• Ab fab

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

    Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Ab fab

    Hej o god fortsättning. Jag hoppas ni inte har överdoserat på ägg och godis så ni orkar komma tillbaka i morgon .-)

    Vi har haft en underbar helg. Klockan ringde tidigt i lördags. Vid nio var vi i Landskrona där vi parkerade bilen och tog tåget till Köpenhamn. Hotellet ligger precis vid centralen så vi ställde in våra väskor och tog en promenad över Ströget. Det blev inte mycket shoppat men en tur på Systrarna Grene (prylbutik) blev det. Vi gick förbi Tage Andersens blomsterbutik men de hade stängt. En pilsner på Palay o sen smörrebrödslunch. Öl o snaps till lunch så jag var lyckligt berusad vid två

    Sen checkade vi in- vilket underbart hotell. Vi hade ett fantastiskt rum på elfte våningen. Ett hörnrum där hela väggen var fönster. Vilken utsikt! Det är den danske designern Arne Jakobsen som inrett hotellet från början så jag vältrade mig i fåtöljer som svanen och ägget, stolar som myran och sjuan fanns överallt.

    Eftersom vi bara har tre tv-kanaler hemma zappades det friskt. Till slut fick vi ringa room service för vi hade slitit ut batterierna i fjärrkontrollen... Bad, två flaskkor skumpa och jordgubbar... livet är inte dumt ibland. En promenad på kvällen, några barbesök - sne somnade jag gott.

    Igår gjorde vi lite sightseeing med en kanalbåt och ett besök på danskt designcenter. Sen tog vi tåget till Landskrona och övernattning hos R:s kusin. De är kanontrevliga så det blev en lång o mysig kväll.

    Idag har vi åkt hem, plockat upp men inte gjort så mycket mer. Laddar för morgondagen

  • Nickes-to-be

    Lykke: Låter som en härlig helg i Köpenhamn! Hoppas ni slapp snön där igårkväll-natt

    Fnissade gott när jag läste om fjärrkontrollen..

  • bauti

    Har precis stigit upp ur bubbelbadet.
    P satte på bubblet när inte jag såg det. Jag snurrade omkring som i en degskål. Blev minst sagt förvånad när benen var över vattnet å huvudet under

    Det verkar som ni har haft en skön påsk.

    Vi hade det jätte mysigt i LL. Jag trodde att det bara skulle vara vi två, men det visade sig att folk var nyfikna på stugan. Så vi hade nattgäster hela helgen. Dom bytte av med varandra

    Jag hälsade LL från dig Linum . Vart är det ni bor i LL?

    Vi bor gatan bakom Ica. Mitt i stan
    Kan vara kul att ha någon att leka med i sommar

    *tar fram toppsen å petar öronen, spinner som en katt*

    I morgon skall jag hämta mina skor TTJJOOOOOOOOOHHHHOOOOOOOO

  • Nickes-to-be

    MissP: Tror jag har löst mail-mysteriet.
    Har jag det, så har du mail i din inbox

    Alla andra: Hoppas ni har haft en jätteskön påskhelg, mycket godis och många ägg! Imorgon börjar en ny jobbvecka och jag är väl frånvarande hela dan som vanligt... Får se om jag hinner läsa ikapp på kvällen sen. Tisdagar är hektiska dagar, men imorgon kommer jag nog tro att det är måndag hela dan.

    Ha en skön dag!

  • MissPhoenix

    hej allesammans!
    Snart dags att gå till jobbet - usch kommer inte hinna titta in här mycket inte alls nästan, bara på morgonen!

    Nickes- har fått ditt mail - äntligen Hinner inte svara på det nu men håll ut, svarar så fort jag hinner - typ ikväll eller imorgon.

    Helgen var skön, hände inte mycket alls men BIL satan gick sönder. Och rejält dessutom. Vi har haft världens otur med bilen som vi ägt i 1,5år. Sa till J att nästa gång det är dags att köpa bil så ska JAG bestämma.
    På 1,5 år har följande hänt:
    * Kopplingen rasade veckan innan jul 2005
    *vi tappade hela avgassystemet veckan efter jul 2005
    *Innerskärmen vid hjulhuset sprack
    * Ett ENORMT stort elfel förra sommaren - på verkstaden hade dom aldrig sett något liknande.

    Suck....pengar i sjön!! Det som hände nu var att elfelet kom tillbaka - (när du bromsar lyser dimljuset, blinkar du åt vänster lyser bromsljuset, åt höger dimljuset m.m.) Bagagelåset pajade så vi får inte upp luckan, J var för snabb i backningen ut ur garaget så han prickade backspegeln som sprack OCH kompressionen i gasen försvann på väg upp till stenungsund i sön så den gör MAX 70 på 5:ans växel.

    för er som varit i k-dala å finns det en låååång brant backe innan man kommer upp dit, vi kom knappt upp för den på 1:ans växel...Suck........

    JAG SKA ALDRIG KÖPA EN FRANSK BIL IGEN!!!
    Nästa gång blir det en VOLVO!!

    oj vilket långt inlägg - hoppas att ni inte somnade...

  • MissPhoenix

    Kanske ska tillägga att Ac-systemet även brann strax efter att vi tappade avgassystemet

    Känns samtidigt sorgligt att behöva sälja en bil som jag i princip lagat allt som går att laga på....... Alla reservdelar är ju nya

  • Ab fab

    Miss P - din stackare. det låter som det enda är att elda upp bilen... Skall commando wedding planners hjälpa till

    Igår gjorde vi ordning texyt o layout inbjudan. Så nöjd. Jag tar med mig ett utkast på fredag.

    Hittade en perfekt överdel som jag vill ha på bröllopet. Men det var en petroliumgrön max mara så jag behöver nån som syr den åt mig. Vet ni nån bra sömmerska?

  • Addiz

    MissP: tråkigt med bilen, och lycka till på jobbet idag!

    Min jobbdator pajade i torsdags, så jag har inte haft en aning om vad jag skulle göra hela helgen och hela den här veckan, hela mitt liv finns i Outlook-kalendern på jobbet!!! :( Sitter vid en lånedator nu, och väntar på att teknikerna ska komma och fixa min vanliga jobb-laptop... :( Blääää!

    Hoppas ni har haft en trevlig påsk f ö!

  • Nides

    GOdmorogn tjejer..

    Miss P va tråkigt med bilen. Hoppas att du har skoj på jobbet istället.

    Lykke det verkar som att du har haft hur bra som helst. Det ska bli spännade och utkast på era inbjuda.

    Nickes, ha så kul på jobbet!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3