• Äldre 30 Mar 06:50
    167736 visningar
    1548 svar
    1548
    167736

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • mammac­atta
    Äldre 4 Apr 21:32
    #0

    *håller stortån korsad med nästa tå och... hjälp!!!*
    *ramlar*

  • Cyberm­amman
    Äldre 4 Apr 21:33
    #0

    Det blev inte bra, vi provar med en ny

    http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/4613fcb100135020274150f3360805e9/Product/View/65601110#

  • Äldre 4 Apr 21:34
    #0

    Vad är det för skojigt jobb, Hilde?

  • Cyberm­amman
    Äldre 4 Apr 21:34
    #0

    Sådärja nu blev det rätt, snygg va

  • Äldre 4 Apr 21:35
    #0

    R*****sa!

    Men jag blev uppringd av maken när hans systerdotter nyligen bara hade fått rosa saker med volang i 4årspresent - han hade andnöd. Jag är så präktig att jag tror att jag ska kunna uppfostra eventuella framtida barn färgneutralt...

  • Cyberm­amman
    Äldre 4 Apr 21:39
    #0

    apg, så onödigt. Du måste tänka om! När dottern föddes rymde jag från BB och tokshoppade rosa, rosa, rosa och spetsförkläde och kråsskjorta och ankstjärtsbyxor och rosa, rosa, rosa.

    Hon hatar rosa

  • Hilde
    Äldre 4 Apr 21:41
    #0

    Det är inte det första jobbet jag sökte. De hade ju två tjänster som skulle bli vakanta... men en av dem drogs in och det omstrukturerades lite och tillsattes internt. Jag fick reda på det igår. Först blev jag ledsen, men så fick jag reda på att min CV s.a.s. blivit skickad vidare till en annan arbetsgivare som sökte folk. De hade rekommenderat mig. Jag ringde direkt och vips hade jag mig bokat en liten intervju Vet inte riktigt vad detta arbetet innebär, men det är hos en privat arbetsgivare och är bara sommarjobb än så länge, men de vill kanske "utveckla verksamheten med mer kompetens" (citat) och då kan det bli en fortsättning på det efter semestern... ganska spännande faktiskt.

    De har just nu ingen anställd med min utbildning/kompetens, och jag tror att det hämmar deras möjligheter lite. Fast jag vet inte vad de är beredda att betala... hoppas att de är realistiska. Bra är att det bara blir 2 mil till jobbet.

  • Hilde
    Äldre 4 Apr 21:45
    #0

    Det första jobbet jag sökte vill att jag ska söka hos dem igen till hösten. de hoppas fått plats med mig i lilla snäva budgeten då.

  • Cyberm­amman
    Äldre 4 Apr 21:46
    #0

    Jag håller mina rosa tummar för dig Hilde

  • mammac­atta
    Äldre 4 Apr 21:47
    #0

    Hilde: FRÄNT!!!

    Rosa är en färg jag inte direkt gillar kan jag säga. Jag gillar inte babyblå heller.
    Men jag blir förbannad på alla rosifletter och bilar som säger VROM som definierar vilket kön det är. Varför? En jättefin tröja med gröna hjärtan, sen är det en ful rosiflett! En kanonkul grön tröja, men med en ful motorcykel och orangea strimmor...?
    Små spetskragar på en PERFEKT färg till Wille, turkos.

    Jag känner hur jag sitter och blir arg så här på askonsdag, nä förlåt, skäronsdag.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9