• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • jeeksa080823

    I min bukett vill jag ha grönt och vitt. Funderar på vita och gröna rosor, orkidéer och murgröna. Definitivt murgröna iallafall, den kommer även finnas med i dukning och dekoration har jag bestämt.

  • madlin

    Min bukett blir grå och vit, med rosor. Kanske blir det någon kalla instucken också, får se vad floristen säger.

  • sajberpillan

    hello girls!
    vi var på bröllopsfest i helgen hos ett par kompisar som gifte sig för snart ett år sedan man hade festen nu. En himla skojjig fest. Inte så stel och pretantiös utan lättsam och skoj. Man fick ju en del tips på hur man själv vill göra och inte göra!
    Min bukett ska bestå av liljor (vita) och steelgrass me pärlor el dyl på. (Finns på gammans hemsida i bukettskolan.)
    Min m2b har äntligen fattat att det är bra att ha et tdatum och en budget så vi vet vad vi behöver spara och tills när.
    Nu är badrummsrenoveringen strax helt klar så inga stora utgifter utan nu är det BRÖLLOP som gäller!

  • madlin

    Nu har jag skrapat fram lite valslåtar (blev inte så många jag fastna för men ja, alltid något!) så ikväll ska jag o hjärtat mötas på halva vägen för en låt att valsa på. Provdansa lite kanske :o

    Floristen ringde också och vi bokade in en tid för konsulation, skoj! Blir bara mer o mer på riktigt detta.

    Idag ska jag åka iväg o måtta in klänningen också, den ska ju sys in lite. Får hoppas jag slipper panikkänslan denna gång (så mycket tyg och klänningen sitter ju åt) - är ju inte van att gå i klänning.

  • Pumpkin

    jeeksa: Japp, från Minako! Jag beställde dock inte sushi eftersom jag inte varit så förtjust i det men smakade av mamma - gud så gott det var! Måste beställa därifrån fler gånger!

    madlin: Hur gick det hos frissan?

    sajber.pillan: Bra av honom att komma på det nu

  • stjärngudinnan

    Nu har vi preliminärbokat fotograf, ska träffa henne och titta på bilder i början av augusti och sedan bestämma oss helt! Man betalar det billigaste paketpriset 2500:- nu och då kan man bestämma sig efteråt om man vill lägga till pengar för att få ett större paket osv. Hon var jättetrevlig, bådar gott!

  • Waersta

    Min bror är frilansande fotograf och en kompis kompis jobbar också som fotograf, är det fel att låta dem ta kort från morgon till kväll? Alltså strunta i "riktig" fotograf.

    Anledningen till att jag vill ha båda är att jag vill att bror ska kunna njuta lite också. plus att min bror kan vara med mig innan och Ankan, som han kallas, kan vara med min M2b.

  • madlin

    ~Norrsken~: jo det gick jättebra igår hos frissan! Vi testade 4 olika uppsättningar, inte alls liknelse på de jag trodde jag velat ha. Fastnade för en, så den ska vi sätta upp ordentligt på nästa provuppsättningen jag har kvar innan bröllopet, då får jag se helheten med uppsättning och smink. Är så lugn och nöjd så :D

  • madlin

    Waersta: tycker jag låter som en jättebra idé! Känner ni trygga med era bekanta som är fotografer så är de bara o tuta o köra på det :)

  • Pumpkin

    madlin: Skoj!

    Waersta: Jag tycker det låter som en toppenidé!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6