• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer!

    Nu har jag pratat med Proffice som fortfarande låter mycket intresserade. Hon blev jätteglad när hon hörde att intresset var ömsesidigt och de skulle genast börja ringa referenser och fixa i ordning mina papper. Sa att jag kunde börja jobba hos dem fr o m andra veckan i juni, så juni och juli kommer bli två ganska kärva månader känner jag eftersom jag får lön i efterskott. Kommer antagligen behöva nalla av sparpengarna Men å andra sidan så har jag ju jobb i alla fall

  • Pumpkin

    Lugnt här idag tjejer?

    Jag har precis kommit hem från ett möte på Nordea, vi har fått lånelöfte, räntesatser och rabatter från dem. Så nu ska vi läsa igenom allt idag och i helgen så vi kan ta ett beslut på måndag vilken bank vi ska använda oss av. Tror det blir Nordea faktiskt...

  • madlin

    Suttit o tittat över budgeten, så svårt o räkna ut mat o dryck - vågar inte ringa cateringen ju o fråga... hon som har det är ju nämligen en av våra vänner.. Känns så definitivt att någon får veta om våra planer *ler*

    Men i snitt nu verkar budgeten gå ihop, om man nu inte glömt nåt.. huuu..

    Hur mycket ska man räkna med vid buffén, ska ju bjuda på både rött och vitt vin + läsk och kolsyratvatten/isvatten. Hur mycket vin går åt? (32 pers totalt)
    och... brudskål? hur mycket skumpa?

  • MrsNyberg2B

    Uäääääääärk - totalt meningslös idag. Hu. Trött blir jag på allting!

    madlin - Räkna med för mycket! Så ni inte står där utan.. Men mängd och så, är jag jättedålig på. Totalt på en festkväll kan man ju själv dricka en hel del vin, t.ex. om det är en lång kväll.. Skumpa däremot, det går det väl kanske inte åt jättemycket - men det finns säkert mått på det i fler trådar här på BT.

    Norrsken - Åh, vad bra med jobbet! Även om det är lön i efterskott.. Huvudsaken är ju att man har jobb. Å bra med lånelöften och allt! Grattis, grattis!

  • madlin

    MrsNyberg2B: ja hellre så man diffar uppåt så ingen blir utan. Alkoholen är till maten, och de som vill festa vidare får medtaga egen dryck. Blir även fler som kommer mot kvällen förmodligen - utöver de som är inbjudna då.

    Tänkte grovt räkna med en flaska vin per skalle, trots det är 2 mindreåriga och 2 gravida. Antar att vitt vin går det mer utav? Så om det blir över får folk ta av det på kvällen, om de vill.

    Låter de knasigt?

  • vårbrud2008

    Nu har jag kommit hem från stan och frissan.
    Klippte mig bara väldigt lite och sambon undrade om jag hade klippt mig över huvud taget. Diskuterade uppsättning och tider för den stora dagen och vi var överrens om det mesta. Ska återkomma i början av augusti då det ska bli en provuppsättning.

    Sen kollade jag upp make-up, och tjejen skulle ringa tillbaka när hon visste vem som ska jobba den dagen om de kan göra make-upen eller inte.

    Blommor passade jag också på att kolla. En affär ville ha minst 1500kr, en annan runt 500kr max 1000kr för samma, så det gäller verkligen att kolla upp saker.

    Imorgon blir det diskussion om bröllopstårtan på ett kondis och sen måste jag ta tag i våra inbjudningar. Nu börjar det ordna upp sig.

    Nästa vecka väntar kocken.

  • sajberpillan

    vårbrud: oj, vad effektiv du har varit!
    Själv har jag bara jobbat lite och busat med sonen....
    Så skönt att kunna jobba 50% och vara föräldraledig 50%. Hinner med så mycket mer.
    norrsken: vad skönt att det är löst me lån, hur går det med budgivningen?

  • vårbrud2008

    Nu har vi äntligen beställt våra inbjudningskort från kortdesign, runt 700 kr för kort, text och kuvert, 30 st.

    Skönt att det var klart!!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6