• JessicaZ

Vinterbröllop med stor brasa?

Hej! Jag är ny här och hoppas att jag äntligen gör detta rätt nu... (skriver ett nytt inlägg menar jag).

Jag och Johan ska gifta oss vintern 2007-2008. Vi behöver tips på festlokal i Stockholmstrakten och närliggande områden som har hög mysfaktor med en STOR brasa. Vi hade tänkt bjuda runt 50 gäster. Det skulle vara mysigt om man kan sova över.

Bor just nu i London och skulle behöva alla tips som finns eftersom då vi är hemma har vi lite begränsad tid att kuska runt och kolla. Nån som har tips? Tjingleing!

• Svar på tråden Vinterbröllop med stor brasa?
  • Bus_Lyckliga_Jag

Varför inte Restaurang J's i Nacka eller Gåshaga (finns 2) - själv gillar jag den i Nacka bäst....

Båda ligger precis vid vattnet och har en jätte stor brasa. Där kan man dessutom sova över om jag inte minns helt fel.

Jag skulle rekommendera att ni åker och tittar.

• JessicaZ

Ska absolut kolla in det. Tack. Men det måste finnas fler lokaler med brasa i Stockholm... ?

• Brasken

Hellasgården är jättemysig. Timmerstuga med stor öppen spis. Perfekt för ett vinterbröllop. Har inget boende, men det är lätt att ta sig dit. Gifte oss i januari 2006. Blev inte Hellasgården eftersom det var bokat redan. Blev istället Grand Hotell i Saltsjöbaden. Är också jättefint på vintern.

• Rosenhaga

Kan inte få Gripsholms värdshus ur tankarna även om det inte är Stockholm. Tar en halvtimme med snabbtåget eller 45 min med bil från stan. En fin brasa finns i baren utanför matsalen och sköna fåtöljer att sjunka ned i.

Jätteromantisk bröllopssvit.

• JessicaZ

Tackar för tips. Har kollat in dem på nätet. Blir ett par turer då vi är i Sverige nästa gång.

• Jättelycklig

Hej!

På Bergendals herrgård i Sollentuna har de en festlokal med bar som heter Utsikten. Matsalen är lite opersonlig men går att smycka fint. Baren är helt fantastisk och man ser ända till Globen. De har även en stor brasa där. Då det är hotell åxå så kan alla gäster sova över. De har en jättefin suite i en av herrgårdsflyglarna.

Lycka till!

Svar på tråden Vinterbröllop med stor brasa?