• Äldre 30 Mar 06:50
    167704 visningar
    1548 svar
    1548
    167704

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • mammac­atta
    Äldre 18 Apr 09:29
    #0

    Det är klart att man dömmer folk! De som säger att de inte gör det ljuger skulle jag säga!
    Sluskar i skabbiga bilar här på mitt område: jag glor länge och skriver TYDLIGT upp plåtnumret.
    Fin bil i slumområdet: Jaha, stulen eller?

    Genom sina val gällande kläder, bostad, transportmedel så talar man tydligt om vilken typ av människa man är.
    Ex: på dagiset såg jag en pappa med sunkiga kläder och risit hår sätta sin tvååring framvänd i en superrisig renault. Dom: outbildad och på soc. Ganska vanligt här på nedre B, jag bor alltså på övre B (eller öfre som vissa kallar det ). Inte ett dugg överraskande faktiskt, nästan alla därnere ser ut så. Om de inte är väldigt unga då, också vanligt.
    Sånt gör man hela tiden. SER nån skum ut så är chansen god att de faktiskt ÄR skumma. Även om du nån gång träffar på nån som ser helskum ut men inte är det, då får du ta den smällen då och se glatt överraskad ut. För om du är naiv och tror alla om gott, då kommer du att bli rånad förr eller senare...

    Eller hur?

    Ingen regel utan undantag är väl sammanfattnignen av mitt svammel...

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 18 Apr 16:40
    #0

    Hej gullungar!!!

    Återigen förlååååt.. jag vet hur dålig jag vart på att vara här. Men är så slutkörd varje dag efter jobbet att jag egentligen inte orkar lyfta ett finger, men sitter självklart och gör allt det sista inför bröllopet. Är ju bara 10 dagar kvar nu, helt absurt när man tänker på det! *pust*

    Tänker på er hela tiden dock!

  • Äldre 18 Apr 16:48
    #0

    Wow! Jag har just fått hem en toksnygg nyomklädd emma-fåtölj! Min man kommer sätta i halsen, jag har gjort den rödrandig! Men jag tyckte det blev såååå snyggt! Nu är jag inte så händig som Hilde så jag har lämnat bort jobbet, men det ser supersnyggt gjort ut också.

  • Äldre 18 Apr 16:49
    #0

    Undrar om jag ser skum ut?

    Klart du har fullt upp Cindy! Men jag tänker på dig också!

  • mammac­atta
    Äldre 18 Apr 18:48
    #0

    Bara tie dar! *gulp* Jag fick en sån panikattack när jag mindes hur mycket vi hade att göra då...

    Men KUL blev det! Och BRA!

    Jag ser ut som en fattig fet vit outbildad sate, jag är en sån som folk brukar bli förvånad över...
    (många värderande blickar senare är jag medveten om det)

  • Hilde
    Äldre 18 Apr 20:19
    #0

    Hi hi det där med snobberiet. Jag hamnade i en diskussion som blev överhettad och öste ur mig förutfattade meningar om "överdekorerade skolådor" som fick en ganska jobbig person att gå i taket och jag att bli uppretad!

    Överdekorerad skolåda = typ kantigt litet fritidshus som blivit åretrundbostad. Där ägarna vill få huset att se ut som en överdekorerad slottspaviljong... eller ngt i den stilen. Ni vet med jättemycket dyra spröjsfönster... ofta i treglas och utsmyckning kring dörrar och fönster som påminner om sent 1800-tals nystilar i en salig blandning ala gräddbakelse.

    Jag hade mage att säga att det var folk av lägre social klass som bodde i "överdekorerade skolådor" japp

  • Hilde
    Äldre 18 Apr 21:27
    #0

    Jaha var man ensam här nu då ?

    cinderella 10 dagar.... det var nog då ungefär som jag började tappa vikt snabbt som sjutton. Se till att inte glömma att äta. Kram!

    Apg en Emma fåtölj... blev säkert jättefin Är det en 40-talare? Eller är den äldre?

    Näpp nu ska jag väl hitta på nåt bättre än att sitta här eller inte... får se...

  • Äldre 18 Apr 21:30
    #0

    Nejdå, jag är här *sticker in huvudet*

    Vet faktiskt inte hur gammal den är - kan man se det på modellen? Jag köpte den på auktion häromåret och då var den rätt nyomklädd, så jag har inga ledtrådar i form av originaltyg. Dock var jag inte så förtjus i den klädseln även om den var fräsh - nu är den mycket tuffare!

  • Äldre 18 Apr 21:30
    #0

    Den har fotpall också!

  • Hilde
    Äldre 18 Apr 21:42
    #0

    aha.. ja fotpall eller inte, den är säkert jättesnygg.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9