• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Sister of the Night

    Daglig portion polispatrull i grannskapet lät inte heller nåt vidare faktiskt...

  • Sister of the Night

    Alltså, är det stök får man ju vara glad att polisen kommer dit.
    men stöket klarar man sig ju gärna utan... :)

  • viktualia

    Det där mes hyresvärdsstyrda kollektiv har jag varit med om två gånger.

    Första gången var i Luleå där två andra tjejer och jag hyrde varsitt rum i en lägenhet i en villa. Vi hade en ganska skum hyresvärd, men vi tre hade jätteskoj ihop även om vi var hemskt olika.

    Andra gången var i Örebro när kommunala Öbo totade ihop studenter i tomma lägenheter. Jag hamnade med två andra tjejer och vi hade så SJUKT roligt!! Det blev verkligen bästa sortens kollektiv med fnitter, vin och gemensamt tvtittande (trots att vi hade varsin tv). Har fortfarande lite sporadisk kontakt med dem, trots att detta utspelade sig våren 00.

  • Sister of the Night

    Jo, med lite tur kan det ju bli hur lyckat som helst! :)

  • Zozo

    Ah.; öbo ja! de räddade mig fran min 6m² lägenhet.. och sa fick jag bo uppa pa grankottevägen bland de andra galninganrna...

  • Oms

    ok här kommer kärringen mot strömmen;)

    1) balkonger är bra att ha när man vill vädra eller skicka ut rökande vänner. de är oxå bra att ha när man ska känna hur vädret är ute och det har varit riktigt mysigt de gånger vi suttit sena somamrkvällar på balkongen drickandes lite vin tex... MEN... thats it! hålla på m balkonglådor och duka hit o dit e inte min grej - det tog oss 1 år innan vi fixade balkongmöbler tex...:)

    2) äga ett boende. varför ska man när det går att hyra till förmånliga avgifter? man kan byta lgh och flytta hit o dit utan att behöva oroa sig o värdet på kåken har gått upp eller ned, man behöver inte oroa sig för ränteökningar och pajar kylen så FÅR man en ny. fast om man vill bo i villa så kan det nog kännas bättre att äga huset kan jag tänka mig.

    sådär... debatt???;);):D

  • Zozo

    Tja här är det helt klart vits med att äga boendet.. betala hyra är som att slänga pengarna rakt ut i luften.. betala av pa ett lan är en investering. Men det beror ju pa hur marknaden är dâr man köper...

    Och usch vad jobbigt det är att bli hyresgäst när man en gang ägt sitt eget boende.. man far ju inte göra som man vill med lägenheten längre!!

  • Sister of the Night

    Zozo, kan inte du utveckla det där med sex kvadrat är du hygglig :D

    Omsis, Nja, jag bjuder ingen vild debatt antar jag :D :D :D. Revolterar inte alltför högljutt mot det du skriver, utan håller rent av delvis med. Hyreslya ÄR smidigt.
    Men dyrt i längden.

  • MuffinsTönt

    Tjena!!

    Här är det soligt och lite kallt. Men jag ska inte klaga. :D

    Balkong eller inte? :?

    Beror på VAD man använder den till. Hos mig är den en extra förvaring. Hos grabben är den ett mysgit ställe att äta frukost/lunch och samtidigt sola sig.

    Att köpa eller inte köpa? Det är så himla dyrt att köpa nuförtiden att man undrar vart ifrån folk får sina pengarna. Andra sidan så finns det knappt några lägenheter att hyra.

    Vill man få ett ställe relativt snabbt så är "enda" sättet - Att köpa.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4