• Ab fab

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

    Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Linum

    Gör ett Göteborgspaket: 1 liter glass från Lejonet och Björnen, ett Lisebergskort, ett kilo räkor och en tjuga (som oavkortat går till en biljett ut i skärgården).

  • TezzAmore

    Linum: Jag gillar verkligen idén, men känns konstigt att komma med ett kg räkor när man går på middag... kanske ett presentkort? Men då är det ju samma grej med glassen... fast två presentkort blir ju fel... Åh, jag är så omständig!

  • Ab fab

    Styrsöbåten är Västtrafiks vanliga båtar ut till södra skärgården. kostar 2 kuponger- man åker från Saltholmen till Styrsö, Asperö, Donsö etc. Hur mysigt som helst

  • Ab fab

    jag var inne på Bluebox när jag var i Mlamö senast. Många roliga saker men många av deras saker finns på Sorbet på Södra Larmgatan.

    Nåt för bröllopsdagsmorgon
    www.blubox.se/showinfo.asp&method=varu&varu=presentbocker&time=1

  • TezzAmore

    Nån som kan detta med ens rättigheter när man ansöker om semester på jobbet?? Tänkte om en arbetsgivare krånglar och inte vill ge en semester...

  • Addiz

    Tezz: man har nog inte så mycket rättigheter. Man har rätt att ha ett antal veckors semester, men det måste clearas med arbetsgivaren _när_ man ska ta ut dem....

  • TezzAmore

    Addiz: Jag vet att det finns någon regel om antal sammanhängande veckor och när osv... men jag kommer inte riktigt ihåg! Jag måste be min chef om semester och jag har en känsla i magen att hon kommer att krångla...

  • Linum

    Enligt §9 i Semesterlagen har man rätt till fyra veckors sammanhängande semesterunder juni-augusti, om inget annat avtalats. Semesterperiod får även förläggas till annan tid , om särskilda skäl föreligger (bröllop?...).

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3