• Äldre 30 Mar 06:50
    167574 visningar
    1548 svar
    1548
    167574

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Äldre 1 Apr 11:45
    #0

    *gnider sömnen ur ögonen*

    Städa? Va? :-O

  • Äldre 1 Apr 12:00
    #0

    Det är ju dags för våååår städningen!

  • mammac­atta
    Äldre 1 Apr 12:10
    #0

    Jag har faktiskt farit runt som en dåre och städat bort alla flugor!
    Svetten rinner överallt, måste sitta en stund innan jag tar en efterlängtad dusch. (efterlängtad av käre P då... jag har odör *skratt*)

    Nu sitter jag och bevakar mina krokusskott - ska ut och besiktiga om de kommit fram än. Snön drog undan nu på morgonen, de kommer ju som bekant redan samma dag. Hoppas jag.

    Kram!

  • Äldre 1 Apr 12:30
    #0

    Jag har ju hjälp med grovstädningen en gång i veckan. Men borde ge instruktioner om tvätt av vita stolsöverdrag innan svärmor kommer...

    Ska försöka fixa upp lite möbler här innan jag flyttar också - eftersom inte Hilde är inom räckhåll så får jag leja u det på annat håll...

  • mammac­atta
    Äldre 1 Apr 13:28
    #0

    Jag skulle betala för städning OMEDELBUNS om jag hade råd.
    VERKLIGEN på EN GÅNG!

    Fast det är märkligt tillfredsställande att vara supersvttig och lukta citron. Allt blänker!

    Nu ska vi ut och tvätta bilen.
    Tjingeling!

  • Äldre 1 Apr 13:33
    #0

    Jo, hemma vet jag inte om vi skulle ha råd, har inte räknat på det sen de ska sänka skatten - men så småningom ska vi överväga det med. Här betalar jag en dryg tusenlapp i månaden för att få städat en dag i veckan, då ingår golven, badrummen, fönstrena ibland, all strykning. Själv sköter jag det löpande till vardags, tvättar o diskar o torkar undan.

  • Äldre 1 Apr 13:46
    #0

    Vad härligt med städ hjälp. Nu går tvättmaskinen för fullt och det är rent i sängen igen.

    Vad blev följden av detta.....jag fick lov att kr*kas!!!

    Att jag inte inser att jag inte ska göra för mycket åt gången just nu *skakar på huvudet åt mig själv*

  • Äldre 1 Apr 13:55
    #0

    Om det tröstar er så städar maken hemma idag också. Och jag kör en massa tvätt och hänger in allt som städerskan strök i torsdags. Så en del hemmapyssel har ju vi med. Men golvstädningen o sånt är himla skönt att slippa - känslan av att komma hem o det är nystädat är fantastisk! Och jag har vita klinkergolv i hallen o köket - DET BLIR GEGGIGT....

  • Äldre 1 Apr 14:10
    #0

    Det är väl klart att han städar och gör fint, när frugan är på väg hemåt

  • Cyberm­amman
    Äldre 1 Apr 18:07
    #0

    Nu har jag vårstädat duschen. Jag tycker verkligen inte om att göra det, det blir aldrig så bra som jag skulle vilja oavsett hur mycket jag gnuggar och skurar. Jag avskyr att göra saker halvbra

    Är det någon som har något bra superbra fredagstips hur man verkligen får rent och bort med alla svartmögelfläckar i mattfogen osv Jag antar att det inte går utan kniv.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9