• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • madlin

    vårbrud2008: skönt o ha de gjort, nu påminde du mig också..

    Nu skickades beställningen med ändringar på klänningen till Millybridal, hoppas de går smidigt :D

  • Pumpkin

    Pust stön stånk! Har suttit och räknat och budgeterat efter bankernas offerter hela kvällen, så nu är jag helt slut i huvudet! Nå, jag tror vi kommit fram till att det blir Nordea i alla fall... Och att vi kommer att ha råd med lägenheten
    Inget har hänt med budgivningen än så länge, det är fortfarande vårt bud som står

    Har hunnit bråka lite med mamma också angående resan till Polen. Sa idag att jag inte är så säker på att vi kommer att kunna följa med eftersom sommaren kommer bli väldigt kärv ekonomiskt med byte av jobb osv. Hon tycks inte förstå att jag VILL följa med, men att det kanske inte är så mycket jag kan göra åt det. Jobb, mat och boende måste ju liksom komma först...

  • Pumpkin

    Morning girls!
    Vad har ni för er en lördag som denna?

  • madlin

    hej hopp :D
    håller på o tittar över mitt tangentbord som börjat strula, vet inte vad som hänt med vissa stora bokstäver får jag inte skriva, och utropstecken och lite andra tecken man behöver emellanåt. Blir lite lack för det ser ut som man skriver som en kråka *s*

    Annars går vi runt o städar, byggdammet är fortfarande inte helt borta sen renoveringen. Grrr... evighetsgöra.. Får om nån timme besök av syrran m. kille som ska hit och köpa vårat gamla köksbord med stolar - gött o bli av med det. Ser ut som andra världskriget här hemma ;(

  • Brud 2008

    vårbrud 2008: Ja, att det är stor skillnad på priser på blommor fick jag också veta härom dagen! Min kusin gifter sig till sommaren och hade hittat en blomsteraffär som tog 500-1000 för buketter som annars kan kosta uppemot 2-3000... Och det bästa är att den bara ligger typ 3-4 mil från där vi ska gifta oss

    Här händer väldigt lite, jag har varit så fruktansvärt nere de senaste dagarna så jag har inte gjort så mycket... Skönt att man har er tjejer så man får lite socialt liv iaf

  • Pumpkin

    Här är det rensning på hög nivå - vi har rivit ut typ allt från vindsförrådet och går igenom vad som ska sparas, säljas/skänkas och slängas. Inte visste jag att vi hade så mycket grejor!

    Brud 2008: Ja, det är tur att den här tråden och alla sköna tjejer finns så man kan vara social även när man egentligen inte orkar Hoppas det känns bättre snart!

  • InaHjärtarAdam

    www.dinsko.com/imagesShoes/Large/220338.jpg
    kolla in vilka fina skor! dom ville jag köpa idag men hittade inga i min storlek tyvärr. man ser det inte så bra på bilden men dom är i vit spets. viiiill haaa! :D
    tänkte också köpa ett strumpeband på h&m, men orkade inte stå i kön för bara det, hehe.. kanske köper det på tisdag när min mamma och min brorsdotter kommer och hälsar på.
    tänk va söta dom är, dom åker hela vägen från göteborg för att bara vara här över dagen och shoppa med mig! mamma har börjat köpa bebiskläder nu. själv har jag inte köpt någonting ännu, har inte vågat riktigt.. ska nog vänta tills efter sommaren iallafall. vagnen ska vi boka i juni. :)

    vad hittar ni alla på ikväll?
    vi ska på grillfest! ska bli så roligt, vi har gjort grillspett ochså tänkte jag göra en avocadosallad. vi tänkte grilla majskolvar och marsmallows också. mm!

  • vårbrud2008

    Nu är bröllopstårtan fixad och klar. Hittade ett kondis tre mil här ifrån som vi älskar och åkte dit i förmiddags för provsmakning och diskussion. 45 kr/ person blev det allt som allt (bensinkostnad ingår också för de levererar själva). Ska bara köpa lite blommor som de kan dekorera överst. Vi är mycket nöjda.

    Om några veckor bokar och köper vi ringarna, blommor och mannens kläder.

    Idag hämtade jag ut vår gästbok på posten och jag blev nöjd!!!!! Mycket rolig och fin, 159 kr.

    Ikväll ska jag åka och bada med mina barn på jobbet och det ska faktiskt bli kul, deras föräldrar och syskon ska också med så det kan bli intressant.
    Sambon och sonen åker runt till släktingar istället.

  • Brud 2008

    Här känns det riktigt tungt för tillfället... Henrik börjar tycka att det är riktigt jobbigt att jag är sjuk, så allt är verkligen inte på topp.... Och han vill att vi ska skjuta på bröllopet för att hinna spara mer

  • madlin

    InaHjärtarAdam
    Vilka söta :D Fast jag ska ha låga - ballerina-aktiga, så får blunda för de där *ler*

    Här ikväll blir det också grillfest, får hoppas regnet håller sig undan. Grillade majskolvar förra helgen till grillspetten, mums.. men den här gången blir det ordentliga köttbitar - sambons önskan *skrattar*

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6