• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Pumpkin

    Så, nu börjar mitt schema för nästa fredag att bli fullt

    09.00 Kundtjänstintervju på Kidde.
    Direkt efter det intervju för receptionist/växel hos samma företag.
    12.30 Receptionistintervju på Proffice.

  • sajberpillan

    norrsken: grattis! Det händer grejor nu!

    Själv är vi hemma, karln ska egentligen jobba idag men är hemma i magsjuka! Och ni vet ju hur killar är när de är sjuka...

  • MrsNyberg2B

    Norrsken - Åh vad roligt!!! Grattis i massor! Tänkte igår på det du skrev om ledaregenskaper - du har ju den här tråden som exempel. Du sköter ju allt här!! Det kan du ta med i ditt CV!

    Har inte blivit något funderat över bröllopet... Fast jag har ju varit och tränat idag, och det kan man ju se som en del i bröllopsplaneringen.

    Har fått min telefon idag! Jättebra, för nu har jag snart stört ihjäl mig på den andra.. Måste bara ladda batteriet. Hur länge bör man egentligen ladda?

    Det spöregnar här, så när jag ska till jobbet ska jag ta bilen. Tänkte jag. Sen upptäckte jag att sambon tagit bilen till jobbet... Toppen. Verkligen. Inte. Som tur var (och då menar jag verkligen tur, för min sambo verkar ibland inte ha fattat vitsen med mobiltelefonen, typ att man kan kolla om någon ringt eller så mer än någon/ra gång/er i veckan..)hade hans lektion precis tagit slut och han hade en liten rast, så han kom med bilen och jag fick skjutsa tillbaka honom. Nu får han gå hem, men det är väl mest rättvist, tycker jag som släpat hem två matkassar och blivit genomblöt.

  • Pumpkin

    sajber.pillan: Tack! Ja nu är det i rullning Och ja, killar är hopplösa när de är sjuka!

    MrsNyberg: Tack! Det känns så himla skoj att de hört av sig så fort
    Haha, ja, jag kan skriva "Håller-reda-på-allt-och-alla-person på BT"

    Här är det fint väder, men ganska kallt. De pratade om att det kunde komma snö

  • Brud 2008

    Norrsken: Grattis till intervjuerna, hoppas att du får något av jobben!

    De ringde från lokalen idag, och det verkar som att vi inte får plats med så många gäster som vi hade trott.
    Vi kan välja mellan att bjuda alla vi hade tänkt och ha borden i två matsalar precis bredvid varandra med en öppen dörr emellan, eller att skära ner på gästerna och duka i matsalen och ut i foajén (INTE så hemskt som det låter, där är jättefint :)), mellan matsalen och foajén är en stor öppning. Vad hade ni valt?

    Men på plussidan så kom vi fram till att vi ska skippa dessert och beställa egen tårta, vilket snabbt minskade budgeten med flera tusen, speciellt om vi drar ner på gästerna :)

  • Pumpkin

    Brud 2008: Tack, det hoppas jag också!

    Jag skulle nog välja alternativ två, att bjuda lite färre alltså. Om jag klarade av att banta gästlistan dvs

  • Brud 2008

    Jag är nog mest inne på det också, jag menar vem ska man sätta i det andra rummet ;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6