• valkyriana

    080808

    Ny tråd för oss som gifter sig i evighetens tecken 080808

  • Svar på tråden 080808
  • Äntligen är det min tur

    Vi har också en dotter (4 år då) som kommer ha en speciell barnvakt bara för henne den kvällen. Vi ska ju sova på samma ställe allihop. Men boka en brarnvakt som har körkort i fall hon behöver hem o sova beroende på hur gammal hon e.
    Vi ska ha en tv o godis mm till henne, men känner jag henne rätt vill hon nog dansa hela natten lååång.

  • carand

    Jag får lite panik när jag läser allt ni har hunnit göra.
    Ligger vi efter?

    Vi gifter oss också 080808.
    Vi har:
    Bokat festlokal
    Har bokat svit till bröllopsnatten.
    Har en budget.
    Gästlistan klar.
    Toastmastern har sagt Ja.

    Vet precis hur jag vill att våran dag ska vara men än så länge har det inte hänt så mycke.

    Har försökt få tag i vigselförättarern men hon har semester så jag hoppas hon hör av sig denna vecka. Har för mig att hon skulle vara tillbaka på jobbet imorgon.

    Vi vill helst gifta oss på golfbanan men vi har ännu inte kollat upp detta med golfklubben. Klubben håller på att byta klubbdirektör så jag vet inte vem man ska fråga istället.
    Sedan beror det nog på om det är någon golftävlinge eller inte om vi får vara där.
    Men om det inte blir golfbanan kommer vi ändå vilja vigas utomhus.

    Har är våran sida
    carolaochanders.weddingannouncer.com/

  • Äntligen är det min tur

    carand
    Vilket fint monnogram du har. Har du gjort den själv?

  • EastMeddow

    Hej Hej!

    Nu har även jag hittat hit, jag ville inte slita mig från den andra så därför tog det lite tid.. Skämt och sido, bara haft tid att kolla på mina sparade trådar...

    Ja, jag har bokat vigselförättare (gifter oss borgligt), behöver inte boka lokal då vi gifter oss hemma. Har samlat massa olika maträtter och typer av vigselprogram, musik och dikter som ev kommer att användas.

    Jag har inte bokat nått annat än VF.

    Vi ska inte gå ut med giftemålet förrens efter nyår så innan dess vill vi inte fråga om tårthjälp, sång och smink/hår hjälp. Ev går jag till salong, har inte bestämt mig än... Jo, jag har kollat massor på inbjudningskort och varit på Panduro för att kolla papper. Tiimari kollade jag oxå på....

    Hehehe, jag känner mig oxå efter när man läst om hur duktiga ni är som redan gjort massor, men samtidigt ska vi inte ha ett stort bröllop utan ett icke traditionellt. Vi kommer nog ha max 40 personer.

    B & S:

    Var inne och kollade lite på din sida, såg att du var en vintage brud! Vad roligt, jag själv älskar dessa 50-tals klänningarna....

  • Äntligen är det min tur

    carand
    Ditt monogram... hmmmm... hade du inte en bildmapp?? Var såg jag det?? Nu blir jag snurrig!!! Hittade inte när jag va in på din sida!!??!!

    Nu ska jag flirta fiiiiint.... du har inte lust att hjälpa mig...??? Var det svårt? Tog det mycket tid???

  • carand

    Hej

    Den finns på våran sida carolaochanders.weddingannouncer.com/ på startsidan och i fotoalbum.

    Det är inte så svårt, men det tog ett tag innan vi blev nöjda. Vi gjorde 3 olika och sedan valde vi ett av dem.
    Om du vill ha exakt samma typsnitt som oss så är det bara att byta namn för mig och skicka bilden. :)

    Hade du tänkt dig något annat?

    /Carola

  • Äntligen är det min tur

    JAAAAA vill du det. Guuuuuu så snällt. Då får du en stjärna i himlen av mig. Jag har slitit mitt hår för att försöka få till det....

    Vi vill ha samma, förutom att vi heter Angelica & Peter!! Vi har ju tom samma datum.

    Tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack, tack

  • carand

    Så klar ja kan hjälpa dig de ta bara några minuter.
    Vart ska jag skicka bilden?
    Vill du ha den som .jpg?

    /carola

  • Äntligen är det min tur

    Tack gärna.

    Lämnar min adress hos dig på din sida.

Svar på tråden 080808