• coco
    Äldre 15 Oct 12:02
    16716 visningar
    18 svar
    +1
    18
    16716

    Ilningar vid tandblekning..

    har anv minsa skenor nu i två nätter och mina framtänder i nedre käken har börjat kännas nu. Nu är ja livrädd.. ska jag fortsätta bleka dem? kommer det gå över?

    väldigt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ilningar vid tandblekning..
  • coco
    Äldre 15 Oct 14:12
    #0

    ingen?

  • albin0­4
    Äldre 15 Oct 14:16
    #0

    Jag antar att din tandläkare gick igenoim dina tänder innan du fick dina skenor+blekningen, och såg då att allt var ok? Det gjorde min tandl iaf,han sa även att det kommer att kännas lite under tiden du bleker men är det olidligt så ska du genast sluta och ta kontakt med din tandl för säkerhetens skull.

  • coco
    Äldre 15 Oct 14:42
    #0

    Ja han gjorde en undersökning och tyckte att det inte skulle vara några problem. Det är inte olidligt, bara märks om du förstår va jag menar, och det är bara 3-4 tänder. Kände du av nånting? och isf, gick det över?

  • august­i07
    Äldre 15 Oct 15:01
    #0

    hej
    jag har blekt tänderna ich det ilade som attan under behandlingen men några dar efter jag hade slutat försvann det.

  • coco
    Äldre 15 Oct 15:08
    #0

    augusti07

    tack för ditt svar!

    Ok, ilade dom hela tiden när du inte hade skenorna i? hur snabbt kom ilningarna för dig?
    Skulle du fortsätta bleka trots ilningarna?

  • pickol­ina
    Äldre 15 Oct 18:47
    #0

    Man kan underlätta ilningar genom att anv en tandkräm som innehåller mer flour än vanliga. Jag anv den som tandläkaren säljer men jag har läst att det ska finnas en på apoteket oxå.

    Ilningar är vanligt under tiden man bleker men brukar i regel alltid försvinna efteråt.

  • august­i07
    Äldre 17 Oct 14:06
    #0

    coco.
    det ilade hela tiden. ibland mer ibland mindre. Jag åt tre-fyra flourtabletter om dan.
    Jag har väldigt ilningskänlsiga tänder dock.
    Jag kommer att köra en behandling till om några månader inför mitt bröllop. det är inge farligt, bara obehagligt..

  • coco
    Äldre 17 Oct 15:29
    #0

    tack så jätte mkt för era svar!

    ringde igår till tandläkaren och dom sa att ja kunde hoppa över en natt, så inatt anv ja dom inte men tänker köra på inatt.

  • Nennie­06
    Äldre 17 Oct 21:47
    #0

    Får man fråga vad dessa behandlingar kostar??..blir det billigare andra gången i o med att man redan har "skenorna"?..
    "blekningsnybörjare"

  • coco
    Äldre 18 Oct 12:21
    #0

    Nennie06-

    jag betalade 2500:- för skenor och 8st gelésprutor.
    Ja, som du säger.. eftersom man redan har skenorna så behöver man bara betala för gelén om man vil bleka igen.

  • bupan
    Äldre 18 Oct 15:12
    #0

    jag har också en fråga till er brudar som kan lite om blekning.
    blir det lättare för tänderna att efter en blekning dra åt sig nya missfärgningar av tex té, kaffe mm???vad har era tandläkare sagt om detta??

  • bofink
    Äldre 18 Oct 15:24
    #0

    Kan inte så mycket om blekning (mer än att ilningarna ska gå över men det har ju redan framkommit här innan) men kan tipsa er om en tankräm på apoteket som innehåller salt. Man vänjer sig vid smaken Jag är helt förbluffad över resultatet och min m2b med! Övervägde blekning innan men kommer inte att göra det nu när detta blev så fint

  • nenne1
    Äldre 18 Oct 22:48
    #0

    bofink: Vad heter den tandkrämen? Blev nyfiken och skulle gärna testa den.

  • bofink
    Äldre 19 Oct 22:17
    #0

    Hej Nenne1. Dentosal heter den jag provat men jag vet att det ska finnas flera olika. Det finns någon historia om en filmstjärna från 60-talet som borstade tänderna med salt så knepet är inte nytt. Vet inte hur rent salt påverkar emaljen... Lycka till och hoppas att du får lika fint resultat som jag

  • bela
    Äldre 4 Dec 12:13
    #0

    Hej coco!!
    Jag tror att du anv. opalecence gel sprutor för att bleka tänderna och tyvärr så kan man få illningar ( detta e olika från person till person) och mot det kan man anv nåt som heter naf gel 2% som man kan köpa på apoteket och du måste ha recept på det. Du lägger naf gelen i skenan efter att du har blek tänderna och har detta i munnen ung i 15 minuter.

    PS!! Jag jobbar som tandhygienist och jobbar en heldel med blekningar så har du några frågor angånde detta e det bara fråga på, annars lycka till!!!

  • Äldre 23 Jun 22:03
    #16

    Har aldrig fått ilningar när jag använt hemmatandblekning! brukar köra sånt startkit sen blekande tandblekningspenna! tips från mig / Cool

  • Äldre 23 Jun 22:08
    #17
    +1

    Sorry för otydligt inlägg ovan.

    Brukar köra på Dentasy tandblekningskit en gång per halvår, sen varvar jag ibland med boost från tandblekningspenna. Allt har jag köpt härifrån, whitening.nu, som listar alla olika hemtandblekningar + huskurer om någon vill testa hemma. även med massa rabattkoder, dom har Dentasy till halva priset.

    Finns skonsamma huskurer typ bleka med citron, banan, jordgubb etc etc, samt även tips på hur man ska sminka sig runt munnen / läpparna för ännu vitare tänder (illusion). Allt finns här

  • Äldre 12 Feb 18:08
    #18

    Det är dock ganska vanligt : 

Svar på tråden Ilningar vid tandblekning..