• janos

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • Rystall

    Vi budar för fullt. Det är strid mellan oss och en annan familj. Men det avgörs i morgon.

  • Rystall

    MC: Hoppas att det var detta du var ute efter.

    PICKELS
    1 kg blandade grönsaker
    Dillkvistar
    Vitlöksklyftor

    Saltlag:
    1L vatten
    1dl salt

    Ättikslag:
    2dl ättika +
    3dl vatten
    4dl socker
    1/2msk kryddpepparkorn
    3 kryddnejlikor
    1/2tsk vitpepparkorn
    2 lagerblad

    Förväll grönsakerna.
    Blanda saltlagen. Lägg alla grönsaker i en skål, häll över saltlagen, täck över och låt stå kallt ett dygn.
    Låt grönsakerna rinna av. Fördela dom i glsburkar och lägg i en vilöksklyfta och ett par dillkvistar i varje burk.

    Koka upp allt till ättikslagen. Häll den het över grönsakerna. Sätt genast på locket. Förvara burkarna svalt. Färdigt att äta efter 3 veckor. Blir 1 1/2L färdig pickels och håller i 6-12 mån.

  • Rystall

    Eller blev det för mycket förvälla koka upp och häll ut och av

  • mammacatta

    Jösses va många kramar jag får! *tackar och bugar*

    Jorå, ångesten håller på att tona bort. Det är INTE kul att göra bort sig på riktigt...
    Å då pratar vi om en männsiska som somant på trottoarer, spytt överallt, haft sex (i ett annat rum) tio meter från ett fullpackat dansgolv (där fö Clabbe var DJ) och haft sex när brandlarmet gick så ALLA visste vad som hänt. Jag har även sjungit karaoke stupfull så det lät pruttdåligt, samt dansat på högtalare och låtit främmande karlar ta mig på mina ben. I mina finaste minnen ingår även att åka fast för snatteri, att bli anklagad för sexuella trakasserier (inte sant fö) och att bli avfärdad som icke-önskvärd.

    Jag anser att denna gång toppar min lista på o-minnesvärda tillfällen. Strax följd av anklagelsen då.
    *suck*

    Tur att min man vet hur jag är. Trevlig som få.
    Å tänk att ni står ut med mig - jag är STUM av beundran...

Svar på tråden Äntligen fredag del 7