Då pratade jag med en ung tjej och tyckte hon var jättebra. Inga problem att jag hade med min klänning (som jag köpt i en annan affär) och provade hos dem. Om du nu hittat din drömklänning så tycker jag inte att deras åsikter ska stoppa dig att köpa den. Men förstår om du inte känner dig sugen på att gå dit om du fått dåligt bemötande. Jag bor i närheten, jag kan kolla om de har den om du vill

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008