• Pumpkin

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

  • Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

    De är negativa till allt - lägenheten, stan, saker vi gör osv. Eller negativa kanske är starkt, men kommer med negativa kommentarer i alla fall. Stan är enligt dem osäker och full med invandrare (tydligen inte bra ). Vår balkong kommer tydligen rasa enligt svärfar och inte får vi plats med den större sängen som vi tänkt ta från mina föräldrar (och vems är det beslutet?!). Idag när vi var iväg och fikade på en jättecharmig gård så börjar svärfar prata om att det är så jobbigt med såna trädetaljer som huset hade, och eftersom det låg så nära vattnet så möglade det bara. Svärmor började genast kolla in trädgården och klagade på att det behövdes göras i ordning osv. Men det är väl ändå hon som bor där och driver caféet på sin egen gård som bestämmer hur hon vill ha det?! Morr... Varje enskild sak är egentligen inte så stor, men tillsammans blir det olidligt!

    Just ja, nu när vi satt och åt så kläcker svärfar ur sig "Därnere på serveringen vid vattnet satt det ju bara såna där invandrare och latade sig" varpå svärmor säger "Ja, de borde ju faktiskt skaffa sig ett jobb, de också!". Men herregud - det är ju SEMESTERTIDER! Jag skulle gärna sitta på en uteservering och pimpla vin hela dagarna

  • Snitte- 5/7-2008

    Åhh vad synd.... :(

    tråkigt när det blir sådär... jag tycker jätte mycket om mina svärföräldrar men visst kan de driva en till vansinne...

    min svärmor ber om hjälp "hela" tiden... kan du? kan ni? ja men kan ni inte? osv... hela tiden, klippa gräset, måla huset, måla fönster, putsa fönter, m.m *suck* nu ska hon äntligen sälja huset iallfall så jag hoppas det blir lite mindra jobb för oss :)

    Hoppas du vågade säga att det är semestertider och att invandrarna har lika stor rätt och sitta och lata sig som alla andra :D

  • Pumpkin

    Jag tycker ju också om mina svärföräldrar egentligen, men förut har det varit så lätt när man åkt dit och ätit och sen åkt hem när det blivit för mycket

    Jodå, jag sa faktiskt precis det - och även att jag gärna skulle ha suttit där själv

  • Snitte- 5/7-2008

    HIHI BRA! :D

    jamen visst det är ju så mycket lättare när man själv kan bestämma att åka därifrån! :) hoppas de åker imorgon nu då :)
    Vad säger din sambo? känner han likadant?

  • Pumpkin

    Nej, det värsta är ju att det skapar riktigt kraftiga slitningar oss emellan. Imorse bråkade vi om det och resten av dagen har det varit kallt mellan oss. Möjligtvis att det mjuknade lite när vi var in i kyrkan vi bokat, men annars så... Han bara viftar bort allt jag känner med orden "Äh, du överdriver bara". Men det är väl inte så himla kul att känna sig angripen i sitt eget hem?!

  • Snitte- 5/7-2008

    usch då... :( vad tråkigt! Han känner väl att han måste försvara sina föräldrar men ändå... :( vad synd... då hoppas vi ännu mer att de åker snart så ni kan få lite tid för er själva! :)

  • Pumpkin

    Ja, vi får helt enkelt hålla tummarna för att de åker imorgon! Lasse får ju mer tid med dem när han åker dit på sin sista semestervecka, när jag gått tillbaka till jobbet.

    Kyrkan förresten, den var helt underbar invändigt!

  • Pumpkin

    Jag tror faktiskt inte att det behövs så mkt dekoration inne i kyrkan, den är så vacker som den är. Möjligtvis en ensam blomma här och var, men om det inte behövs så känns det ganska onödigt.

  • Snitte- 5/7-2008

    absolut, många kyrkor ha ju sånna smala vaser som man kan sticka ner en ros eller så i om man vill ha något... brukar ju bli fint.

    Själv ska vi ju ha ganska mycket dekorerat :) kollegan får fixa det...
    är tyvär lite fnurr på tråden mellan mig och min kollega nu... :( hon har en idiot till karl... :( de har bråkat snart i 2 år.. av och till och hon har "flyttat" hem till sin mor ett ANTAL gånger... *suck* skulle önska att hon vågade göra slut så hon kunde hitta någon bättre... :(

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7