• Min-Ah

    kristianstadsbrudar! ny tråd 060224

    KRISTIANSTADSBRUDAR!

    Jaha - då var vår förra tråd avstängd...
    Startar en ny!

    Alla, gamla som nya hälsas hjärtligt Välkomna!

  • Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224
  • Amy1

    Förresten var vi igår och tittade på ringen Björn Nilsson hade gjort, och vi blev sååå nöjda! Så nu är vigselringen avklarad Det blev en ganska bred ring i gult guld med en smal rand briljanter i mitten (som inte täcker hela ringytan) och priset blir 5600. Så ska jag ju smälta ner min förlovningsring och göra en likadan, helt slät ring så det matchar vigselringen. Kändes konstigt när jag provade, ringarna täcker ju halva biten upp till knogen men man vänjer sig väl. Och snyggt blev det

  • Eruraina

    Låter så spännade det här med ringar..längtar tills man själv skall börja kolla...har lite i mitt huvud hur jag tänkt mig... en bred ring med en diamant på mitten...

    hur långt innan skall man beställa ringarna?

  • Paulinas

    Hej Tjejer!

    Så var det måndag igen, härligt! :)

    Det har blivit lite ändringar med fotografen för secret-box. Caja kan inte längre den 6 maj, så vi kan väl försöka hitta en annan dag så att vi kan åka tillsammans.

    Detta gäller ju främst Caja och Magnus brud, men vill fler hänga på så är det ok!

    Vi pratade lite om att ta det en vardag i v. 19. Vi kan väl se vilka dagar som passar och sen hör jag med fotografen.

    Jag kan 8/5, 10/5, 12/5. Vilka dagar kan ni? Jag kan försöka boka fotogafen så sent som möjligt, men det innebär nog ändå att man måste sluta jobbet lite tidigare den dagen..

    Här gärna av er så fort som möjligt!!!

  • Paulinas

    Ringar ja, jag beställde min ca 3 månader innan bröllopet, den ligger nu kvar i butiken, färdig och väntar på gravyr! Så de behöver nog ca 1 månad på sig, absolut inte mer!

    Min-ah, du har ett roligt jobb! Hoppas att du har lite mer energi så att du kan njuta av det!

    Hoppas att alla fortfarande kan den 23 april. Vi bestämde ju BT-fika då! Kan vara bra att veta för de lite "nyare".

  • Magnus brud

    Paulinas

    Paulinas! Tack för att ni kom och för den väldigt fina och passande presenten. Vi blev väldigt glada. Hoppas att ni hade det trevligt. Både jag och Magnus var så glada att så många kom, men och andra sidan hade vi dåligt samvete för att vi inte hann prata så mycket med alla.

    Så till fotografen. Synd att vi inte kunde åka den 6, det hade passat så bra. Men,men.
    Jag har ganska svårt att åka till fotografen mitt i veckan, eftersom de måste sätta in en vikarie för mig om jag ska vara ledig. Jag slutar ju sällan innan kl.16.00. Allt går förvisso, men det blir krångligare. Jag ska se vad jag kan göra. Fredagen den 28 april slutar jag kl. 12.00. Det är den ända dagen jag slutar tidigt v. 17-20.

  • Eruraina

    BT -träff den 23april..skall skriva upp det direkt... för jag följer gärna jätte med! =)

    forografen/fotograferinge, blev lite nyfiken på det där. någon som kan berätta för mig?=)

  • Gumsigos

    Hej Eruraina, har ju inte hälsat :S Välkommen i gänget! Vi tänkte sticka o göra Secret Box åt våra män. Eftersom vi har flyttat vårt bröllop till nästa år så väntar jag lite med att göra min, men de andra ska göra sina i maj någon gång.

    Det blir lite lättklätt, så mycket man själv känner för. Jag tycker det ska bli kul, o en rolig överraskning för honom. :)

  • Eruraina

    Gumsigos:

    Hej och tack så mycket...=)

    det lät ju ganska häftigt må jag säga... haha. det skulle han här hemma gilla... *ler*... gifter mig och först nästa år. i april. hade kanske varit roligare för min del och göra det nämre då... =)

    Perfekta börllopspersenten till honom..=)
    var är det då?.. fast det vore kul och följa med ändå..=)

  • Gumsigos

    Kan jag hålla med om. Jag funderar på att ge honom den och en jag-älskar-dig-bok. Lite dikter, minnen, kärlek o allt sånt till honom.

    Men du o ja hade kunnat sticka nästa år, ja vi kan ju hänga me nu me för o kolla läget. Skönt att det är mer än ja som ska nästa år :)

  • Eruraina

    Gumsigos

    självklart kan vi göra det nästa år tillsammans! =) kan ju vara kul och se när de andra gör, så man vet själv hur dte går till, behöver man inte vara nervös över det

    När gifter ni er?

Svar på tråden kristianstadsbrudar! ny tråd 060224