• Svar på tråden E-tuna!
  • roffan

    Vet inte vad det var för fel på manschetterna, han sa bara jaha och såg missnöjd ut. Och tillade att han kanske kunde åka och titta en sväng själv. Och att det var onödigt att åka med dem fram och tillbaka till stan...
    Jag har ingen medicin, fick det idag och har själv ställt diagnosen :) Men det kan inte vara något annat för det svider och trycker och börjar värka nertill i magen och så får jag springa och kissa hela tiden. Skittråkigt! Dricker te och avvaktar.

  • E-tuna

    Drick suuuura drycker!!! Det trivs inte dom bakterierna i! Citron, apelsin, lime o.s.v varmt eller kallt spelar ingen roll. Det fins Hiprex på apoteket men jag är osäker på om det behövs recept...kolla annars med Naturapotek eller Hälsokostaffär och vakta tempen!

    Om gubben din ändå ska åka o titta på passande manchettisar så kan han väl ta dina inköpta med sig...o byta...
    Du är lite låg idag...det måste vi ju ändra på. Hur gör vi?

  • roffan

    Han är som han är :)
    Ja du, vad gör man? Kanske lägger sig och hoppas att allt är bättre imorgon? Det är roligt att sitta här och läsa om andras bröllopsplaner och snacka med dig också!
    Jag skulle verkligen behöva en maagdanskurs också!

  • E-tuna

    Ja...min är ju också som han är och det är väl det vi älskar o vill ha!
    Jag tycker också att det är sååå kul att kolla allas bekymmer o planer OCH alltid lika kul att snacka med dig, förståss!
    Just idag ska du nog inte ta en danslektion, va? Du ska nog ta det lugnt och ta mina ovanstående ord på allvar...speciellt tempen.
    Vill du gå o lägga dig?

  • roffan

    Vill, men orkar inte... Det är faktiskt tre meter att gå och minst tjugo tänder att borsta... Ärligt talat, blir man så här låg av uvi? Jag är helt väck! Tror jag har feber, för det hettar i kinderna. Är ingen ide att jag tar den, för den går ändå aldrig över 37,2. Har 36 i vanliga fall och när man ringer sjukvården och säger att man har 37,2 så lägger de på luren... :)
    Är din förkylning bättre?

  • E-tuna

    Jadå, min förkylning är bättre...
    Man blir inte låg av UVI i sig utan det är febern i sådana fall...Om du aldrig har haft det förut så önskar jag att du verkligen passar symptomen för det är inte bra för dig att ha det för länge ( infektionen kan gå upp i andra organ...)
    Men allvarligt- du måste anstränga dig att dricka surt så mycket o ofta du kan...även bra i förebyggande syfte.

    Hahahaha...det är inte ofta man hör en trött människa inte ORKA gå o lägga sig!

  • roffan

    Måste man dricka surt - räcker det inte med att jag ÄR sur?

  • E-tuna

    Hi,hi...nej, det räcker tyvär inte, hur mycket du än anstränger dig!!!

  • roffan

    Har träffat kantorn idag. Det kändes bra att sitta i kyrkan och höra orgeln spela "mina låtar". Blev påsåld en psalm till och ett solo till samt en ny utgångsmarsch...

  • E-tuna

    Vilka psalmer ska ni ha?
    VAD blev du- övertalningarnas Picasso- påsåld?
    Var ni i kyrkan båda två eller bara du?
    Vågar man förresten fråga vilken kyrka ni har valt och hur många gäster den tar ( hur stor är den)?

Svar på tråden E-tuna!