• Princessdiamond

    Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2

    hej...
    här kommer den nya tråden, eftersom jag lyckades knasa till den gamla :)

    sorry!

    kjamisar till er alla :D

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2
  • yrvädret

    Dött det var här idag, då! Suck... Bröllop nu i helgen, T:s bror gifter sig Fun, fun!
    Kämpar på med mina måltidsersättningar - hoppas de funkar! Sak väga mig imorgon.
    FamiljenLind - blir du inte trött på smakerna? Börjar tröttna lite nu på vaniljen som jag äter till frukost - saknar brödet Ja ja, ska köra en vecka till, med start i morgon. Fast det blir lite fuskigt på lördag kan tänka - men bröllop är ju ändå bröllop!

  • Princessdiamond

    kom precis hem från jobbet..
    jag har träningsvääääääääärk!

  • Princessdiamond

    nä, vi körde flyttlass för hans mamma igår..
    vaknade i morse och hade helt plötsligt ont när jag försökte stördja på armarna..
    å inte blir det bättre när man ska hjälpa tunga pensionärer..

  • yrvädret

    sorry, princess, jag tror inte det går alls

    Ibland blir man så himla irriterad! Vi ska ju på bröllop idag - T:s bror gifter sig ju. T frågade för länge sedan om det är något i samband med med bröllopet som vi kan hjälpa till med - och nej, det har det inte varit.
    Så, tänkte vi, skönt att få gå på bröllop och bara vara gäster.

    Nu på morgonen ringer T:s bror och frågar om T kan hjälpa till och fotografera vigseln. Alltså han ringer SAMMA dag och frågar det! Är det bar jag som tycker att det är himla dålig stil?? Ska man få ett sådant här uppdrag vill man iallafall få reda på det ett par dagar innan! Vi vet inte alls hur lokalen ser ut, hur gästerna ska sitta eller vart brudparet ska stå. Vi måste åka en timme tidigare för att kolla upp sådana saker - vilket påverkar även mig. Jag hade för en gångs skull sett fram emot att T och jag skulle kunna bevittna vigseln sida vid sida för en gångs skull (vi har alltid haft en massa uppdrag på alla gemensamma bröllop vi varit på). Men nä, 6 timmar innan vigseln så ska T helt plötsligt fotografera... Jag säger bara grrr!
    Det är inte så att vi annars gärna hade hjälpt till, men att komma samma dag! Dålig planering och dålig stil, tycker jag!

    Känns inte speciellt kul att bli8 irriterad på brudparet samma dag som de ska gifta sig - men vad ska man göra? De har haft hur många månader som helst att be om hjälp. Men allting har hållts hemligt och brudparet har inte velat säga något om bröllopet alls. Och sedan kommer det här... *skakar på huvudet* Man undrar ju lite om det kommer vara så här middagen igenom. Är man gäst eller hjälpreda??

  • Princessdiamond

    vad tråkigt yrvädret!
    ja, sånt kan man verkligen bli irriterad på!

    jag e så veckovill så det finns inte
    fick besök i fredags och hon åkte hem igen igår.. så jag hade ju söndag igår..
    men det e söndag idag
    och jag ska jobba ikväll
    bläääääääääää

    var hos eironora igår och testade "mönstret"
    hjälp, vad snygg den kjolen kommer bli alltså..
    vilken profil jag får! (från midjan å ner då ;))
    men så har jag ju ett annat problem..
    min torra hud, som gör att mina armar ganska ofta är aldelses röda.. framför allt underarmarna.. och även en liten bil ovanför armvecket..
    sen e jag kritvit resten..
    inte alls vackert..
    vet inte hur jag skall kunna dölja det utan att även dölja klänningen (som med en kofta tex.. vill jag ju inte)

  • Princessdiamond

    usch *sitter med tårarna rinnandes*
    vi fick just ett samtal av henris pappa
    henris farbror har dött.. inte mer än 50 år gammal.. skulle fylla 50 om jag fattade det rätt..
    så det blir nog att vi får skramla ihop pengar och åka över till finland om en vecka eller två..
    men om det så e våra sista pengar så ska vi dit! inget snack om saken

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2