• drea

    Oups...lite snabb 4

    Så var det dags att skapa en ny tråd, kallad GRÖNA GUBBARS TRÅD! PÅ denna tråd diskuteras allt mellan himmel och jord, och varje fredag har vi fest... och eftersom det är fredag i dag, när denna tråd startas så säger jag välkommen och SKÅL!

  • Svar på tråden Oups...lite snabb 4
  • Gerda

    Vi fick den i førlovningspresent førra året och ælskar maskinen.

    Nu ær den tyværr på lagning i Sv. då en ventil innuti lossnade *grrrrr* varfør VÅR maskin?

    Det ær en av Krups nyare modeller och brygger jætte gott kaffe, I love caffe lattes... och Andreas espresso.

  • Hej baberiba

    men är det jobbigt att göra då?;) som husbandet säger;)

  • Gerda

    Vad jag ønskar mig mest av allt, men som inte får plats i norska køk ær en Kitchen Aid bakmaskin.

    Mamma fick en nær hon fick mig ;) 1979 ;) och hon ælskade den och jag ælskar minnet av den. tyværr var den før tung att slæpa med till norden...

    En dag SKA jag ha en kitchen aid!!!

  • lightfish

    Appropå maskin... Killen kommer antagligen vilja köpa en espressomaskin nu... Inte för att vi ens har plats för den!! :D :D

    Vi bor i en för liten lägenhet för alla våra saker*s*

  • Gerda

    lightfish

    førlovningspresent ;)

    Jag hade næmt før lillebror att det kunde va nåt før oss att ønska i brøllopspresent... men han skvallrade før mamma och så vips... lite tidigare æn beræknat! ;)

  • Hej baberiba

    Har inte heller plats för den och vi har ett hus på 240kvm :o

  • Gerda

    Krups XP4050 Kostade 2900kr i vintras, den ligger på ca. 2000kr nu tror jag.

    Om du køper en maskin før 4000 så kan jag rekommendera Gaggia Classic! Mycket gott kaffe, jætte enkel att anvænda.

  • Gerda

    Cheers... hur ska ni får plats med bebben då? ;) hihi

    Jo, jætte enkel att anvænda, rengøra och dricka :)

Svar på tråden Oups...lite snabb 4