• Äldre 30 Mar 06:50
    169445 visningar
    1548 svar
    1548
    169445

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 20 Apr 20:25
    #0

    Jag har kollat med Fk och det ät inget problem att blanda semester och havandeskap. Det var helt okej!

    Jag jobbar ju i kassan på livsmedels butik och vi har redag en som har blivit beviljad havandeskap i julas.

    Det lutar mer och mer åt att jag söker och hoppas på att få det.

  • Äldre 20 Apr 21:34
    #0

    Det var rackarns vad lugnt där var här ikväll

  • mammac­atta
    Äldre 20 Apr 22:01
    #0

    VA???
    Menar du att JAAAAG pratar mycket?? DU skämtar på mig aprillo!


    HP kan vara klurigt, ta det så sent du kan. Du kommer inte i hela världen få blanda som du vill, det kommer Fk att sätta stopp för.
    Jag är superallvarlig, när man är fskl så får man inte hp ALLS eftersom det inte räknas som ett "tungt" yrke!
    Gå å ta semester när du vill och räkna med att få HP ungefär en månad på slutet. Men ta det inte för givet, det är SVÅRT att få det godkänt.
    Om du kan sitta i kassan så kommer de at ange det som anledning till att INTE ge dig hp.

    Jag är SÅ glad att jag varit arblös när jag varit höggravid, jag hade INTE orkat jobba med wille i magen...

    Kolla med andra som varit grav på ditt jobb - om nödvändigt ring runt till andra Ws i sverige. Ring även FK och kolla hur de ställer isg till hp INNAN du bestämmer sem. Kolla särskilt på FLs väntarbarn-sidor, där finns massor av tips.

    LYCKA TILL!!! Det kan du behöva!

  • mammac­atta
    Äldre 20 Apr 22:02
    #0

    Såg nu at du rean kollat med FK... Jag behöver skaffa bättre ögon.

    Eller så måste jag sluta dricka vin.

    Ögonkoll var det ja. Hmm, vart...?

  • Äldre 20 Apr 22:19
    #0

    Vi har två kvinnor som fick i jan och feb. Båda fick hp två månader innan bf. En av dom jobbade i kassan och den andra i mejeriet. Tunga jobb båda två.

    Vi får väl se vad som händer och om jag får hp, eller inte!

  • Äldre 21 Apr 09:53
    #0

    Godmorgon godmorgon!

    Hoppas att alla sovit gott! Här skiner solen, men fy vad det blåser.

    Ikväll ska vi träffa kompisar, som blir de sista som får veta att vi väntar tillskott till hösten. Det ska bli kul att se deras min.

    Önskar er alla en trevlig dag. Kramar i massor

  • Hilde
    Äldre 21 Apr 11:19
    #0

    En tjej i min föräldragrupp som satt i kassan på IcaMaxi fick inte beviljat HP. De ansåg att hon kunde få andra sysslor. Så man behöver nog ha lite framförhållning psykiskt på att det kan bli avslag. Men har de beviljat andra på ditt jobb, borde ju du också få det.

    funderar på om det kan vara olika bedömningar i olika regioner? Skulle inte förvåna mig om det var så faktiskt...

  • Äldre 21 Apr 12:32
    #0

    Nu ni tjejer, har jag fått in bilderna på datorn, men jag har problem att skicka dom för att dom är så stora filerna.

    ....men jag jobbar på det

  • Äldre 21 Apr 16:04
    #0

    Hmmmm, 17 filer=nästan 50 mb!!

    Jag har börjat skicka bilderna, men har redan fått mail tillbaka om att visa mail boxar är fulla.

    Vad ska jag göra????

  • mammac­atta
    Äldre 21 Apr 16:52
    #0

    Tjena!
    Kan meddela om Fk att det är VÄLDIGT olika i landet. Man ska ha tur helt enkelt. Grejen är att man eg måste vara påläst och göra en snudd på aggresivt intryck, mesproppar kör de över. Jag har aldrig behövt ta till nåt artilleri och det tillskriver jag min faktakunskap. Jag vet vad jag kan förväntas få och jag vill inte ha mer än just exakt det. Då brukar det fungera.
    *ta i trä*
    Har faktiskt blivit ifrågasatt för första gången(om bisysslor), men det är inga problem eftersom jag inte har bett om mer än jag har rätt till.

    SÅ: Kräv inte "from nu, typ", utan säg att du kommer att höra av dig "när du känner att det inte fungerar längre". Då vet de att du inte försökt mygla till dig mera HP iallafall.

    Det är enda tipset jag har.
    Hård och rättvis.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9