• Fru Martinsson ( fd martinsson2be )

Gå upp i vikt av att SLUTA med p-piller?

...det vill man ju inte. Någon som erfarenhet att dela med sig av?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Gå upp i vikt av att SLUTA med p-piller?
  • summergirl

Hlälp, nu blir jag livrädd! Har tänkt börja äta ppiller nu ett par månader innan bröllopet men 18 kg !! Skulle ju egentligen behöva gå ner ett par kg.. Går alla upp så mycket i vikt eller finns det såna som inte går upp alls?

Jag gick upp en 4-5 kilo när jag började. Men det var över en period på ett halvår eller nåt sånt...

• Soofia

Gick upp också 4-5 kg när jag började...hoppas nog inte att jag ska upp när jag slutar!

Men det vet man inte än...

• Pumpkin

summergirl: Det är väldigt individuellt. Jag var ganska tunn innan, så det gjorde ju liksom inte så mkt att jag gick upp i vikt, även om 18kg var lite väl häftigt. Men det var min kropps reaktion. Sen så växte ju mina bröst från B till F i samma veva, så där satte sig ju lite vikt också, om än inte så stor del.

• bruttan85

Jag gick upp 8 kg efter att jag slutade, har inte gått ner dem än...

*puff*

• Aminda

Min vikt förändrades varken när jag började eller slutade äta p-piller. Däremot har jag ett par kompisar som gått upp mycket när de börjat med p-spruta

• Pottzy

Hej fru martinsson, jag har erfarenheten att gå upp i vikt när jag började med p-piller men gick däremot ner ungefär detsamma när jag slutade...men klart e det ju individuellt...

• Pottzy

Aminda
    Jag hade samma problem med att gå upp i vikt när jag började med p-spruta, plus att det var väldans upp och ner med humöret (mer än vanligt haha).

*puff*

• summergirl

Hur fort märks viktuppgången? Har ätit ppiller ett par veckor nu men inte gått upp något ännu?

• 20071231

Jag gick inte upp ett enda kilo när jag började äta p-piller. När jag slutade gick jag däremot upp ca 5kg på en/två månader...

• AgnetaH

Jag gick upp ca 10 när jag slutade första gången på piller. När jag började mitt andra varv gick jag ner ca 8 kg utan att göra ett smack, men däremot tappade jag apetiten för mat. Nu vågar jag inte sluta fören efter mitt bröllop. Tips om du skall sluta, gör det efter bröllopet för att vara på säkra sidan.... Om du inte redan är gift, för du kan det väl kvitta ! ;)

• Fru Martinsson (fd martinsson2be)

Jag är redan gift; men är ändå inte så pigg på att lägga på mig 10 kilo... Livet slutar ju inte efter giftermålet...

• Strumpan.

Jag gick varken upp eller ner när jag började äta piller för kanske 10 år sedan.

• denblåbubblan

Jag gick upp några kilon..

• lady_tilly

jag började med pp och gick upp ca 20kg slutade med dem ett tag senare gick ner tilll strax över startvikten.. började igen fast med minipiller och gick upp 17kg.. slutade med det för ca 2år sen men kommer inte ner ivikt nu... så jag varnar för pp.. du vet aldrig hur din kropp reagerar..

Svar på tråden Gå upp i vikt av att SLUTA med p-piller?