• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • madlin

    vårbrud2008: vilket tråkigt besked, men du ska se att de ordnar sig för dig/er ändå! Vad blir de för meny nu då? *nyfiken*

    ~Norrsken~: stackare som har sån mensvärk, första dagen är värst. Har du ofta sådär jätteont så inte Ipren hjälper särskilt bra så kan jag tipsa om Orudis, dock receptbelagt men läkare brukar skriva ut sådana om man ber om det när man har mycket mensvärk.

  • stjärngudinnan

    Hej på er tjejer. Tänkte bara önska er en trevlig helg. Jag och sambon åker hem och hälsar på våra föräldrar i helgen.

    Norrsken: Trist med mensvärk. Jag hade mycket problem med det förr och fick naproxen som hjälpte riktigt bra. Vet inte om de finns att få receptfritt idag?!

    Vårbrud: Vad tråkigt att höra att du har blivit uppsagd. Du ska se att det löser sig, brukar det göra!

    MrsNyberg: Jag har läst Män som hatar kvinnor och den var ju grymt bra. Ska införskaffa uppföljaren som pocket nu när vi åker på semester. Är det den tredje boken du har köpt?

    Rheannon: Vad kul att det löste sig med prästen! Kan du bocka av dne punkten på listan...

  • Pumpkin

    MrsNyberg: Jodå, jag satt och skrek i typ 20 minuter tills vi löste det

    vårbrud: Trist! Men kämpa vidare, förhoppningsvis hittar du ett lärarjobb som du verkligen vill ha

    madlin: Tack för tipset! Nu har dock den värsta värken lagt sig, kanske bara tog lite tid innan tabletten fungerade

    Madeleene: Kul!

    stjärngudinnan: Hmm... Jag såg något som heter Pronaxen på Apoteket, är det samma sak?
    Hoppas ni får en trevlig helg!

  • Maggies

    Kikar in igen. Nu är det helg!

    Vi har förresten köpt våra vigselringar. Det blev ett par likadana som förlovningsringarna. Sen så är tärnklänningen på väg också! Hoppas den är bra.

  • vårbrud2008

    Tack alla!

    Madlin
    Jo, det ordnar sig nog alltid, men jag gillar inte att gå hemma och inte träffa folk.

    Menyn:
    Välkomstdrink
    Förrätt: Toast Skagen, vitt vin och öl
    Varmrätt: Hjortstek med enbärsgräddsås samt tärnad potatis och svamp
    Rött vin och öl
    Dessert: Ingen
    Kaffe, avec och bröllopstårta
    Bar, en drinkbiljett resten betalbar
    Kaffe och tryffel

  • Pumpkin

    Lucy_: Så roligt!

    vårbrud: Låter riktigt mums!

    Nu är jag ensam kvar på jobbet och kommer så vara tills jag går hem kl. 20.00. Tänkte jag skulle använda tiden nu till att författa ett mail till våra högsta chefer om vad jag tycker om deras verksamhet, tänkte skicka det innan jag slutar

  • Brud 2008

    MrsNyberg2B: Vi brukar också storhandla på coop, och vi är definitivt inte pensionärer, så gör det du med gott samvete

    Vårbrud: Tråkigt att du inte får fortsätta, men du trivdes väl inte så bra där eller blandar jag ihop det? I alla fall tror jag säkert att du snart hittar ett nytt jobb!

    Lucy: roligt att ni har köpt vigselringar, hade ni mönstrade förlovningsringar?

    Och ja, naproxen och pronaxen är samma sak!

  • Pumpkin

    Äsch, jag orkar inte skriva mail... En timme kvar tills jag får gå hem

  • Vidalila

    halloj!

    tråkigt med uppsägning och mensvärk...

    har själv både vik och mens! just nu ska jag gå på afterwork med jobbet. fatta hur svårt det är att klä och sminka sig inför nåt sånt här! bara jag som tycker det?

    inte för fin, men inte för sunkig (ehh... som om jag ever är det!) men men. det är 21 grader här nu så hur mycket kläder kan folk begära att man ska ha på sig?! :O jag har jenas och linne. det blir väl bra? *orolig*

  • madlin

    vårbrud2008: oj va gott de där lät då! Hur mycket får ni betala per kuvertpris? (om man får fråga!)

    Har en känsla att vår buffé med catering är rätt dyr... trots man känner ägarna o umgås med dom privat med, men de ville tydligen inte ge nå bra kompispris ens. Lite snålt i mina ögon :p

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6