• Princessdiamond

    Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2

    hej...
    här kommer den nya tråden, eftersom jag lyckades knasa till den gamla :)

    sorry!

    kjamisar till er alla :D

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2
  • yrvädret

    Vårbrud

    Eva Quirbach är super! Så sympatisk så hon får gärna smyga omkring och ta bilder bland allt folk

    Vi kommer ju ha ett relativt långt uppehåll mellan vigsel och fest. De flesta lär nog passa på att åka och checka in på hotellet däremellan. Sedan kommer vi ha en massa aktiviteter nere på Hanhalsgården också. Har inte kommit på så många än men vi kommer garanterat ha kubb och ev krocket.

    Sedan ska vi ha snittar och bål så att folk får något att äta. Iallafall jag har en förmåga att bli väldigt hungrig och törstig efter att havarit på vigsel och vill gärna få i mig något innan middagen.

    T och jag hade tänkt fixa lite tipspromenad med frågor om oss och vår familj. Lite klurigheter och korsord ska vi nog också ha. (Lärare som vi är borde vi inte ha några problem att hitta på roliga struntativiteter)

    Kommer du på några grejer så kan du väl säga till - behöver nog lite mer tips ändå

  • Charleston

    Hej!

    Vårbrud, jag såg att du och D satt och knåpade på efternamn. Du vet säkert redan allt om hur det går till, annars hittade jag detta i en annan tråd och det kanske kan vara bra upplysning ;)

    -------------------------------
    2006-02-24 16:09 Drakdal

    hej först kom vi på ett namn vi ville ha, gick att ta fram en hel del prån prv om man visste vad man ville ha för början, mitt och slut. Sen när vi hittat tre som vi kunde tänka oss betalade man in 1500kr till prv och skickade in namnen dit sedan tog det en månad ungefär så fick vi ett brev där det stod vilket vi förmodligen skulle få och då la de ut det på kungöring för att se så att ingen hade några invändningar mot det. Sen fick vi hem ett brev där det nya namnet var reggat. Man får hur många försök på sig som helst om de första inte går igenom. Obs det blir billigast om en byter först så tar den andra namnet vi giftermålet. Annars kostar det 1500 * 2

    -------------------------------

  • Princessdiamond

    nån som va på mässan i år? va det ngt att ha?

  • yrvädret

    Jag var på mässan i fredags. Bröllopsmässan hade sämre utbud iår än förra året - så jag tyckte förra årets var bättre. Eller beror det på att jag har hållit på och planerat bröllop för länge så jag redan vet vad jag vill ha
    Ett stort plus var dock att få alla tre mässorna på samma biljett. Mat och dryck var faktiskt en riktig höjdare!

    Jag provade dock en ring som jag tycker är så himla snygg. Hade jag haft 34 000 kr och om den passat ihop med min förlovningsring så hade jag nog köpt den. Det är en Engelbert, så 20 000 kr av priset är ju märket.
    Fy sjutton, jag vet verkligen inte hur jag vill ha min vigselring. Vi måste börja bestämma oss för vi ska beställa ringarna i slutet av mars. Jag vet att jag vill ha vitguld och blingbling i princesslipning. Men jag har ingen aning om hur den ska se ut. Får gå till Jarl Sandin och få inspiration av dyreringarna...

  • MiNik

    Hej på er :)
    Tillbaka till vardagen igen efter 2 veckor av OS :)
    Jo, jag var på mässan. Har iofs aldrig varit på en bröllopsmässa någon gång så jag har inget att jämföra med, men det var väl ok. Alla samlade på ett ställe, alla visade det "värsta" de hade (fick nästan lite avsmak). Känns som man vill ha det ännu mer "avskalat" nu *ler*
    Bäst var iaf vinprovningarna.
    Modevisningen var lite kul och de visade alla sorters klänningar och jag insåg ganska snart att jag valt helt rätt :)
    Hade iaf en trevlig heldag med min kompis.

  • Vårbrud -06

    Charleston

    Tack för tipset. Vi har beslutat oss för ett namn nu, har två i reserv. Skall betala in pengarna denna veckan så att de kan börja behandla ansökan. Känns konstigt att tänka att jag inte skall heta mandorff mer... men det kommer nog att bli bra sedan ändå.

  • Princessdiamond

    vad gör ni tjejor??

    själv ska man börja jobba om två timmar..

    ska vi försöka hinna med att ses nästa vecka?

  • Vårbrud -06

    Jag har tyvärr inte tid att ses.. det är så fullt upp nu. Kanske följer med på nästa fika igen.

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2