• anne på grönkulla

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • anne på grönkulla

    *kramar om Hilde* det där är inget kul. Håller med janos egentligen, kan du prata med din mamma så gör det. Min egen skulle nog dock inte förstå... så jag inser att det kasnek inte är så enkelt. Vissa reagerar ju då som att de ser sårbarhet och gör om det... mysko att så många har så krångligt med mamma.

    Min relation med min egen har dock tagit sig - men det finns områden vi INTE berör - det skulle bli för svårt och göra för ont. På andra saker är vi supertajta...

  • anne på grönkulla

    O idag kommer maken o svårmor hit! Det ska bli så NAJS att se honom, trots att det var mindre än en vecka sen blir jag helt pirrig av tanken...

  • janos

    Vad trevligt med besök, apg! Hoppas att ni får en underbar tid tillsammans och en trevlig helg så klart!

  • janos

    Måste få berätta en sak:

    Jag drömde om er i morse. Jag drömde att vi träffades igen och det var trevligt, men mc var inte där, så det var ganska tyst emellan oss.

    INGET illa menat mc, det var bara min dröm!

  • janos

    Har knuffat lite på maken, så i helgen ska vi lägga in bilderna på datorn, så att ni får se lite grann från träffen.

    Den som väntar på något gott.......

  • janos

    Måste lägga ut en fråga till alla mammor. Det gäller sommaren och hur tung man blir.

    Jag har velat med semestern och havandeskap. Som det ser ut nu, så har jag semester juli och tänkte jobba lite igen augusti, men jag sitter och undrar hur mycket man orkar då. Vi är ju beräknade i början av sep.

    Borde jag istället söka två veckors semester, fyra veckor havandeskap och sen två semester igen, för att kunna vara hemma från 2:a juli?!?

    Jag har oxå räknat ut att i så fall tar jag två veckor sem och två havandeskap per månad. Då borde man inte förlora så mycket pengar, eftersom semestern är bättre betald.

    Hjälp mig!!!

  • anne på grönkulla

    Va, är det bara mc som snackar??? Det tror jag inte på !!! Nä, nästa gån ska jag vara med så det blir nån ordning o nån som håller låda!

  • janos

    Passar även på att önska cinderella lycka till nästa helg! Tänk att det snart är dags. Hur går det??? Jag förstår att paniken har infunnit sig.

  • janos

    Nä, det var inte bara mc som snackade, men i min dröm var det tydligen det.

    Hoppas att du kan vara med nästa gång apg!!

  • Hilde

    Hejsan brudar
    Förlåt för mitt depp inlägg sist. Jag vet att jag nämnt det tidager också, men ibland känns det lite för jobbigt. Speciellt när jag hinner reflektera över det.

    Nå hur som helst. Sitter här o skriver på en hemtenta, men måste ju givetvis skolka mig in hos fredagisarna mellan varven och sidhänvisningarna. Just nu läser jag om utökat strandskydd.

    Janos jag fick ju tösen i juni, men hann med några veckor med värme. Kan nog erkänna att det var rejält jobbigt och jag svullnade mycket när värmen kom. Det är nog något man ska vara medveten om. Men en del tycker inte alls det är så jobbigt förränn det allra sista. Det kan var väldigt olika.

    Apg jag har ju fred med min mor, på villkoret att vi egentligen inte pratar med varandra. Då kan vi vara bundisar. Så ja, jag känner lite igen mig i det du beskriver.

    Näpp nu .... "nybyggnation med betydande inverkan på omgivning"

Svar på tråden Äntligen fredag del 9