• drea

    Oups...lite snabb 4

    Så var det dags att skapa en ny tråd, kallad GRÖNA GUBBARS TRÅD! PÅ denna tråd diskuteras allt mellan himmel och jord, och varje fredag har vi fest... och eftersom det är fredag i dag, när denna tråd startas så säger jag välkommen och SKÅL!

  • Svar på tråden Oups...lite snabb 4
  • hellokitty

    Espressomaskin? Hur har Du kunnat överleva utan en sådan?!?!?!?!?!

    Vi har en på landet och två i stan.... Fast den ena är sönder......
    Jag dricker iofs inte så mycket kaffe nu men på helgerna finns det inget bättre äna att börja morgonen med en kaffe latte...

    Mannen måste ha antingen espresso eller kaffe latte varje morgon annars fungerar han inte. Espressokaffe är faktiskt mycket bättre för magen än vanligt kaffe då det inte innehåller garvsyra som förstör magen... Husbandet har berättat det för mig, faktiskt.....

  • Hej baberiba

    Jag förstår inte detta heller....:o har ni en semiautomatisk eller helautomatisk? jag köpte en Gaggia Classic för 3500:- den är semiautomatisk...:D

  • hellokitty

    Vi har också semi... Karln är jättenoga med att creman ska vara perfekt så han skulle nog aldrig lita på en helautomatisk....

    Minns inte vad vi har för märke på den vi använder nu men den som är sönder är en Alessi, tror jag....

    Jag ska gå in och kolla på din apparat....

  • Hej baberiba

    Tror den passar mig:D Jag vet inte hur en sån här maskin funkar:o men det ska nog gå bra:D

  • hellokitty

    Den var ju fin!

    Vad har Gerda mer tipsat Dig om då...?

  • Hej baberiba

    Tack;)

    Gerda tipsade om märket Gaggia och då Classic men så hittade jag Baby D Silver och kunde inte välja vilken så vi höll på med detta hela förmiddagen igår:D

    Tillslut blev det en Classic för den är stilren och har koppvärmare..:D tror att man lätt kan tröttna på Baby´s design..eller vad tror du?

  • hellokitty

    Man lär sig ganska fort hur den fungerar....

    När min kompis, som är kaffeberoende, hälsade på mig och skulle göra kaffe på morgonen så visste hon inte att espresso var mycket starkare och att man endast behöver typ en femtedel av vad man behöver av vanligt kaffe.... När jag kom in i köket stod kaffemaskinen på och hade fyllt muggen till 75% !!
    Snacka om starkt kaffe....

Svar på tråden Oups...lite snabb 4